سایبان روف گاردن

سایبان روف گاردن

یکی از موضوعاتی که علاقه مندان به اجرای روف گاردن به دنبال بررسی آن هستند و تمایل دارند بدانند که برای آن از چه ایده ها، متریال و روش هایی استفاده می شود سقف روف گاردن است. سایبان روف گاردن به دو منظور مورد سوال و بررسی قرار می گیرد یکی سقف بام که بناست روف گاردن بر روی آن ساخته شود و دیگری ایجاد فضاهایی مسقف بر روی بام و در فضای روف گاردن می باشد.

سقف بامی که بناست روف گاردن بر روی آن ساخته شود در سایر مقالات با موضوع روف گاردن و یا بام سبز در سایت پالیزبام موجود و قابل دسترسی است اما در این مقاله قصد داریم به سازه های مسقف قابل احداث یا چیدمان بر روی بام بپردازیم.

سایبان روف گاردن

ویژگیهای سایبان روف گاردن

سقف سازه های ساخته و یا چیدمان شده در روف گاردن با توجه به هدف ما از ایجاد آن ویژگیهای مختلفی دارد به عنوان مثال در برخی از سازه ها سقف نقش حفاظت کننده در مقابل تابش و بارش را دارد در برخی دیگر باید عایق دما نیز باشد و در سازه هایی مانند پرگولا، وظیفه سقف صرفا فضاسازی با ایجاد یک محیط مشخص و نیم سایه می باشد.

انواع سایبان روف گاردن

برای احداث سقف سازه های تعریف شده بر روی روف گاردن می توان از متریال مختلفی مانند چادر، چوبپلاست، ترموود، فلز، شیشه و پلکسی و از روش هایی مانند ایجاد سقف کامل (ثابت یا متحرک)، پرگولا و سقف سبز استفاده نمود که برخی از آنها در ذیل تشریح شده اند.

مشاوره روف گاردن
مشاهده
سایبان روف گاردن

سقف چادری روف گاردن

برای نصب سقف چادری یا سایبان می توان در ساده ترین حالت از سایبان های پرتابل پارچه ای استفاده نمود و یا اینکه انواع سازه های چادری خیمه ای، کشسان و سایبان های متحرک چادری را مدنظر قرار داد.

سایبان های چتری پرتابل اقتصادی بوده و در در ابعاد مختلف تولید می شوند که قابل استفاده در روف گاردن، محوطه، باغ و … می باشد اما انواع سازه ای آن که به نشبت گرانقیمت تر می باشند مناسب روفگاردن و تراس گاردن های لاکچری و خاص می باشند.

سایبان روف گاردن

سقف چوب پلاست

چوب پلاست مستقلا قابلیت نصب به عنوان سقف روف گاردن را ندارد و معمولا استفاده از چوب پلاست به عنوان کاور داخلی و یا بیرونی سازه هایی مانند آلاچیق و پرگولا می باشد و انواعی از مقاطع آن مانند تایل های 30 و 40 سانتی دیوارپوش های فاق و زبانه دار  قابلیت نصب بر روی سقف به صورت پوشش کامل و ایجاد آب بند را دارند.

سایبان روف گاردن ترمووود

ترموود نیز کاربرد مشابه سقف چوبپلاست دارد که در مواردی که کارفرما ترجیح می دهد از چوب طبیعی استفاده نماید ترموود به دلیل ماندگاری و مقاومت بالا در مقابل عوامل محیطی گزینه ای مطلوب می باشد هرچند باید توجه داشت که به لحاظ قیمتی گرانتر بوده و نیاز به نگهداری با استفاده از رنگ و رزین دارد.

طراحی و اجرا روف گاردن ، تراس سبز و دیوار سبز به روش پالیزبام :
مشاهده

مطلب پیشنهادی : پاسیو سبز

سقف فلزی

سقف فلزی در آلاچیق و پرگولا به دو صورت استفاده از ورق های ساده و موج دار برای پوشش سقف آلاچیق و همچنین ورق های سی ان سی شده با طرح های متنوع اجرا می شود. مزیت استفاده از سقف های فلزی در آلاچیق هزینه کمتر و دوام بیشتر آن و در پرگولا تنوع بسیار زیاد در طرح های سی ان سی می باشد.

سایبان روف گاردن
سقف متحرک روف گاردن

سقف های متحرک معمولا به صورت پارچه ای نصب و اجرا می شوند که به صورت دستی یا اتوماتیک باز و بسته می شوند و در مواردی نیز سقف های شیشه ای متحرک قابل طراحی و نصب است که می توان از این روش به عنوان گران ترین و البته خاص ترین انواع سایبان متحرک روف گاردن نام برد.

پرگولا

پرگولا به سازه ای گفته می شود که بیشتر جنبه دکوراتیو دارد و اجرای آن در روف گاردن جهت ایجاد یک سقف برای محافظت در مقابل تابش و بارش نمی باشد و به منظور زیبایی فضا و همچنین فضاسازی و تعریف نقاط نشیمن و یا تردد طراحی و اجرا می گردد. در سقف پرگولا از الوارهای چوبپلاست و چوب، پروفیل های فلزی و ورق های فلزی سی ان سی شده استفاده می شود.

ویلای تهراندشت
مشاهده
سایبان روف گاردن

سقف کابلی و گل و گیاه

یکی دیگر از گزینه های ساخت سقف در محوطه و یا روفگاردن استفاده از کابل کشی و درگیر نمودن گیاهان رونده با آن، برای ایجاد سایه و زیبایی محیط می باشد. این روش ضمن اینکه از ارزانترین راه های ایجاد سقف می باشد لکن بسیار زیبا بوده و با کم و زیاد نمودن فواصل کابل کشی می توان میزان ایجاد سایه را در آن تنظیم نمود.

سقف شیشه و پلکسی

در مواردی که می خواهیم سقف روف گاردن شفاف باشد و ضمن محافظت در مقابل باد و باران، ممانعتی در مقابل دید و نور طبیعی ایجاد ننماید از سقف شیشه ای استفاده می کنیم اما باید توجه داشت با توجه به خطرات شیشه به جهت احتمال شکستن و آسیب رساندن به افراد حاضر در زیر سقف باید از شیشه لمینت استفاده نمود تا ایمنی کافی تضمین گردد.

 گزینه آلترناتیو سقف شیشه، پلکسی و پلی کربنات می باشد که هزینه کمتر و ایمنی بیشتری دارد و در مواردی که شیشه توجیه اقتصادی ندارد بهتر است از این جایگزین ها استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما