نوشته شد

طراحی دیوار پاسیو

بعضی از پاسیوها محدوده طراحی بسیار کمی دارند و در مواردی قابل استفاده برای استراحت، راه رفتن و… نیستند. می توان تنها برای داشتن نمایی زیبا از داخل خانه آن ها را طراحی نمود. این طراحی می تواند به دیوارهای موجود در پاسیو محدود شود، که در این مقاله با یکدیگر به طراحی دیوار پاسیو می پردازیم.

طراحی دیوار پاسیو سبز

دیوارهای پاسیو را می توان بر اساس محدوده دیدی که به داخل خانه دارند و یا بسته به مقدار بودجه ای که کارفرما قصد دارد پرداخت کند، طراحی شوند.

دیوارهای پاسیو را می توان با کاور چوب پلاست، کاشی های تزئینی، کاور کابلی با پوشش گیاهی، فلاورباکس های دیواری و یا ترکیبی از چوب پلاست و پوشش گیاهی، نما داد.

کاور چوب پلاست دیوار پاسیو

رنگ چوب پلاست بر اساس دکوراسیون داخلی خانه و متریال های موجود در بنا انتخاب می شود. نحوه کاور کردن دیوار پاسیو با چوب پلاست نیز می تواند هماهنگ با سبک طراحی خانه صورت بگیرد. به این صورت که می توان نصب چوب پلاست ها را با برش فارسی بر، به صورت آجرچینی با توجه به استفاده از آجر در بنای ساختمان و یا به روش های افقی، عمودی و … انجام داد.

دیوار سبز پاسیو

داشتن نمایی زیبا از دیوار زنده پاسیو، می تواند در فضای داخلی خانه بسیار اثرگذار باشد. این دیوار سبز می تواند با استفاده از نمدهای مخصوص کاشت گیاه، فلاورباکس های گالوانیزه دیواری، فلاورباکس های پلاستیکی، فلاورباکس های زمینی با داشتن دیوار کابلی و… ایجاد شود.

گیاهانی که در طراحی کاشت گرین وال پاسیو انتخاب می شوند، باید بر اساس میزان نور دریافتی پاسیو، شرایط نگهداری کارفرما، میزان دسترسی موجود به گیاه و… باشد. آبیاری نیز بهتر است به صورت قطره ای انتخاب شود تا ماندگاری گیاهان و نگهداری آن ها در روند مناسبی پیش رود.

طراحی آبنما در دیوار پاسیو

در برخی موارد طراحی دیوار پاسیو می تواند با در نظر گرفتن آبنمایی زیبا صورت بگیرد. صدا و نمای آبنما نیز خانه را دلنشین تر می کند. ضمن آنکه که آبنما می تواند به صورت ترکیبی با پوشش گیاهی، ترموود و یا چوب پلاست اجرا شود.

در بیشتر موارد می توان از آبنماهای ایستاده استفاده نمود تا به نوعی هم دیوار پوشانده شود و هم صدای بیشتری تولید شود.

آبنماها شرکت پالیزبام به صورت سازه ای می توانند با روش پرده ای، ریزشی و … ساخته شوند و به راحتی قابل جابه جایی باشد.

آماده سازی دیوار پاسیو

خیلی مواقع دیوار موجود وضع نامناسبی دارد که هدف اصلی کارفرما کاور کردن آن می باشد. بعضی از طرح ها و روش های اجرایی وجود دارند که باید دیوار نامناسب موجود را با پرداخت هزینه ای اضافه ترمیم کنند و بعد اجرا را شروع کنند. ولی شرکت پالیزبام می تواند تمام موارد ذکر شده برای طراحی دیوار پاسیو را بدون آسیب به بنا و یا هزینه اضافه برای ترمیم دیوار، اجرا را به راحتی با شاسی کشی انجام دهد.

نمونه طراحی دیوار پاسیو

یکی از این نمونه طراحی ها، دیوار سبز پاسیو کارفرما جناب مهندس یار محمدی در خیابان یوسف آباد تهران هست. که دیوارهای موجود پاسیو آسیب دیده بودند و به علت داشتن دید از آشپزخانه و حال به پاسیو، نمای نامناسبی را ایجاد می کردند. طراحی دیوار پاسیو ولیعصر با در نظر گرفتن یک قاب با کاور چوب پلاست و قراردادن فلاورباکس های دیواری از جنس گالوانیزه داخل قاب به کارفرما ارائه و اجرا شد. برای دیدن تصاویر این کار و کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

اجرای سقف در روف گاردن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما