فلاورباکس – انواع فلاورباکس های پالیزبام

فلاورباکس

فلاورباکس با ترجمه تحت اللفظی جعبه گل و به معنی گلدان یا گلجا عبارت است فضایی جهت نگهداری خاک و کاشت گیاهان در آن که با متریال و روش های متنوعی ساخته می شود و یکی از قدیمی ترین روش ها برای کاشت گل ها و گیاهان در محل هایی که باغچه طبیعی وجود ندارد می باشد. و البته امروزه کاربرد آن برای ایجاد فضای سبز در روف گاردن، تراس سبز ، لابی و داخل امکان مسقف گسترش یافته و نمونه های صنعتی آن مورد توجه قرار گرفته است.

شرکت پالیزبام با هدف پاسخ به این نیاز طی سالیان گذشته با تجهیز کارگاه اقدام به طراحی و ساخت انواعی از فلاورباکس متناسب با نیاز جامعه هدف خصوصا جهت چیدمان در بام سبز و تراس سبز نموده است که در این نوشتار به صورت اجمالی به آن خواهیم پرداخت.

فلاورباکس مستطیلی

فلاورباکس های مستطیلی به صورت پیش فرض در سه تیپ استاندارد ساخته می شوند.

  • فلاورباکس شاسی دار با سینی تخلیه

ابعاد این فلاورباکس ها 28*78 سانتی متر و با ارتفاع 53 سانتی متر می باشد که دارای استراکچری از جنس پروفیل آهن، لایه داخلی ورق گالوانیزه و با پوششی از رنگ کوره ای می باشد. برای حفظ کیفیت خاک و گیاه نیز دولایه دیمپل شیت و ژئوتکستایل به عنوان زه کش و فیلترخاک در کف فلاورباکس قرار می گیرد. همچنین نمای کار نیز بوسیله چوب پلاست یا ترمووود در رنگ های مختلف کاور می گردد.

فلاورباکس تراس
مشاهده

در این فلاورباکس جهت جمع آوری و تبخیر زه آب خروجی از فلاورباکس یک سینی فلزی تعبیه شده که در محل هایی که نمی خواهیم خروجی آب بر روی کف جاری شود از این مدل استفاده می شود.

  • فلاورباکس شاسی دار بدون سینی تخلیه

ابعاد این فلاورباکس ها 28*78 سانتی متر و با ارتفاع 34 سانتی متر می باشد که مشابه مدل سینی دار دارای استراکچری از جنس پروفیل آهن، لایه داخلی ورق گالوانیزه و با پوششی از رنگ کوره ای و لایه های فیلتر و زه کش می باشد.

این فلاورباکس ها بدلیل نبود سینی زیرین دارای ارتفاع کمتری می باشند و مناسب استفاده در محل هایی هستند که دارای کف کاذب بوده و یا اینکه جاری شدن آب خروجی از فلاورباکس ها مشکلی نداشته باشد.

  • فلاورباکس بدون شاسی

این فلاورباکس ها فاقد شاسی فلزی بوده با استفاده چوب پلاست و با ابعاد 30*70 و ارتفاع 20 سانتی متر تولید می شود.

این فلاورباکس ها به لحاظ اقتصادی ارزان تر بوده و البته به نسبت دوام و کیفیت پایین تری دارند و مناسب پروژه هایی هستند که کمتر در معرض تابش، بارندگی و آسیب های فیزیکی قرار دارند.

فلاورباکس مربعی (تری باکس)

این فلاورباکس ها مشابه فلاورباکس های مستطیلی می باشند با این تفاوت که ابعاد آنها مناسب کاشت درختان و درختچه ها می باشد و به همین جهت به آنها تری باکس (tree box) یا جعبه درختی نیز گفته می شود و در کارگاه پالیزبام در دو سایز استاندارد و پیش فرض تولید می شوند.

پل بی انتها
مشاهده
  • تری باکس شاسی دار با سینی

ابعاد این تری باکس ها 50*50 سانتی متر و با ارتفاع 70 سانتی متر می باشد که دارای استراکچری از جنس پروفیل آهن، لایه داخلی ورق گالوانیزه و با پوششی از رنگ کوره ای می باشد. برای حفظ کیفیت خاک و گیاه نیز دولایه دیمپل شیت و ژئوتکستایل به عنوان زه کش و فیلترخاک در کف تری باکس قرار می گیرد. همچنین نمای کار نیز بوسیله چوب پلاست یا ترمووود در رنگ های مختلف کاور می گردد.

در این تری باکس جهت جمع آوری و تبخیر زه آب خروجی یک سینی فلزی تعبیه شده که در محل هایی که نمی خواهیم خروجی آب بر روی کف جاری شود از این مدل استفاده می شود.

  • تری باکس شاسی دار بدون سینی

ابعاد این تریباکس ها 50*50 سانتی متر و با ارتفاع 50 سانتی متر می باشد که مشابه مدل سینی دار دارای استراکچری از جنس پروفیل آهن، لایه داخلی ورق گالوانیزه و با پوششی از رنگ کوره ای و لایه های فیلتر و زه کش می باشد.

گل ها و گیاهان فضای باز ( روف گاردن و لند اسکیپ ) – بخش پنجم
مشاهده

این تری باکس ها بدلیل نبود سینی زیرین دارای ارتفاع کمتری می باشند و مناسب استفاده در محل هایی هستند که دارای کف کاذب بوده و یا اینکه جاری شدن آب خروجی مشکلی نداشته باشد.

فلاورباکس های دیواری

فلاورباکس های دیوار سبز دارای ابعاد 50*20*25 می باشند که از ورق گالوانیزه و پوشش رنگ الکترواستاتیک ساخته شده و لایه های فیلتر و زه کش در کف آن قرار می گیرد و پس از نصب بر روی شاسی از جنس پروفیل آهنی آماده کاشت به عنوان گرین وال (دیوار سبز) می شوند.

فلاورباکس های کفی یا سینی های پوششی

این دسته از فلاورباکس ها که به دلیل ارتفاع کم معمولا به عنوان سینی نامیده می شوند از ورق گالوانیزه ساخته شده و مناسب کاشت گیاهان پوششی مانند ناز و پاپیتال و قرارگیری در کف بام و تراس می باشند

ابعاد تولیدی و آماده آن شامل 76*76 و 26*76 و مثلثی 76*76 با ارتفاع می باشد 10 سانتی متر می باشد.

فلاورباکس های سفارشی

در تمامی مدل های فوق امکان سفارشی سازی با ابعاد دلخواه و مدنظر کارفرما وجود دارد و این ابعاد پیش فرض متناسب با تجربه کاربری و همچنین استفاده بهینه از متریال موجود در ابعاد مشخص می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما