همه چیز درباره روف گاردن

همه چیز در باره ی روف گاردن

روف گاردن، باغ بام یا بام سبز فضایی ست که با طراحی و اجرای آن بر روی ساختمانهای مسکونی و مراکز اداری و تجاری مختلف علاوه براینکه به ارزش افزوده ی ملک اعتبار بیشتری می بخشد ، بهره مندی از فضای سبز در این دوره را با توجه به اینکه امکان استفاده از فضاهای سبز شهری کمتر شده است، میسر می کند. در این مقاله، همه چیز درباره روف گاردن را بررسی می کنیم.

انواع روف گاردن

روف گاردن ها از نظر طراحی و اجرا به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که با توجه به کار بری و خواسته کارفرما می توان از آن ها استفاده کرد که در زیر به شرح هرکدام از انواع روف گاردن ها می پردازیم :

الف) روف گاردن گسترده : در این روش از طراحی و اجرای روف گاردن گیاهان با عمق ریشه کم کاشته می شوند و و بستر خاک تا عمق 20 سانتی متر می تواند باشد.

گلخانه پاسیو
مشاهده

ب) روف گاردن نیمه متمرکز : این طرح و نمونه از روف گاردن به صورتی است که بستر کاشت عمق بیشتری داشته و گیاهان قابل کشت را می توان در روف گاردن کاشت .

ج ) روف گاردن متمرکز : در این روش از اجرای روف گاردن خاک و بستر کاشت در عمق و حجم زیادتری استفاده می شود و باتوجه به شرایط موجود و کاربری استفاده از مبلمان و اقلام مختلفی در طراحی بام استفاده می شود.

مبلمان های قابل استفاده در روف گاردن :

در طراحی و اجرای روف گاردن ها استفاده از مبلمان و آب نما و… کاملا مرسوم بوده و باتوجه به کاربری بام ها و توجه به نظر کارفرما چیدمان و طراحی انجام می پذیرد . انواع مبلمانهای پرکاربرد در روف گاردن عبارتند از :

میز و نیمکت ، آبنما ، سایبان چتری ، فلاورباکس ، تری باکس ، پلانتر باکس و قاب درختی و …

انواع سازه در روف گاردن

ایجاد یک فضای نشیمن در روف گاردن ها یکی از اولویت های اصلی کارفرماها می باشد که معمولا استفاده از انواع آلاچیق و پرگولا ها جهت بهره مندی ساکنین یک ساختمان از بهترین گزینه ها می باشد .

طراحی روف گاردن مدرن
مشاهده

آلاچیق ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که در زیر به توضیح هریک به صورت متمایز می پردازیم :

آلاچیق های سنتی یا همان آلاچیق های ساده ای که در اکثر فضاهای سبز ساخته و استفاده می شود و معمولا نمایی گنبدی شکل و ساختاری منظم دارند.

آلاچیق های مدرن که دارای طرح هایی مینیمال با ترکیب اشکال هندسی متفاوت می باشند و متریال های آنها فلز با رنگ خنثی می باشد .

آلاچیق های قابل حمل (پرتابل) : سازه های سبکی که به راحتی برپا و به راحتی هم جمع می شوند و معمولا سقف این سازه ها از جنس پارچه می باشد و تنها ضعف این سازه ها عدم امکان استفاده در هر اقلیمی است.

پرگولا ها نوعی دیگر از آلاچیق ها هستند که به آلاچیق های نیم سایه معروفند و معمولا برای ایجاد یک نشیمن موقت و یا بالای فضاهای بار و آشپزخانه استفاده می شوند. به طور کلی در طراحی و اجرای یک روف گاردن در مرحله اول خواست و نظر کارفرما و میزان بودجه مدنظر و بعد توجه به استفاده هایی که از روف گاردن می شود مهم می باشد که شرکت پالیزبام به عنوان طراح و مجری روف گاردن ، تراس سبز و دیوار سبز با ارائه مشاوره رایگان در جهت ایجاد فضاهای سبز خانگی آماده خدمت رسانی می باشد.

بالکن سبز آپارتمان های کوچک :
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما