نوشته شد

آتشگاه در روف گاردن

در هر محوطه ای فضایی زمستانه لازم است تا بتوان همزمان با لذت بردن از هوای آزاد، از گرما نیز لذت برد. این فضا به راحتی قابل طراحی و قابل اجرا می باشد. در این مقاله به بررسی آتشگاه در روف گاردن می پردازیم.

الزامات طراحی آتشگاه

آتشدان: آتشدان فضای آتشگاه تنوع زیادی دارد که می تواند به شکل های متنوع و با متریال های متفاوتی ساخته شود. برخی از آتشدان ها نیز می توانن کاربری های دیگری نیز داشته باشند. به عنوان مثال بعضی از آن ها می توانند علاوه بر داشتن آتشدان، کاربری میز و یا باربیکیو کردن غذارا نیز داشته باشند.

آتشدان می تواند با استفاده از متریال های ورق گالوانیزه، آهن و چوب پلاست و … ساخته شود.

نشیمن مناسب: نشیمنی که قراره دور آتشدان قرار بگیرد باید مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشد و کاربری فضای آتشگاه را تکمیل نماید. متریال هایی که می تواند برای آن استفاده نمود شامل چوب پلاست، آهن و … می باشند.

طراحی محوطه سازی و روف گاردن به سبک باغ آبی
مشاهده

سایبان: برحسب نوع آتشدان مورد استفاده در فضای مورد نظر می توانیم در فضا سایبان نیز داشته باشیم.

طراحی فضای آتشگاه در روف گاردن

طراحان فضای آتشگاه را بر اساس هماهنگی آن با فضاهای دیگر محوطه یا بام سبز طراحی می کنند. در وحله ی اول می توان روی آیتم آتشدان آن مانور داد. با توجه به سبک طراحی مدل آتشدان را می توان به صورت مینیمال و یا ایرانی و … اجرا نمود. با استفاده از ورق های سی ان سی طرح های اسلیمی برای سبک ایرانی می توان هماهنگی ایجاد نمود. غیر از ان برای تامین هدف سبک مینیمال استفاده از چوب پلاست تنها و ورق تنها و یا ترکیبی از هر دوی آن گزینه ی مناسبی محسوب می شوند.

مورد دیگری که باید برای اجرای آتشدان فضا در نظر گرفت، نوع کارکرد ان می باشد. با توجه به امکانات موجود در فضا می توان اتشدان مد نظر را به صورت برقی، شعله ای، ذغالی و … طراحی کرد.

مبلمان روف گاردن و تراس گاردن
مشاهده

مورد قابل تدبیر دیگر کاربرد خلاقانه آتشدان در فضا می باشد. با در نظر گرفتن میزی دوری اتشدان می توان فضا را برای قراردادن وسایل و یا غذا خوردن نیز تدبیر نمود. علاوه بر کاربری میز، خلاقیت های دیگری می توان به همراه میز آتشدان اجرا نمود که بسته به کارفرما و خواسته های او، طراحی و اجرا صورت می گیرد. ضمن آنکه طراحان و مجریان می دانند که متریالی برای اتشدان و کاربری اضافه بر آن استفاده کنند که مقاومت خوبی در برابر حرارت نشان دهد.

در وحله ی دوم می توان آیتم نشیمن دور آتشدان را مورد بررسی قرار داد. نشیمن بر حسب شکل هندسی آتشدان به صورت مورب یا مستقیم ساخته می شود. متریال های مورد استفاده برای نشیمن ها مقاومت بالایی باید داشته باشند و می توانند طراحی های متفاوتی نیز داشته باشند.

آتشدان پرتابل پالیزبام

مجریان متخصص پالیزبام می توانند هر نوع آتشدانی که برای فضا طراحی شده است را به صورت پرتابل و قابل جابه جایی بسازند تا کارفرما هر زمان که مایل بود فضای اتشگاه خود را تغییر بدهد.

انواع تراس
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما