نوشته شد

اجرای روف گاردن

طراحی و ساخت روف گاردن باید به گونه ای باشد، که بتواند ارزشی مالی نیز به ملک بیافزاید. مراسم عقد، تولد و برگزاری خیلی از جشن ها در روف گاردن به خصوص در شرایط کرونا طرفدار زیادی پیدا کرده است. در این مقاله به بررسی اجرای روف گاردن و شرایط آن می پردازیم:

هدف از اجرای روف گاردن

قبل از هر چیزی باید هدف از داشتن روف گاردن برای ساختمان خود را مشخص کنید و یا به عبارتی کاربری  و انگیزه تان را از اجرای روف گاردن تعیین نمایید؛ به طور مثال اگر بخواهید از روف گادرن خود برای برگزاری مراسم عقد و عروسی استفاده کنید، لازم است تا الزامات متناسب با کاربری مدنظر خود را در طراحی و اجرا در نظر بگیرید.

کاربری های روف گاردن

فضایی برای مراسم عقد و عروسی

فضایی برای برگزاری مراسم جشن تولد و دیگر مراسم ها

فضایی برای بازی کودکان

فضایی برای آموزش

اپلیکیشن های کاربردی طراحی روف گاردن
مشاهده

طراحی بام با توجه به هر کاربری به طور جداگانه انجام می گردد، به طور مثال اگر فضایی برای جشن مراسم عقد در نظر گرفته اید، در طراحی و اجرا استفاده از آینه کاری فضای شما را شکیل تر خواهد کرد، همینطور برای داشتن فضایی خصوصی تر باید محدودیت دید را برای بام در نظر داشته باشید. در ادامه با چند روش محصور کردن آشنا می شویم.

راه های محصور کردن بام

برای اینکه دید اطراف به بام کم تر بشود از چندین مورد در طراحی و اجرا روف گاردن می توانید استفاده کنید که در موارد ذیل به بررسی آن ها می پردازیم:

محصوریت با استفاده از گیاهان: در این نوع محصوریت از چندین روش می توان استفاده کرد، یکی از این روش ها، استفاده از فلاورباکس های متعدد در اطراف بام و کاشت گیاهانی با ارتفاع بلند می باشد که می تواند تا حدی دید اطراف را کاهش دهد.

بام سبز و افکار اشتباه در مورد آن – روف گاردن :
مشاهده

محصوریت با گیاهان بالا رونده: ابن نوع از محصوریت بسیار پرطرفدار می باشد زیرا زیبایی خاصی به محیط طراف می دهد و حس شادابی و سرزندگی را چندین برابر می کند، در این نوع از محصوریت بر روی جان پناه فریم بندی با استفاده از پروفیل های آهنی اجرا می گردد و بین فریم ها کابل کشی انجام می گردد و سر انجام گیاه بر روی کابل ها رشد می کند و بالا می رود.

این نوع از محصوریت معایبی نیز دارد، اگر برای اجرای روف گاردن زمان برای شما اهمیت بسزایی دارد این مورد اصلا پیشنهاد نمی گردد، زیرا پر شدن سطح کابل ها نیاز به زمان 4 تا 6 ماه دارد، یا ممکن است کابل ها به طور متراکم پر نشوند و برای شما محصوریت کامل را ایجاد نکنند.

محصوریت با چوب پلاست: در این محصوریت بر روی جان پناه، شاسی کشی صورت می گیرد و تایل های چوب پلاست بر روی آن قرار می گیرد و محصوریت کامل را ایجاد می کند.

بررسی تراس گاردن روما سنتر
مشاهده

تسریع در اجرای روف گاردن

بهتر است برای اجرای روف گاردن برای هر نوع کاربری، از یکسری المان ها استفاده کنید؛ برای شادابی فضا و افزایش حس سرزندگی،  طراحی و اجرای دیوار سبز و آبنما کمک شایانی می کند.

و در نظر داشته باشید هرچه روف گاردن ساختمان شکیل تر، کاربردی تر و زیبا تر باشد، فروش آن به مراتب بهتر، سودآورتر و راحت تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما