دیوار سبز در دکوراسیون داخلی

دیوار سبز در دکوراسیون داخلی

دیوار سبز یا گرین وال (ND,HV SFC) همان فضای سبزی و سبزینگی ای است که به صورت عمودی بر روی دیوار اجرا و ساخته می‌گردد.

پوشش گیاهی در این نوع از سبزینگی می تواند قسمتی از یک دیوار یا تمام آن را در بر گیرد و در طراحی داخلی و خارجی مورد استفاده و استقبال قرار دارد. در این مقاله به دیوار سبز در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

دیوار سبز

در بسیاری از نقاط با استفاده از اصول مهندسی ساخت و دانش و شناخت نوع و شرایط نگهداری گیاهان می توان این نماهای سبز دلپذیر را در مکان های دلخواه خلق نمود. به علت قیمت بالای زمین در شهرها، گسترش فضای سبز افقی بسیار پرهزینه است. بنابراین باید استراتژی و راهبرد اصلی شهرداری‌ها، گسترش فضای سبز عمودی باشد.

دیوار سبز در دکوراسیون داخلی

فواید دیوار سبز

. حفاظت از سازه‌های ساختمان

ساختمان‌ها در معرض تنش های آب و هوایی هستند و ممکن است در طول زمان، بعضی مواد ارگانیک ساختمانی شروع به خراب شدن کند که این امر در اثر انقباض و انبساط‌های متوالی در اثر سیکل انجماد و اشعه UV ایجاد می‌شود.

دیوار سبز نمدی
مشاهده

از آنجا که دیوار سبز تنها مختص فضاهای خارجی نیست و با کمک جزئیات اجرایی مناسب می‌تواند در فضاهای داخلی نیز استفاده شود، قادر است به کیفیت هوای داخلی نیز بی افزاید.

بنابراین در پروژه‌های داخلی، دیوار سبز قادر به فیلترکردن ذرات معلق وارد شده به ساختمان از طریق سیستم‌های تهویه سنتی است که این فیلتراسیون از طریق گیاهان انجام می‌گیرد و در صورت فیلتراسیون زنده، این کار از راه میکرو ارگانیسم‌ها صورت می‌پذیرد.

انتخاب گیاهان مناسب برای ایجاد یک دیوار سبز با دوام و ماندگار از مهم ترین نکات این پرسه می باشد.

 گیاهانی که انتخاب می شوند باید داری شرایط ایده آل و مقاومت بالا در برابر تابش مستقیم خورشید، بارندگی، سرما و گرما باشند و در عین حال زیبایی خاصی به دیوار سبز ببخشند.

موارد زیر نیز به صورت عمومی باید مد نظر قرار گیرند:
1. موقعیت اقلیمی و اکولوژیک سایت همچون نور، دما، رطوبت محیط و غیره:

عواملی همچون شدت نور، رطوبت محیط، حرارت، میزان و کیفیت آب در دسترس جهت آبیاری، شدت وزش باد، ارتفاع محیط و خاک و غیره در انتخاب گونه‌ های مناسب بسیار تاثیر گذارند.

آبیاری گیاهان روف گاردن – سیستم آبیاری بام سبز
مشاهده

2. بررسی انواع گونه های گیاهی به لحاظ جلوه بصری و زیبایی شناسی:

توجه به عواملی مانند تنوع رنگی و ابعادی، غنای بویایی، فرم، خزان پذیری و بسیاری موارد دیگر در زیبایی بصری دیوار سبز بسیار مؤثر است.

مطلب پیشنهادی : مبلمان فضای باز


3. انتخاب گیاهان همیشه سبز:

این مورد متأثر از اقلیم می باشد. به این معنی که در اقلیم های سرد و خشک استفاده از گیاهان پوششی با تراکم بالا که نفوذ تابش خورشید را در بین برگها بسیار کاهش می دهد توصیه نمی شود.

دیوار سبز در دکوراسیون داخلی

دیوار سبز پالیزبام

به طور کلی دیوار سبز به عنوان المانی جهت نمایش سبزینگی و طراوت و شادابی طبیعت، در دکوراسیون داخلی بسیار مورد استقبال و توجه واقع شده است.

شرکت پالیزبام با تکیه بر تکنولوژی های به روز ساخت خود و با آگاهی از نیاز بازار مصرف، به تولید دیوار سبز در دو نوع گالوانیزه و پلاستیکی پرداخته است که هر دو نوع آن جهت استفاده در فضای داخلی و خارجی مناسب بوده و با استفاده از با کیفیت ترین متریال ساخته می‌شوند.

آبنما در روف گاردن
مشاهده

نوع گالوانیزه آن با استفاده از ورق گالوانیزه و رنگ پودری کوره ای در ابعاد مشخص و استاندارد ساخته شده است که به وسیله شاسی کشی فلزی در هر فضای عمودی قابل نصب و اجرا می‌باشد.

مدل پلاستیکی نیز با استفاده از شاسی فولادی خود به راحتی در هر فضایی قابل جانمایی و نصب می‌باشد.

نحوه آبیاری در دیوار سبز از مسائل بسیار پر اهمیت می باشد. چرا که عدم رسیدگی مناسب به گیاهان موجب خشک شدن آن ها و ایجاد جلوه نامطلوب بصری می گردد.

آبیاری به دو روش دستی (توسط خود افراد و با یک آب پاش معمولی) و اتوماتیک (با استفاده از دستگاه های مکانیزه و کنترل کننده آبیاری قطره ای) قابل انجام است.

به طور کلی شرکت پالیزبام با تیم تخصصی خود آماده ارائه خدمات مشاوره، فروش، ساخت و اجرای دیوار سبز به سر تا سر ایران می‌باشد. شرکت پالیزبام علاوه بر خدمات اجرای دیوار سبز، خدمات دیگری مانند اجرای تراس سبز را نیز ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما