روف گاردن بام لند

روف گاردن بام لند

در این مقاله به بررسی پروژه ی روف گاردن بام لند می پردازیم و با روند کار تیم پالیزبام آشنا می شویم. لوکیشن محل پروژه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و استفاده از آن منظره یکی از مهم ترین چالش ها برای طراحی روف گاردن برج های اطراف محسوب می شد.

طراحی روف گاردن بام لند

اولین جانمایی در روف گاردن در نظر گرفتن فضای مورد نیاز و قابل دسترس به ویو دریاچه یعنی فضای شاه نشین بود. که در همین راستا اقلام و موارد لازم برای طراحی حول فضای تعیین شده ی شاه نشین، لکه گذاری شدند.

فضای شاه نشین با استفاده از اختلاف ارتفاع برای دسترسی بهتر به ویو و سقفی متحرک تعریف شد. فضای نشیمن دیگری که در روف گاردن در نظر گرفته شد در کنار شاه نشین قرار گرفت و به این فضا با استفاده از تامین سبزینگی روح بخشیده شد. قابل ذکر است که مبلمان در نظر گرفته شده برای این فضا، به صورت پرتابل طراحی شد تا بتوانند در صورت لازم از آن ها در جای دیگری از بام نیز استفاده نمایند.

زری اسکیپ چیست – زری اسکیپ در روف گاردن
مشاهده

عنصر آب یکی از آیتم های جان بخش همیشگی محسوب می شود که تا حد امکان در طراحی فضاها استفاده می شود. برای کمتر جا گرفتن آبنما در فضا و ارتقا عملکرد آن، یکی از دیوارهای موجود در بام، به آبنما اختصاص داده شد. صدا و نمای آب کنار فضای شاه نشین، لذت استفاده از فضا را افزایش می دهد.

در طراحی آبنما سعی شد تا حد زیادی متریال و سازه ی در نظر گرفته شده با فضا هماهنگ باشد. به عبارتی متریال استفاده شده در مبلمان، شاه نشین و آبنما، چوب پلاست و آهن در نظر گرفته شد. همچنین برای بهتر نمایش دادن ریزش آب، گرین والی در ترکیب با آبنما طراحی شد تا طراوت فضا را چندین برابر کند.

اجرای دیوارسبز روف گاردن بام لند

قبل از توضیح اجرای دیوار سبز مورد نظر، قابل ذکر است که تمامی دیوارهای موجود در روف گاردن با دیوارپوش های چوب پلاست کاور شد و نمای نامناسب آن ها اصلاح گردید. در این راستا اجرای دیوار سبز ترکیبی با آبنما بر روی دیوارپوش های چوب پلاست صورت گردید. در مرحله ی اول فلاورباکس های دیواری مورد نظر در کارگاه در ابعاد استاندارد ساخته و رنگ پودری کوره ای خوردند و در محله ی بعد فریم بندی به وسیله ی پروفیل آهن صورت گرفت و فلاورباکس ها روی شاسی ها سوار شدند. لایه های فیلتر و زهکش نیز داخل فلاورباکس ها قرار گرفتند.

9 سوال پرتکرار در مورد بام سبز و پاسخ پالیزبام
مشاهده

اجرای آبنما روف گاردن بام لند

آبنمایی که در روف گاردن بام لند طراحی گردید، سازه ای با متریال مشابه فضای اطراف بوده و در بخشی از دیوار پوش چوب پلاست که دیوارسبز اجرا شده بود، قرار گرفت. اجرای این آبنما نیز با استفاده از پروفیل آهن فریم بندی شده است و نازل های مورد نظر در دو ردیف قرار گرفته و در اخر کاور شاسی ها انجام شده است. حوضچه ای با ابعاد متناسب با ورق گالوانیزه ساخته می شود و رنگ پودری کوره ای میخوره و داخل آن قلوه سنگ ریخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما