نوشته شد

محوطه سازی باغچه

بعضی از باغچه های موجود در حیاط یا حتی روف گاردن، از قبل به اندازه ای در نظر گرفته شده اند که حجم زیادی از فضای شما را اشغال کرده اند. در صورتی که نیازی به حذف آن ها و صرف هزینه اضافه نباشد، می توان طراحی محوطه را داخل باغچه انجام داد. در این مقاله با محوطه سازی باغچه بیشتر آشنا می شویم.

طراحی محوطه در باغچه

قبل از طراحی، باغچه مورد نظر از نظر سبک طراحی کاشت، بستر کاشت، نوع گیاهان کاشته شده، کاربری و.. بررسی می شود. سپس با توجه به هدف و خواسته کارفرما الزامات مورد نیاز طراحی در فضای مدنظر لکه گذاری و طراحی می شود.

1- طراحی پل در باغچه

در برخی مواقع برای حفظ گیاهان کوتاه باغچه می توان پلی بین دو بخش مورد نظر روی گیاهان اجرا نمود که هر دو هدف به درستی پیش بروند. این پل می تواند با شاسی کشی و پایه های محدود با کاور چوب پلاست ساخته شود. کرب بودن پل یا مستقیم بودن آن به طرح هندسی باغچه و سبک طراحی هماهنگ با بافت وضع موجود بستگی دارد.

2-برکه در محوطه سازی باغچه

اجرای برکه چه به صورت پرتابل و چه به روش بنایی وسط باغچه می تواند بسیار زیبا و اثرگذار باشد. برکه ای که هم بتواند آبنمایی را در نمای کلی باغچه ایجاد کند و همچنین بخشی از آبیاری باغچه را به عهده بگیرد.

به وجود آوردن بستر زندگی برای ماهی ها نیز در برکه، فضای زیبای زنده ای ایجاد میکند.

3- فضای نشیمن در محوطه سازی باغچه

داشتن یک فضای نشیمن در بین گیاهان، فضای کاربردی را ایجاد می کند. این فضا می تواند با کفسازی، آلاچیق، پرگولا، مبلمان و… تعریف شود.

یکی دیگر از این روش ها ایجاد مرزی روی بستر کاشت یا هوا می باشد که می توان با آن فضای نشیمن را تعریف نمود. به عنوان مثال با نوارجداکننده، قلوه سنگ یا شن میتوان فضای مدنظر روی زمین را به راحتی تعیین و مبلمانی در آن قرار داد. یا با کاشت گیاهان یا درختانی بلند و در نظر گرفتن تاج آن ها سقفی برای فضا تعیین نمود.

4- فضای بازی در محوطه سازی باغچه

با در نظر گرفتن فضای خالی بین گیاهان به صورتی که به آن ها آسیبی وارد نشود، می توان وسیله ی بازی یا فضایی را در نظر گرفتن تا لذت بازی چندین برابر شود.

طراحی باغچه به سبک زری اسکیپ

برخی از باغچه ها که به روش زری اسکیپ طراحی شده ند برای طراحی محوطه و ایجاد کاربری های مدنظر، فضای راحت تر و زیباتری محسوب می شوند و دوام بالاتری دارند.

در مقاله های قبلی با زری اسکیپ آشنا شده ایم و می انیم که عنصر مهمی که در آن وجود دارند استفاده از قلوه سنگ و شن می باشد. می توان با استفاده از همین عنصر، فضاهایی را برای نشیمن، مسیر، بازی و … به زیبایی تعریف نمود.

محوطه سازی باغچه به روش پالیزبام

طراحان و مجریان پالیزبام می توانند فضایی کاربردی را در باغچه ایجاد کنند که بستر کاشت و گیاهان بدون هیچ آسیب و برخوردی حفظ شوند. این فضا می تواند کامل پرتابل باشد. به عنوان مثال ساخت شاهنشینی در کارگاه و قراردادن آن در فضای خالی باغچه، معرف یک فضای نشیمن یا … می باشد. که قابل حذف و جابه جایی می باشد.

با ما می توانید حتی باغچه های خود را کاربردی کنید و در بین گیاهان نفس بکشید.

تولید چوب پلاست
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما