نوشته شد

پروژه تراس سبز خانم پورحبیب

کارفرمای مورد نظر سرکار خانم پورحبیب توسط دوستی با شرکت پالیزبام آشنا شدند و پروژه ای واقع در سعادت آباد را طبق شرایط خاص و ایده هایی که داشتند به پالیزبام سپردند. این پروژه تراسی است با عرض 1 و طول حدودا پنج متر در این مقاله به بررسی پروژه تراس سبز خانم پورحبیب می پردازیم.

طراحی پروژه تراس سبز خانم پورحبیب

خواسته ی کارفرما از تراسی که دارد، استفاده به عنوان فضایی برای استراحت و لذت بردن از نمای آن می باشد. طراح پالیزبام با در نظر گرفتن خواسته های کارفرما و چالش هایی که وجود داشت، طس ارائه طرح و انجام اصلاحات طی دوروز به نتیجه گیری رسید.

چالش های موجود

نمای نامناسب سیمانی دیوارها: این نما در سه وجه تراس وجود داشت و کارفرما را دچار نارضایتی کرده بود. برای یکی از این وجه ها به صورت کامل با تایل های چوب پلاست هفت و فاصله ی یک سانتی کاور در نظر گرفته شد. برای وجه بعدی آن به علت عدم ایجاد یکنواختی در فضای موردنظر، کاور چوب پلاست با فاصله های متفاوت به همراه طاقچه هایی برای قراردادن گلدان روی آن در نظر گرفته شد. وجه بعدی آن به علت وجود پنل کولر و قرار گرفتن باربیکیو و کاهش دادن هزینه، رنگ پیشنهاد شد.

طراحی محوطه ساحلی
مشاهده

کفپوش نامناسب تراس: سنگ هایی که برای کف تراس در نظر گرفته شده بود نمای کار نامناسب جلوه می داد و کارفرما رضایتی از آن نشان نمی داد. با توجه به سلیقه ی کارفرما و صلاحدید کارشناس پالیزبام، کف تراس را با دک چوب پلاست کاور نمودیم.

نیاز کارفرما به میزی که جای زیادی اشغال نکند: با توجه به فضای کوچکی که برای رفت و آمد وجود دارد تا حد امکان از استفاده از میز ثابت اجتناب کردیم و کنار باربیکیو یک میز تاشو طراحی نمودیم. که در صورت استفاده باز و در صورت عدم کاربرد در برخی از زمان ها به دیوار بچسبد و جایی اشغال نکند.

مطلب پیشنهادی : محوطه سازی

علاوه بر حل چالش های موجود طبق خواسته ی کارفرما در دو طرف تراس یک نشیمن و میز در نظر گرفته شد و یکی از نشیمن ها به صورت کمد طراحی گردد. همچنین نرده موجود ارتفاع گرفت و قطری مناسب در نظر گرفته شد تا بتوانند گدان هایی را از لبه ی نرده به سمت بیرون آویزان کنند.

انواع آبنما
مشاهده

خود نرده ها نیز توسط تایل های چوب پلاست هفت با فاصله ی دو سانت تعریف گردیدند.

اجرای تراس سبز سعادت آباد

این تراس به مدت یک هفته طراحی و اجرا گردید. طبق طرح نهایی کف تراس با استفاده از شاسی کشی و چوب پلاست دک شد. دیوار ها نیز با استفاده از شاسی کشی و تایل های چوب پلاست کاور شد. نرده ها با استفاده از پروفیل های موجود بدون استفاده از پروفیل اضافه کاور گردیدند.

میز تاشو نیز طبق طرح با پروفیل و کاور چوب پلاست ساخته شدند و به دیوار کنار باربیکیو نصب گردیدند.

پایان اجرا طبق در خواست کارفرما با استفاده از چوب پلاست و پروفیل آهن در سقف تراس شیبی اجرا گردید تا آب شرایط جوی باعث آلودگی تراس نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما