دیوار سبز قم

دیوار سبز قم

دیوار سبز به همراه گزینه هایی مانند بام سبز، تراس سبز و محوطه سبز از جمله مواردی هستند که با گسترش شهرنشینی و از طرفی کم شدن کیفیت آب و هوایی و همچنین بصری در شهرها به عنوان یک جایگزین برای بازگرداندن طبیعت به داخل محدوده های شهری مورد توجه قرار گرفته است که در این بین گزینه دیوار سبز هم به لحاظ هزینه اقتصادی، هم درصد بالای فضای کاشت و هم استفاده بهینه از فضاهای عمودی و دیوارها خصوصا در آپارتمان ها بیش از بقیه موارد کاربرد دارد و در طراحی داخلی و خارجی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. قم به عنوان یکی از شهرهای گرم و خشک که کیفیت هوای مطلوبی ندارد بیش از بسیاری دیگر از شهرها نیاز به تقویت سبزینگی و بالا بردن سرانه فضای سبز و کاشت را دارد به همین جهت نصب انواع دیوار سبز در ساختمان ها چه به صورت داخلی و چه نصب در محوطه بام سبز یا تراس و … مورد توجه و تاکید است که البته با لحاظ شرایط محیطی باید نکاتی را مدنظر قرار داد که در ادامه به صورت کلی به دیوار سبز قم و برخی از نکات آن خواهیم پرداخت.

انواع دیوار سبز در قم

انواع دیوار سبز قابل اجرا در قم را می توان به دو دسته کلی تقسیم نمود

الف- دیوار سبز مودولار (دیوار سبز یکپارچه): در این روش با استفاده از فلاورباکس های دیواری مخصوص دیوارسبز و نصب آنها بر روی یک شاسی فلزی، بستر کاشت آماده می شود و می توان انواع گیاهان مناسب اقلیم را در آنها کاشت. در این روش به جهت اینکه فلاورباکس های دیواری در کنار هم قرار می گیرند یک سبزینگی یکپارچه و یکدست را خواهیم داشت و امکان استفاده حداکثری از دیوار و کاشت انبوه گل ها و گیاهان فراهم است.

اجرای روف گاردن در ساری
مشاهده

ب- دیوارسبز کابلی: در این روش سازه عمودی و یا دیوار توسط کابل های مخصوص روکش دار ، کابل کشی می شود و با قراردادن فلاورباکس در پایین دیوار و در مواردی در صورت وجود استفاده از باغچه، فضای لازم جهت کاشت گیاهان فراهم می گردد. در دیوارسبز کابلی الزاما باید از گیاهان رونده استفاده نمود. در صورت نصب دیوار سبز کابلی باید به این نکته توجه نمود که در این روش به نسبت دیوار سبز مدولار سبزینگی کمتر و تراکم پایینی خواهیم داشت و همچنین برای اینکه دیوار سبز به شرایط ایده آل برسد نیاز به 3 تا 9 ماه زمان برای رشد گیاهان رونده و پوشش کابل های نصب شده است.

ملاحظات دیوار سبز در قم

برای نصب و استفاده از دیوار سبز در قم دو نکته ی کلی باید مد نظر قرار گیرد:

  • در اولین نصب دیوار سبز مدولار با توجه به تابش شدید و طولانی مدت آفتاب استفاده از فلاورباکس های دیواری پلاستیکی خصوصا در روف گاردن و محوطه به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که علیرغم هزینه اقتصادی ابتدایی این دیوار، پس از مدتی به دلیل تابش شدید، گلدان ها دچار شکستگی و ترک خوردگی شده و به تبع گیاهان نیز دچار آسیب شده و دیوار سبز عملکرد و ظاهر مطلوبی نخواهد داشت و باید جمع آوری و یا تعویض گردد.
دلار و هزینه روف گاردن – قیمت بام سبز
مشاهده

راهکار و توصیه پالیزبام برای دارا بودن یک دیوار ماندگار و مناسب، استفاده از فلاورباکس های دیواری پالیزبام از جنس ورق گالوانیزه می باشد. این فلاورباکس ها با ورق گالوانیزه تولید شده و با رنگ کوره ای پوشانده می شوند که عمر مفید آنها را در مقابل پوسیدگی، تر خوردگی و … بالا برده و همچنین با دارا بودن لایه های فیلتر و زه کش حفظ سلامت گیاهان کاشته شده را تضمین می نماید.

  • دومین ملاحظه برای نصب و اجرای دیوار سبز در قم ، توجه به نوع گیاهان کاشت شده در دیوار سبز می باشد. با توجه به آب و هوای نامطلوب قم برای گیاهان در فصول گرم سال بهتر است از گیاهان مقاوم به خشکی و تابش آفتاب و خصوصا گل ها و گیاهان بومی استفاده شود تا شاهد افت کیفیت دیوار سبز نباشیم.

قیمت دیوار سبز قم

قیمت گرین وال در قم بستگی به انتخاب نوع دیوار سبز دارد طبیعتا دیوار سبز یکپارچه گالوانیزه قیمت بالاتری از دیوار سبز پلاستیکی و دیوار سبز کابلی خواهد داشت و البته هر چند در ابتدای کار به ظاهر هزینه بیشتری صورت می گیرد اما با توجه کیفیت نهایی کار و همچنین ماندگاری بالای گیاهان کاشت شده هزینه نگهداری و تعمیر پایین تری خواهد داشت و در بلند مدت به صرفه تر و مطلوب تر خواهد بود.

روف گاردن مازندران
مشاهده

آبیاری دیوار سبز در قم

یکی از موارد مهم در نگهداری دیوار سبز در هر محلی بحث آبیاری دیوار سبز است که البته طبیعتا در مناطق گرم و خشک مانند قم این اهمیت دوچندان می باشد. گیاهان به عنوان موجودات زنده برای حفظ شادابی و سلامت نیاز به آبیاری منظم و کافی خواهند داشت.

پیشنهاد پالیزبام برای آبیاری دیوارسبز استفاده از روش آبیاری اتوماتیک و یا هوشمند است که به صورت برنامه ریزی شده و اتومات نسبت به آبیاری پوشش گیاهی اقدام نموده و در دوره های منظم و با حجم کافی آبیاری گیاهان انجام می شود و ضمن بی نیازی از حضور و کنترل مداوم توسط نیروی انسانی، دیوار سبز شاداب و یکدستی را خواهیم داشت.

در نهایت در صورتی که قصد نصب و اجرای دیوار سبز در قم و یا هر شهر دیگری را دارید کارشناسان پالیزبام آمادگی مشاوره تخصصی و ارائه بهترین پیشنهاد به لحاظ کیفی و قیمتی را دارند. جهت استعلام و دریافت مشاوره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما