نوشته شد

روف گاردن ارزان

فکر کنید اگر بام کل ساختمان های شهرهایی مثل تهران که از آلودگی هوا و شلوغی پر شده است، سبز شود. چقدر می تواند به بهبود هوای شهر، روحیه شهروندان و نهایتا بالابردن کیفیت و استاندارد زندگی کمک کند. سبز کردن بام خانه ها ، تراس ها و دیوار ها ، با آگاه سازی و همکاری، می تواند نقش موثر هر شهروند برای کمک به کیفیت زندگی در شهر را نشان دهد. در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه یک روف گاردن ارزان داشته باشیم.

تاثیرات روف گاردن در هوای شهر

نقش گیاهان و درختان در کاهش آلودگی هوا بر کسی پوشیده نیست. در این میان برخی گیاهان توانایی بیشتری برای جذب آلاینده ها دارند که در فضاهایی که بیشتر در معرض آلودگی هستند، استفاده می شوند.

با توجه به اینکه با گسترش شهرنشینی خصوصا در چند دهه ی گذشته شاهد تخریب گسترده فضای سبز بوده ایم ، در شرایط موجود نیاز به بازگرداندن طبیعت به شهرها بیش از گذشته احساس می شود . اما چالشی که در گسترش فضای سبز و استفاده از گیاهان در فضاهای شهری پیش روی ماست، ظرفیت پایین سطح قابل اجرا می باشد. از این رو استفاده از فضای بام ها و دیوارها با اجرای بام سبز و دیوارسبز می تواند این محدودیت را جبران کنند.

گیاهان جذب کننده آلاینده

گیاهان با فرایند فوتوسنتز علاوه بر حذف دی اکسید کربن و تولید اکسیژن، برخی از آلاینده های شیمیایی هوا را نیز جذب می کنند.

برخی از گیاهان تصفیه کننده هوا به شرح زیر هستند.

نخل اریکا، فیکوس الاستیکا، دراسینا، سرخس برگ شمشیری، اسپاتی فیلوم و…

تاثیرات روف گاردن  در روحیه شهروندان

کار کردن در طول روز و اتفاقاتی که به واسطه ی آن می افتد، می تواند روحیه، انگیزه و انرژی شما را تا حدی پایین بیاورد که به ساعت های کاری اجباری و خسته کننده تبدیل شوند. اما کارکردن باید جزئی از زندگی شما باشد و شما از هر لحظه و تایم زندگی خود لذت ببرید. اگر مجتمع های بزرگ و ساختمان های اداری و… محوطه، روفگاردن و تراس های سبز طراحی شده برای استراحت کارکنان داشته باشند تا حدی ساعت های کسالت آور شما را لذت بخش می کنند و این موضوع مهمی است برای داشتن شهر و شهروندانی شاد و با سلامت روانی بالا.

تاثیرات روف گاردن ارزان در مدیریت زمان و کنترل ترافیک در شهر

چه مقدار زمان تفریحی هفتگی خود را در ترافیک می گذارنید؟! اگر بام های ساختمان های مسکونی شما سبز شوند یا حتی علاوه بر سبزینگی برای کارهای روزانه شما و فرزندانتان طراحی شوند، دیگر نیازی به صرف وقت زیاد برای رفتن به محلی برای تفریح در شهر یا خارج آن نیست و در نتیجه اثر آن را می توان در کاهش ترافیک های سنگین برای یک تفریح هفتگی و  همچنین مقدار آلاینده های تولیدی از ترافیک مشاهده نمود و زمان مفید بیشتری نیز برای وقت گذرانی کنار خانواده اختصاص داد.

بودجه موردنیاز برای داشتن روف گاردن ارزان

طراحان پالیزبام برای هر مقدار بودجه ای که کارفرماها بخواهند به روف گاردن اختصاص دهند طرحی مدنظر دارند و می توانند با تغییر چیدمان، کاهش و افزایش اقلام بام و یا طراحی بخشی از بام، این محدودیت را رفع نموده و برای هر سلیقه و بودجه ای، ایده ای مناسب را پیشنهاد دهند.

چگونه با کمترین بودجه یک روف گاردن ارزان داشته باشیم

بعضا مشاهده می شود در مواردی که ساکنین برای اجرای روف گاردن با یکدیگر به توافق نمی رسند مسئله ی اصلی آن ها تامین بودجه می باشد. علاوه بر توجیهاتی که یک بام سبز در ارزش ساختمان دارد، طراحان پالیزبام می توانند با کاهش مبلمان و تجهیزات بام، استفاده از متریال های ارزان تر در اجرا، طراحی بخش های محدودتری از بام و جایگزین کردن عناصر لازم و ارزان تر به جای عناصر گران، پاسخگوی هر بودجه ی موجود باشند.

پالیزبام به پشتوانه دانش فنی مهندسی و طراحان خبره و طراحی و تولید محصولات و اقلام متنوع و همچنین توانایی تولیدات سفارشی ، می تواند با جایگزین نمودن عناصر بام سبز نظر کارفمایان با بودجه های مختلف را تامین نماید. به عنوان نمونه در آیتم کفسازی (دکینگ) می توان از متریالی مانند ترمووود، چوبپلاست، چمن مصنوعی، سینی هایی به عنوان بستر کاشت گیاهان پوششی، قلوه سنگ، شن ، گرانول، سرامیک، بلوک پلیمری و … استفاده نمود که طبیعتا دارای قیمت های متفاوتی بوده و می توان متناسب با هر پروژه و نوع طراحی هزینه نهایی را کاهش یا افزایش داد.

بهار خواب چیست
مشاهده

6 نوشته

  1. خیلی عالیه.. ما فقط میخوایم تاسیسات پشت باممون دیده نشه برای اون چه کاری میشه انجام داد؟

    1. عزیزم ما میتونیم با چوب پلاست با کیفیت ، دیوار سبز و یا تلفیق این دو تاسیسات شما رو کاور کنیم. که علاوه بر نمای خوبی که به بامتون میده ، حفاظ خوبی برای تاسیسات محسوب میشه.

      1. خیلی خوبه ممنون، هزینه اینکار حدودا چقدر میشه

        1. با توجه به ابعاد کارتون و طرحی که قراره اجرا بشه براتون پیش فاکتور ارسال میشه. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید عزیزم
          02144114641
          02144114642

          1. ممنون

          2. خواهش می کنم عزیزم. در خدمتتونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما