آلاچیق روف گاردن

آلاچیق روف گاردن

برای توضیح در خصوص آلاچیق روف گاردن لازم است ابتدا دو واژه آلاچیق و روف گاردن (بام سبز) را تعریف نموده و سپس ویژگیها و الزامات آلاچیق مناسب بام سبز را بررسی نماییم.

آلاچیق چیست:

آلاچیق عبارت است از سازه ای با حداقل چهار ستون و یک سقف که می تواند از چهار طرف باز بوده و یا از یک الی چهار دیواره برخوردار باشد. اما وجود سقف برای حفاظت از تابش آفتاب الزامی بوده و از گذشته دور ساخت آن با حداقل متریال و امکانات بومی متداول بوده و نمونه های از آن مانند آلاچیق حصیری، آلاچیق سنگی و موارد مشابه مورد استفاده بوده اند.

اجرای آلاچیق چگونه است:

اجرای آلاچیق بستگی به نوع متریال مورد استفاده ، هدف از ساخت و کاربرد آن، محل اجرا و موارد این چنینی تفاوت هایی دارد اما همه ی آنها در ایجاد فضایی محفوظ از تابش آفتاب و مناسب استقرار افراد مشترک می باشند. در روش پالیزبام اجرا به صورت ساخت سازه اصلی با پروفیل های آهنی و کاور دیواره ها و سقف با استفاده از چوب پلاست، ترمووود، ورق گالوانیزه موج دار، پلکسی، پی وی سی و موارد مشابه می باشد.

لنداسکیپ چیست – محوطه سازی به چه معناست ؟
مشاهده

نکاتی که در ساخت آلاچیق روف گاردن باید در نظر گرفت

ساخت آلاچیق روف گاردن علاوه بر موارد عمومی ساخت و اجرای آلاچیق دارای یکسری نکات و ملاحظات می باشد که باید با حساسیت بیشتری مد نظر قرار گیرد تا در استفاده از آنها بتوان بهترین بهره را برد.

وزن: آلاچیق مستقر بر روی بام و فضای روف گاردن نمی تواند وزن سنگین و بالایی داشته باشد چرا که وزن زیاد می تواند سازه را دچار آسیب نماید لذا ساخت آلاچیق های سنگی و سیمانی و یا استفاده از گابیون در دیواره ها به دلیل وزن زیاد مردود بوده و اگرچه در محوطه سازی می تواند مناسب باشد اما در روف گاردن توصیه نمی شود.

همگونی با سایر اجزا: در ساخت آلاچیق روف گاردن باید آن را به عنوان جزیی از یک کل (روف گاردن) در نظر گرفت و تناسب آن با سایر آیتم های بام سبز مانند انواع فلاورباکس ها، آبنما و آتشدان و … لحاظ نمود چرا که در غیر این صورت ممکن است مطلوبیت نهایی حاصل نگردد.

دکوراسیون تراس و بالکن – چگونه تراس خود را دیزاین کنیم ؟
مشاهده

پوشش در مقابل عوامل محیطی: در اجرای آلاچیق روف گاردن باید جهت وزش باد و تابش آفتاب را در نظر گرفت و دیوارها و سقف را متناسب با آنها طراحی و اجرا نمود تا از گزند عوامل طبیعی در امان بود و بتوان به راحتی از آن استفاده نمود چرا که در روف گاردن و ارتفاع شدت باد و باران و آفتاب بیشتر بوده و می تواند مانع بهره مندی از آلاچیق گردد.

البته یکی از نمونه های آلاچیق قابل اجرا در روف گاردن، آتریوم یا همان آلاچیق دورشیشه ای می باشد که دیوارها از چهار طرف با ترکیب دیواره های چوب پلاست و شیشه پوشیده می شود و مقدار دیوار شیشه ای استفاده شده درآن قابل ملاحظه بوده و ضمن امکان دید بیرون مناسب می توان با تجهیز به سیستم های سرمایشی و گرمایشی به صورت چهارفصل از آن استفاده نمود. همچنین با توجه به امکان استفاده از شیشه های ثابت، بازشو، ریلی و آکاردئونی تنوع اجرا در آن بسیار بالا می باشد.

طراحی و اجرای دکوراسیون فضای باز
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما