نوشته شد

آشپزخانه در روف گاردن

در اکثر ساختمان های مسکونی، ساکنین از داشتن آشپزخانه ای در بام خود استقبال می کنند. متریال هایی که برای کاور، دک و دیواره های آشپزخانه لازم است، کمی به بررسی قبل از طراحی و اجرا نیاز دارد. ضمن آنکه تجهیزات آشپزخانه می تواند متفاوت برای هر فضا طراحی گردد. در ادامه تمام مسائل مربوط به اجرای آشپزخانه در روف گاردن را باهم بررسی می کنیم.

طراحی آشپزخانه در روف گاردن

آشپزخانه در روف گاردن بر اساس قابلیت استفاده و در خواست کارفرما، همچنین سطح فضای قابل طراحی، طراحی می شود. تهیه ی غذا در روف گادرن می تواند در فضایی بسته مثل آتریوم یا آلاچیق و یا در فضایی باز صورت بگیرد. بسته به نوع تجهیزاتی که برای این فضا در نظر گرفته می شود می توان فضای بسته، باز و یا نیمه باز آن را تعیین نمود.

1-  طراحی سایبان فضای تهیه ی غذا در روف گاردن

سایبانی که می توان برای تجهیزات آشپزخانه بسته به نوع متریال در نظر گرفته شده، انتخاب نمود، تنوع زیادی داشته و می توان بر اساس سبک طراحی روف و بودجه کارفرما طراحی گردد. گزینه هایی که برای سایبان می توان در نظر گرفت شامل پلی کربنات، چوب پلاست، پلکسی، ورق فلزی و … می باشد که هر کدام از ان ها فواید و معایب متفاوتی دارند که با بررسی هر یک از آن ها، بهترین متریال برای سایبان انتخاب می شود. به عنوان مثال ویژگی مهمی که باید با توجه به کاربری آشپزخانه از نظر تهییه ی غذا در نظر گرفت، راحتی تمیز نمودن آن می باشد.

طراحی تراس سبز – تراس گاردن
مشاهده

2- طراحی فضای تهیه ی غذا در روف گاردن

فضایی که می توان برای این کاربری در روف گاردن تعریف نمود می تواند تنها با یک تغییر کف سازی و یا یک آتریوم باشد. موردی که باید در نظر گرفت جنس متریال آن، مقاومت آن با حرارت و رطوبت و راحتی تمیز شدن متریال می باشد. به عنوان مثال دیواره های چوب پلاست و ترموود می توانند کثیفی روغن را در خود نگه دارند و به سختی تمیز شوند.

3- سبک طراحی تجهیزات آشپزخانه

سبک های متفاوتی برای آشپزخانه وجود دارد که با توجه به فضای اصلی و هاهنگی با فضا انتخاب می شوند. بعضی از تجهیزات به صورت بنایی و به روش سنتی یا مدرن ساخته می شوند و بعضی دیگر به سلیقه کارفرما خریداری می شوند. متریالی که در روش بنایی اشپزخانه صورت می گیرد می تواند با استفاده از بتن، آجر و سنگ انجام شود.  

تجهیزات آشپزخانه در روف گاردن

همه ی تجهیزات اصلی یک آشپزخانه می تواند در روف گاردن و محوطه ها نیز با رعایت اصولی تخصصی طراحی و اجرا گردد. این تجهیزات می تواند شامل تنور، گاز، باربیکیو، کابینت، سینک، روشویی و … باشد.

تجهیزات دیوار سبز
مشاهده

آشپزخانه روف گاردن به سبک پالیزبام

تیم پالیزبام می تواند با استفاده از سبک نوین خود به صورت پرتابل تجهیزات لازم با هزینه پایین را تامین و کاور کند. به این صورت که کابینت های لازم برای فضای اشپزخانه می تواند توسط چوب پلاست و شاسی کشی ساخته و تنها باربیکیو و روشویی دران قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما