نوشته شد

بررسی تراس گاردن روما سنتر

فروشگاهی به نام روماسنتر واقع در نیاوران مانند هر فروشگاه دیگری برای خدمت رسانی به کاربرانش فضاهای غذاخوری متعددی دارد. بعضی از این فضاها با تدبیر از پیش تعیین شده به پاتوقی تبدیل شده اند که مرکز اقتصاد فروشگاه محسوب می شوند. در این مقاله به بررسی تراس گاردن روما سنتر می پردازیم.

تراس گاردن روما سنتر

تراسی که برای فضای غذاخوری فروشگاه طراحی و اجرا شده را با یکدیگر بررسی می کنیم. در ابتدا لازم به ذکر است که فضای غذاخوری یک سقف بزرگ متحرک دارد که در شرایط متعادل آب و هوایی به فضایی کامل روباز تبدیل می شود. تراس گاردنی که در این مقاله برررسی می شود به این فضا متصل است و بدون سقف می باشد.

ابعاد فضای تراس کم و خصوصی تر می باشد و امکان استفاده از مبلمان های جمعی نیست و این آیتم در خود فضای ذکر شده وجود دارد.

کفپوش تراس گاردن روما سنتر

تمامی کف تراس با چوب ترمووود کاور شده و در بخش داخلی هم این کفپوش با قلوه سنگ به صورت ترکیبی استفاده شده و هماهنگی بین دو فضا حفظ شده است.

اجرای روف گاردن در رویان
مشاهده

جانپناه تراس گاردن روماسنتر

جانپناهی که برای این تراس طراحی و اجرا شده است چندین کاربرد دارد. اولین مورد در این اجرا بحث امنیت می باشد که به خوبی به آن پرداخته اند. مورد دوم اینکه در فاصله های مشخص فلاورباکس های سنگی داخل جانپناه در نظر گرفته اند که هم بحث سبزینگی فضا را تامین می کند و هم زیبایی فضا را ایجاد می نماید. پایین هر فلاورباکس فضایی برای چسباندن میزهای غذاخوری تعبیه شده است تا فضا تعریف شده باشد و در فاصله های معینی کاربری ایجاد کند.

مورد دیگری که در جانپناه وجود دارد، آتشدان می باشد که فاصله ی  بین فلاورباکس ها را پر می کند. این اتشدان ها به صورت خطی طراحی شده و دور تا دور آن شیشه نصب شده و داخل آن با شن و سنگ پوشیده شده تا شعله های آتش نمای بهتری پیدا کنند و در گرم کردن فضا تاثیر بسزایی نیز علاوه بر زیبایی داشته باشند.

ساخت چوب پلاست
مشاهده

مبلمان تراس گاردن روماسنتر

مبلمانی که استفاده شده از نظر اندازه کاربرد، رنگ و جنس آن مورد بررسی قرار گرفته است. میزهایی که قرار گرفتند که دو الی سه نفره استفاده می شوند. در اصل کاربری این فضای الحاقی استفاده از ویو در فضایی خصوصی تر بوده است. رنگ آن نیز برای هماهنگی با فضا مشکی تهییه شده است. جنسی هم که در نظر گرفته شده است سازگار با محوطه و فضای باز می باشد و برای محوطه سازی بسیار مناسب می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما