نوشته شد

در فصول گرم سال، استفاده از محوطه های سبز خانگی و عمومی، روف گاردن و باغ ویلا  خصوصا در مناطق گرمسیر ، بدلیل گرمای زیاد هوا کمی دشوار می شود. با وجود اینکه بیماری کرونا و محدودیت های تحمیل شده از آن روز به روز زندگی اجتماعی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد، استفاده از محوطه ها و بام سبز نیز در آب و هوای گرم مشکلات خود را خواهد داشت. یکی از بهترین راهکارهای موجود برای تلطیف هوا افزایش رطوبت و خنکی ،استفاده از مه پاش در محوطه یا بام سبز می باشد که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.

مه پاش چیست

مه پاش ها وسیله ای هستند که رطوبت مورد نیاز محیط را تامین می کنند و در 1-گلخانه ها و سالن های پرورش گل ها و گیاهان و 2- محل های نشیمن روباز مانند روف گاردن ها، رستوران بام ها، کافه های روباز و … در فصول گرم سال به تامین رطوبت و خنک کردن محیط کمک شایانی می کنند.

مه پاش ها آب را به صورت پودر شده در می آورند و در هوا پخش می کنند و بدون آنکه سطح یا افراد در محل را خیس کنند، خنکی و رطوبت هوا را افزایش داده و منجر به لطافت آن می شوند.

مزایای مه پاش در محوطه

خنک کردن هوا با سیستمی ارزان ، قابل کنترل و حداقل هزینه

دور کننده حشرات و موجودات مزاحم

تلطیف و تمیز کردن هوای محیط

به وجود آوردن جلوه ی زیبا به وسیله ای آب خارج شده از مه پاش ها در محوطه

نصب آسان و سریع

جایگذاری در هر فضا و متناسب با هر متریال

سیستم مه پاش

سیستم مه پاش محوطه شامل لوله کشی آب نازل مه پاش ( سرامیکی یا برنجی )، شیرتنظیم فشار آب، پمپ، دماسنج، فیلترآب، پایه نازل می باشد. به این صورت که نازل های مه پاش به عنوان خروجی آب عمل می کنند و در عین حال پمپ و موتور، فشار خروج آب را تنظیم می کند. وجود شلنگ ها نیز برای رساندن آب به نازل ها می باشد.

کاربرد مه پاش در محوطه

مه پاش ها در محل مختلفی از جمله در رستوران های روباز، کافه روباز ، روف گاردن، تراس سبز، مراکز خرید روباز، گلخانه، تالارباغ، باغ ویلا ، شهربازی و پارک ها به کار می روند و فضای مورد نظر را از نظر کارایی و مطلوبیت در هر شرایطی، بهبود می بخشند.

نازل مه پاش ها را می توان در پرگولاها، آلاچیق ها، سایبان چادری، رواق ها و … جایگذاری نمود و هماهنگی در طرح نیز ایجاد کرد.

مه پاش خلاقانه

برای جلوه دادن بیشتر به فضای خنکی که به وسیله ی مه پاش ها به وجود می آید، می توان از محلول هایی استفاده نمود تا عطری همراه با قطرات آب خارج شوند و یا با استفاده از نورهای متفاوت، جذابیت ایجاد کرد

پنل های خورشیدی در روف گاردن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما