آلاچیق شیشه ای روف گاردن

آلاچیق شیشه ای روف گاردن

امروزه آلاچیق ها آیتم جدا نشدنی در محوطه سازی و روف گاردن ها شده اند. آلاچیق ها بر اساس عواملی طراحی و اجرا می شدند. در صورتی که می خواهید برای بام سبز فضای نشیمن همراه با سایبان در نظر بگیرید باید به وزن قابل تحمل بار بر روی ساختمان، اقلیم منطقه، کاربری فضای موردنظر و بسیاری از عوامل دیگه توجه بفرمایید و هرکدام را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید متریال و طرح مناسب آلاچیق را پیدا کنید. یکی از مدرن ترین نوع آلاچیق ها، آلاچیق شیشه ای می باشد که در ادامه به بررسی عوامل ذکر شده و جزئیات بیشتر در رابطه با آلاچیق شیشه ای روف گاردن می پردازیم.

متریال مناسب آلاچیق شیشه ای

علاوه بر اینکه نوع شیشه مورد استفاده در آلاچیق های شیشه ای بسیار مورد اهمیت است، سقف آلاچیق، پیشانی، کف، ستون ها و اکابه نیز مهم می باشد. متریال هایی که می توان برای موارد گفته شده در نظر گرفت شامل، ترموود، چوب پلاست، آهن، پی وی سی برا کاور داخل آلاچیق، پلی کربنات، ورق موجدار و … می باشند. که هر کدام بر اساس میزان بارش منطقه و هارمونی فضا و همچنین بودجه کارفرما انتخاب و اجرا می شوند.

دیوار سبز قم
مشاهده

شیشه هایی که می توان برای آلاچیق شیشه ای روف گاردن مورد استفاده قرار داد شامل شیشه ثابت سکوریت، لمینیت، دودی، شیشه اسلایدینگ بازشو، آکاردئونی، تاشو، ریلی و … می باشند.

آلاچیق شیشه ای روف گاردن

کاربرد آلاچیق شیشه ای روف گاردن

آلاچیق ها ی شیشه ای می توانند در ساختمان های مسکونی فضایی را برای نشستن، جلسه های ساختمانی، فعالیت های روزمره هریک از ساکنین، دورهمی و … ایجاد شوند و با توجه به انکه هر وجه آلاچیق پوشیده می باشد در هر فصلی قابل استفاده ساکنین قرار بگیرد. همچنین آلاچیق شیشه ای روف گاردن ساختمان های تجاری و تفریحی نیز می توانند جهت فضای استراحت، سرگرمی کودکان، انتظار، فضای کافه رستوران و … طراحی و اجرا شوند. در ساختمان های اداری نیز آلاچیق ها فضایی برای استراحت کارمندان و جلسه های رسمی نیز کاربری دارند.

آلاچیق شیشه ای روف گاردن

ویژگی های شاخص آتریوم

قابل ذکر است که نام دیگر آلاچیق های شیشه ای آتریوم می باشد و آتریوم ها در روف گاردن و همچینین محوطه های ویلایی می توانند فواید و ویژگی های قابل توجهی داشته باشند و اجرا را قابل توجیه کنند.

گل ها و گیاهان فضای باز ( روف گاردن و لند اسکیپ ) – بخش پنجم
مشاهده

یکی از اصلی ترین مواردی که کارفرما ها را متمایل به این امر می کند استفاده از آلاچیق به صورت چهارفصل می باشد. با توجه به آنکه می توان در داخل این آلاچیق های پوشیده از وسایل گرمایشی و سرمایشی در فصول مختلف استفاده کرد، می توان شرایط دسترسی به آن را در شبانه روز و در هر فصلی از سال تسهیل نمود و همچنان از منظره پیرامون به دلیل استفاده از شیشه در ساختار آلاچیق استفاده برد.

آلاچیق شیشه ای روف گاردن

طراحی آلاچیق شیشه ای روف گاردن

آلاچیق چهارفصل را می توان در طرح های مختلفی و هماهنگ با هر سبک طراحی، ترسیم و اجرا نمود. آلاچیق می تواند با توجه به ابعاد در خواستی کارفرما و متراژی که موجود است طراحی شود و به صورت مستطیل، مربع، ذوزنقه، گرد و … باشد.

دیواره های آلاچیق را می توان علاوه بر شیشه با استفاده از متریال های دیگر نیز طراحی نمود. به عنوان مثال بهتر است یکی از دیواره های آلاچیق را با استفاده از پی وی سی، چوب پلاست، ترموود و … کاور نمود تا بتوان با نصب پنل کولر، از لرزش سازه جلوگیری نمود. دیواره های دیگر آلاچیق شیشه ای روف گاردن را نیز می توان مانند یک خانه ی پرتابل از در، آکابه و پنجره و … استفاده نمود و باقی دیوار را با متریال های نامبرده کاور نمود.

روف گاردن آبسرد
مشاهده

شیشه هایی که برای آلاچیق استفاده می شود می تواند به صورت ثابت، بازشو، آکاردئونی، ریلی و… یا ترکیبی طراحی و اجرا شوند.

کف آلاچیق شیشه ای را می توان با استفاده از ترموو، چوب پلاست و شاسی کشی و سنگ اجرا نمود. همچنین می توان آلاچیق مورد نظر را با استفاده از شاسی کشی یا ملات ارتفاع داد و با اجرای پله به آن دسترسی لازم را داد. این کار سبب می شود که بتوان از منظره استفاده بیشتری نمود و دید بهتری پیدا کرد.

 

مطلب پیشنهادی : تراس سبز

 

همچنین سقف آلاچیق شیشه ای روف گاردن را می توان با استفاده از شینگل، چوب پلاست، سقف پارچه ای متحرک، یو پی وی سی و … اجرا نمود.

آلاچیق شیشه ای روف گاردن

ابعاد آلاچیق شیشه ای روف گاردن

آتریوم ها بر اساس طرحی که دارند می توانند ابعاد مختلفی داشته باشند. ولی باید توجه داشت که نباید ابعاد مورد نظر از ابعاد استاندارد خارج شوند و کاربری خود را از دست بدهند. بهترین ابعادی که می توان برای آلاچیق شیشه ای روف گاردن در نظر گرفت، اجرای دیوار نمای آلاچیق با ارتفاع 2.20 می باشد و در صورت استفاده از سقف های شیب دار بهتر است با توجه به متراژ موردنیاز فضای آلاچیق از ارتفاع 2.40 برای دیواره ی پشتی استفاده نمود.

 
 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما