نوشته شد

قیمت دیوار سبز در منزل

برای نصب یک دیوار سبز در منزل قیمت آن یکی از مهمترین مولفه ها برای تصمیم گیری می باشد لذا قصد داریم در ذیل آیتم های موثر بر قیمت دیوار سبز در منزل شامل روش اجرا، متریال مصرفی، سیستم آبیاری، نوع و مقدار گیاهان دیوار سبز و … را مورد بررسی قرار دهیم.

روش های نصب و تاثیر آن بر قیمت دیوار سبز

یکی از مولفه های موثر بر قیمت دیوار سبز ، روش و متریال مورد استفاده در نصب و اجرای دیوار سبز می باشد. روش های نصب دیوار سبز بر حسب قیمت را می توان به ترتیب و از گرانترین به ارزانترین اینگونه دسته بندی کرد. 1- دیوار سبز هیدروپونیک 2- دیوار سبز مودولار (باکسی) 3- دیوار سبز شبکه ای ( دیوار سبز کابلی ) 4- دیوار سبز طبیعی.

پس از روش هیدروپونیک، می توان روش مودولار را با توجه به استفاده از شاسی فلزی ، تعداد زیاد فلاورباکس ها، تعداد و تراکم بالای گل ها و گیاهان ، نصب سیستم آبیاری اتوماتیک تاثیرگذارترین روش نصب و اجرای بر قیمت دیوار سبز در منزل دانست.

روش کابلی یا شبکه ای به نسبت دو روش دیگر با توجه به استفاده کمتر از متریال و گیاهان و سرعت بالای نصب قیمت پایین تری دارد و در صورت محدودیت بودجه می توان این روش را مورد استفاده قرار داد.

دیوار سبز طبیعی یا ارگانیک نیز با اختلاف ارزان ترین روش دیوار سبز می باشد و تنها هزینه آن را می توان هزینه گل و گیاه و گلدان در نظر گرفت.

نقش گیاهان در قیمت دیوار سبز در منزل

گیاهان نیز به عنوان یکی از مهمترین بخش های دیوارسبز درصد بالایی از قیمت دیوار سبز را تشکیل می دهند. گل ها و گیاهان به دو طریق بر قیمت دیوار سبز تاثیر گذارند اول نوع گیاهان می باشد همانگونه که می دانیم گیاهان مختلف دارای قیمت های متفاوتی می باشند و با توجه به طرح کاشت، قیمت نهایی دیوار سبز متفاوت خواهد بود و بعضا استفاده از گیاهان نرمال و یا گران می تواند تا 25 درصد قیمت دیوار سبز در منزل را کاهش یا افزایش دهد.

دومین تاثیر قیمتی گیاهان بر قیمت دیوار سبز، حجم و تراکم گیاهان می باشد لذا با توجه به کاشت تعداد بالای گیاهان در روش مدولار و هیدروپونیک، گیاهان تاثیر قابل توجهی در بالا بودن قیمت در این دو روش را دارند.

جمعبندی اینکه در صورت محدودیت بودجه می توان با کم کردن تراکم و استفاده از گیاهان ارزان قیمت، متوسط قیمت دیوارسبز در منزل را پایین آورد.

سیستم آبیاری و تاثیر آن بر قیمت دیوارسبز

آبیاری در دیوار سبز به سه روش دستی، آبیاری اتوماتیک و آبیاری هوشمند می باشد. روش دستی که هزینه ای ندارد ، آبیاری اتوماتیک به دلیل نیاز به لوله کشی ، استفاده از تایمر یا شیر برقی و بعضا منبع آب، دارای هزینه متوسط بوده و روش هوشمند با توجه به اینکه علاوه بر استفاده از سیستم آبیاری اتوماتیک مستلزم نصب سیستم های نسبتا گرانقیمت هوشمندسازی نیز می باشد پرهزینه ترین روش آبیاری بوده و تاثیر زیادی بر قیمت دیوار سبز در منزل دارد.

سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت دیوار سبز در منزل

علاوه بر موارد فوق الذکر می توان عوامل دیگری را نیز برشمرد که دارای تاثیر نسبی بر قیمت دیوار سبز می باشند که مهمترین آنها متریال شاسی و فلاورباکس ها(فلز ، پلاستیک، نمد) ، کیفیت لوله، شیر و نازل های آبیاری، نوع خاک فرآوری شده ، لایه های فیلتر و زه کش مورد استفاده، سختی نصب و محل اجرا و … می باشد.

طراحی لابی ساختمان
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما