نوشته شد

ایجاد فضای کاری در روف گاردن

تاحالا به این فکر کردید محل کارتون میتونه از فضای خشک اداری به محوطه ای دلباز و دلنشین تبدیل بشه؟!میشه فقط با کمی اطلاعات و بررسی شرکت های مربوطه، پشت بام ساختمان اداری یا حیاط و حتی تراس های خودتون رو به فضای کاری تبدیل کنید. در ادامه به شما می گوییم که چطور می تونید  یک فضای کاری در روف گاردن رو به وجود بیارید.

الزامات ایجاد فضای کاری در روف گاردن

قبل از هر چیزی باید شرایط لازم برای یک محیط کاری فراهم و حفظ شود. مسائل اولیه ای که برای داشتن محیط کاری مناسب لازم داریم شامل موارد زیر می باشند:

  • سکوت محیط در فضا

تامین محیطی بدون آلودگی صوتی در فضای باز می تواند تا حدی با استفاده از ارتفاع دادن به جانپناه ها و کاور کردن آن ها با ترموود و چوب پلاست، سایبانی مسقف یا نیمه مسقف، سبزینگی کافی و…  صورت بگیرد.

  • شرایط آب و هوایی مناسب

مسئله ی مهم دیگری که وجود دارد حفظ جو کاری با تعادل در آب و هوای فضا می باشد. به عبارتی بتوان فضای کاری در روف گاردن را در هر شرایطی و هر فصلی از سال جاری نمود. این امر می تواند با استفاده از آلاچیق های چهارفصل و یا سقف های متحرک، انجام شود.

  • متریال های مناسب استفاده شده در فضا
اجرای روف گاردن کردان
مشاهده

قطعا متریالی که در کف و آیتم های دیگر بام استفاده می شود باید عمر طولانی و آسیب پذیری کمتری داشته باشند. تا در صورت رفت و آمد زیاد و … نمای نامناسبی پیدا نکنند و قابل استفاده بمانند.

  • کاربری های لازم در فضای کاری

فضای کاری در هرجایی که باشد باید فضایی برای استراحت، غذا خوردن و… را داشته باشد.

طراحی فضای کاری

با توجه به الزامات بیان شده می توان ایده هایی را جهت داشتن چنین فضایی پیشنهاد دهیم.

1- ارتفاع دادن به جانپناه: برای جلوگیری از اشراف دید همسایه ها به بام ساختمان، جلوگیری از وزیدن باد شدید و … جانپناه های موجود در بام را که معمولا 1.10 ارتفاع دارند، ارتفاع می دهند.این ارتفاع دادن می تواند با استفاده از پروفیل و چوب پلاست به روش های مختلف مثل افقی، عمودی، مشبک و… اجرا شود. شاسی کشی به همراه کابل کشی نیز با سبزینگی خود می توانند تا حدی این شرایط را فراهم کنند. حتی در بعضی از موارد استفاده از درخچه های مقاوم نیز در این چالش کاربردی محسوب می شوند.

گیاهان بالکن سبز - 8 پیشنهاد کاشت گیاه در بالکن های آفتابی
مشاهده

2- کفپوش فضای کاری در بام سبز

بسته به نوع کاری که در فضا صورت می گیرد، کفپوش های متفاوتی می توان استفاده نمود. چمن، چوب پلاست، بلوک پلیمری، سنگ، واش بتن و… متریال هایی هستند که در کف بام سبز استفاده می شوند.

3-  فضای استراحت در محیط کار روباز

تعریف فضایی با کاربری استراحت و غذا خوردن در روف گاردن برای کارمندان می تواند با استفاده از کفپوش متفاوت، سقف، مبلمان و تجهیزات لازم تعریف شود.

قابل ذکر است که فضاهای استراحت باید به هردو شکل جمعی و فردی در فضا موجود باشد. فضای فردی می تواند فضای مطالعه و یا خصوصی باشد که هر کارمند نیاز دارد و می تواند از آن استفاده کند.

4- سیگار کشیدن در محیط کاری

خیلی از افراد بر حسب عادت نیاز به فضایی دارند که در تایم استراحت از آن برای کشیدن سیگار استفاده کنند که در آن صورت باید به بام ساختمان، تراس، حیاط و یا خیابان جا به جا می شدند. اما می توان در فضای کاری روف گاردن فضایی را نیز بدون رفت آمد برای سیگار کشیدن اختصاص داد، بدون آنکه آزاری به اطرافیان برسد.

گل و گیاه روف گاردن
مشاهده

به طور خلاصه می توان گفت که یک فضای کاری می تواند با سبزینگی کافی، ظاهری زیبا، کاربری های مهم و مجهز، آب و هوای متعادل و … به فضای دلنشین و دوست داشتنی کاری تبدیل شود. که تقویت روحیه افراد، افزایش کارکردآن ها و لذت بردن از کار را به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما