نوشته شد

سنگ و کاربرد آن در روف گاردن

از روزی که بشر در سیر تکامل خود بوده از محیط پیرامون خود و اشیاء موجود در آن همواره در حال استفاده و بهره برداری است. سنگ را می توان یکی از مواد موجود در طبیعت که بیشترین کاربرد را در زندگی بشر دارد و از همان ابتدای زیستن در روی کره زمین بوده، نام برد.

سنگ

مواد جامدی که از کانی ساخته شده است و منشاء شکل گیری آنها به دو صورت کوه زایی و کوه سایی می باشد. انسانهای اولیه ازآن به عنوان یک ابزار کاربردی استفاده می کردند. به عنوان مثال: تبر، داس، چاقو، سر نیزه … که در این دوران سنگ تراشی رواج کامل داشته است.

با مرور زمان به صورت های گوناگونی مورد استفاده قرار گرفتند. آنها کاربرد های متفاوتی دارند که می توان آنها را در بخش های ساخت لوازم منزل ، زیورالات ، مجسمه سازی و در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار داد. معمولا از انواع سنگ های تزیینی می توان برای ساخت لوازم منزل استفاده کرد و دکوراسیون بسیار زیبا و جذابی درون منزل با این اجسام سنگی ایجاد کرد.

سنگ های قیمتی نقش های مختلف در فرهنگ و تمدن بشر داشته است هر کدان از آن ها دارای رنگ خاص و محل های پیدایش خود می باشد بعضی از سنگ های قیمتی دارای قدمت زیادی هستند و بعضی دیگر به تازگی کشف شده اند. سنگ های قیمتی را معمولا برای زیبا سازی و جلوه گری مورد استفاده قرار می دهند که می توان در ساخت انگشتر، گردنبند و دستبند از آنها نام برد. کاربرد سنگ در صنعت مجسمه سازی نیز به گذشته ی بسیار دوری بر می گردد. یکی از بهترین مواد برای ساخت مجسمه سنگ می باشد که مقاومت بسیار بالایی دارد و سالهای سال بدون فرسودگی باقی می ماند.

سنگ در صنعت ساختمان سازی

سنگ یکی از متداول ترین و رایجترین مصالح ساختمانی است که مورد استفاده قرار می گیرد از جمله ویژگی های سنگ ساختمان می توان به دوام و مقاومت بسیار بالا، جلاپذیری مطلوب، قابلیت برش، قابلیت شستشو، مقاوم در برابر حرارت، مقاوم در برابر حالات جوی اشاره نمود .

از آن برای پوشش دیوار داخل ساختمان ها، نماکاری، کف خیابان و پیاده رو و تزیینات مختلف استفاده می گردد .

استفاده در روفگاردن

عناصر مختلفی برای طراحی و اجرای روفگاردن، تراس سبز و دیوار سبز وجود دارد که در این بخش می خواهیم به استفاده از سنگها در روف گاردن اشاره کنیم. استفاده از سنگریزه رود خانه ای در کنار چوب و چمن، ترکیب مدرن و مناسبی برای کفپوش روف گاردن خواهد داشت سنگهای صیقل خورده نیز از گزینه های خیلی خوب می تواند باشد.

موزاییک پلیمری

نوع دیگری که در روف گاردن مورد استفاده قرار می گیرد پلاک های سنگی برش خورده و یا موزائیک پلیمری می باشد این نوع موزائیک یا سنگ مصنوعی مخلوطی از بتن و پلیمر می باشد.این نوع موزائیک را می توان بصورت خشک چین و یا با ملات سیمان اجرا نمود و از جمله ویژگی های آن می توان به مقاومت در برابر یخ زدگی، مقاومت خمش بالا، مقاومت سایش بالا، میزان جذب آب پایین و در رنگ های مختلف اشاره نمود .

قلوه سنگ

یکی دیگر از محصولات که در روف گاردن مورد استفاده قرار می گیرد قلوه سنگ رود خانه ای نام دارد. قلوه سنگ قطعه سنگی است گرد کوچک با ابعاد 2 تا 6 سانتی متر، درشت تر از گردو تا اندازه یک سیب، البته در سایز های بزرگتری هم موجود می باشد که در استفاده روف گاردن معمول نیست. قلوه سنگ ها به دلیل داشتن طیف گسترده ای از رنگ ها ، ماندگاری بالا ، دوام بالا و قیمت مناسب مصرف گسترده ای در این زمینه دارا می باشند لکن عمدتا از رنگ سفید آن استفاده می شود.بیشترین استفاده آنها در ایجاد مناظر ( لنداسکیپ ) زیبا در خارج ساختمان ها، باغ ها، ویلاها، روف گاردن ها ( بام باغ ) استخر و فضای سبز می باشد. از آن به عنوان پوشش کف در روف گاردن استفاده می گردد که علاوه بر زیبایی که دارد باعث صرفه جویی در مصرف انرژی گرمایشی و سرمایشی نیز می شود.

حریم روف گاردن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما