نوشته شد

سان روم گاردن

سان روم گاردن چیست و چه کاربردی دارد ؟

سان روم گاردن واژه و طرح جدیدی است که برخلاف تصور عموم مردم از ساختمان شما جدا نیست و طراحی آن با روف گاردن و تراس سبز کمی متفاوت است . در واقع در آفتابی ترین سمت خانه قرار می گیرد و فضایی بین درون و بیرون خانه است ، بر خلاف تراس گاردن که محیط بیرون خانه است ، دور تا دور سان روم گاردن شیشه نصب می شود که این شیشه ها می تواند متحرک و ریلی یا ثابت باشد ، همچنین می توانید از شیشه های نیمه دودی هم استفاده کنید اما زیبایی آن به وجود شیشه های روشن و شفاف است که نور از آن عبور کند . بسیاری هم تمایل دارند که سقف را هم شیشه قرار بدهند اما به دلیل تایش خورشید اگر سقف را شیشه کنید بسیار فضای شما گرم می شود و در فصل گرما هم سبب بالا رفتن مصرف انرژی می شود .

سان روم گاردن

تفاوت گلخانه و سان روم گارن

متاستفانه عموم مردم سان روم گاردن را با گلخانه یکی می دانند در صورتی که عملکرد این دو کاملا متفاوت است ، گلخانه بیشتر جنبه تولید محصول دارد و بستر جنبه افزایش آرامش برای فضای خانه را دارد . در گلخانه به دلیل شرایط آب و هوایی که برای رشد گیاهان فراهم کرده اند نمی توان ساعت ها آن جا ماند و استراحت کرد ولی در سان روم گاردن شما به راحتی می توانید کل روز خود را بگذرانید . یکی دیگر از تفاوت ها این است که ، در گلخانه شما هیچ موقع مبلمان یا دکوراسیون خاصی نمی بینید چون اصلا فضای آنجا برای استراحت نیست ولی در سان روم گاردن همانند بام سبز و تراس به راحتی می توانید دیزاین مد نظر خود را داشته باشید .

در واقع محوریت کاربری ، اتاق استراحت و محلی برای ایجاد آرامش و یا حتی در معرض آفتاب قرار گرفتن برای جذب ویتامینD  برای ساکنین خانه می باشد و در عین حال با توجه به فراهم بودن شرایط ، می توان در دیزاین آن از انواع گل ها و گیاهان استفاده نمود و شادابی وسرزندگی آن را افزایش داد.

سان روم گاردن

گیاهان سان روم گاردن

در سان روم گاردن چه گیاهانی می توان کاشت؟ در فصل تابستان ممکن است خیلی گرم و داغ شود و همین امر گیاهان شما را در خطر می اندازد ، راه حلی که برای آن ارائه می گردد این است که  از وسایل یا سیستم های خنک کننده استفاده کنید و یا از شیشه های ریلی و باز شو استفاده کنید . در فصل سرما نیز باید فضایی بسازید که گیاهان دچار سرما زدگی نشوند که باز برای آن می توانید از وسایل گرمایشی استفاده کنید .

گیاهانی که استفاده می کنید همانند گیاهان روف گاردن و تراس گاردن و گرین وال های بیرونی ، باید گیاهانی با نیاز آبیاری کم و مقاوم باشند . از گیاهان آپارتمانی از جمله : پتوس ، کاکتوس ، فیلودندرون و غیره هم می توان استفاده کرد .

مبلمان

سان روم گاردن محلی برای استراحت و افزایش آرامش است پس باید این حس را هم القاء کند ، پس مبلمان کمک بزرگی به این موضوع می کند ، مبلمانی که برای آن استفاده می کنید بهتر است ظریف باشد و با محیط سازگاری داشته باشد . برای این مکان به علت تابش نور خورشید به داخل استفاده از رنگ های شاد و پر انرژی  جلوه بصری بیشتری را ایجاد می کند . قرار دادن اشیاء تزئینی و میز های کوچک در کنار مبلمان حس دعوت کنندگی را بیشتر می کند ، می توانید تعدادی مبلمان با توجه به نیاز انتخاب کنید ، معمولا اگر به فکر دعوت کردن مهمانی هستید بهتر است از مبلمان ظریف با تعداد بالا مهیا کنید .

سان روم گاردن

سان روم گاردن به سبک پالیزبام

تیم طراحی پالیزبام به درخواست کارفرما و بررسی فضای مورد نظر برای اجرای روف گاردن، سان روم گاردنی در قالب دو آلترناتیو ارائه می دهند و بعد از موافقت کارفرما، تیم اجرایی در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه را به اتمام می رساند.. متریال هایی که برای طراحی سان روم گاردن در نظر می گیرند، چوب پلاست، شیشه و آهن می باشد که می توانند سازگاری و مقاومت خوبی در برابر شرایط جوی متنوع نشان دهند. قابل ذکر است که تمامی سازه ساخته شده قابل مونتاژ بوده و در صورت تغیر و تعمیر به راحتی قابل جابه جایی هستند.

فلاورباکس
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما