نوشته شد

دیوار سبز پرندگان

تاحالا به داشتن یک دیوار سبز متفاوت فکر کرده اید ؟

ایده دیوار سبز به عنوان یک آپشن در ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری مورد توجه ساکنین و سازندگان قرار گرفته و در ایران خصوصا طی 5 سال گذشته به سرعت در حال رواج است و با روش های مختلف مانند گرین وال کابلی ، مدولار یا باکسی ، هیدروپونیک ، نمدی و … در حال انجام است اما برخی از معماران و افراد تمایل دارند با ایجاد تغییراتی ، ایجاد تفاوت و مطلوبیت بیشتر نمایند ، این متفاوت بودن علیرغم طرح کاشت متفاوت ، متریال متفاوت ، شکل و ابعاد متفاوت و … می تواند با وجود پرندگان نیز پدید بیاید و با استفاده از دو عنصر طبیعت شامل سبزینگی و پرندگان نتایج بهتری را بدست آورد و دیوار سبز پرندگان به وجود آید.

آیتم های لازم دیوار سبز پرندگان

مهم ترین موردی که باید در طرح به آن دقت کرد و قبل از طراحی و اجرا باید مطالعاتی در مورد نوع پرندگان ، محل زندگی آن ها و شرایط آن ها صورت بگیرد ، خانه ی پرندگان می باشد. ابعاد و انتخاب متریال خانه پرندگان و محل قرارگیری آن در دیوارسبز یا محوطه سبز با توجه به سلیقه و میزان سازگاری پرندگان اعمال می شود .

گیاهانی که در دیوار سبز پرندگان کاشته می شوند علاوه بر ظاهر زیبا و شادابی که به وجود می آورند ، می توانند محلی برای بازی و استقرار پرندگان و همچنین تغذیه مورد نیاز و متناسب با زندگی نوع پرندگانی که انتخاب شده اند را نیز تامین کنند .

طراحی دیوار سبز پرندگان

مکان یابی لانه ها در دیوار سبز می تواند با هارمونی زیبایی صورت بگیرد و متریال لانه با رنگ گیاهان و بستر آن ها قابل هماهنگی می باشد که در زیبایی بصری اثر بسزایی را بر جای می گذارد .

با فراهم آوردن بستر زندگی پرندگان به عنوان مثال نوع گیاهانی که استفاده می کنیم با توجه به عطری که دارند ، تغذیه ای که می توانند برای پرندگان تهیه کنند و … می توان نوعی از پرندگان را با توجه به کاربری فضا ، جذب کرد که علاوه بر تامین نمای زیبای دیوار و به وجود آوردن یک اکولوژی کوچک ، موسیقی را برای فضا به ارمغان بیاورد که زیبایی و جذابیت محوطه چندین برابر افزایش پیدا کند .

   تلفیق این دیوار با آبنما ، نشیمن های متصل به دیوار خاص و خیلی از موارد دیگر ، فضا را متنوع تر ، زیبا تر و کاربردی تر جلوه می دهد . همچنین محیط زندگی پرندگان را طبیعی تر نشان می دهد .

اجرای دیوار سبز پرندگان

دیوار سبز خود به چندین روش قابل اجرا و طراحی هستند . دیوارسبز کابلی ، دیوار سبز پیش ساخته ، دیوار سبز هیدروپونیک ، دیوارسبز با فلاورباکس های ( نمدی ، گالوانیزه ، پلاستیکی و … ) دیواری و … از نمونه روش های رایج و معمول اجرای دیوار سبز هستند .

متریال هایی که می توان در این اجرا استفاده کرد شامل کابل های مخصوص روکش دار ، چوب پلاست ، چوب ترمووود ، باکس های فلزی و پلاستیکی و … می باشد .

گیاهان مناسب دیوار سبز پرندگان

برای کاشت دیوار سبز پرندگان متناسب با پرندگانی که انتخاب می شوند می توان گیاهان مختلفی را کاشت اما نکته ای که باید مدنظر قرار گیرد استفاده همزمان از چند نوع گیاه و ایجاد تنوع قابل قبول و طبیعی است . همچنین توصیه می شود چنانچه در محل دیوارسبز امکان استفاده از فلاورباکس و تری باکس و کاشت درخت و درختچه وجود ندارد با انتخاب درختچه های کوچک و قابل کاشت در دیوار سبز محلی برای نشستن پرندگان تامین گردد تا پرندگان به راحتی بتوانند در محیط پرواز کنند و با نشستن بر روی شاخه گیاهان و درختچه ها شادابی خود و محیط را حفظ نمایند .

5 پرسش پرتکرار در خصوص گرین وال
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما