نوشته شد

پروژه تراس سبز میگون

در این مقاله پروژه تراس سبز میگون کارفرما. با توجه به اینکه کارفرما تراس را در کوتاه ترین زمان ممکن می خواستند، طراحی تراس در یک روز انجام شد و به کارفرما ارائه شد و اجرا نیز در عرض یک هفته به اتمام رسید و کار تحویل داده شد.

وضعیت موجود پروژه تراس سبز میگون

در ابتدا نقاط قوت و ضعف تراس از روی عکس و ویدیو بررسی گردید و در نظر گرفته شد.

نقاط ضعف:

1- نمای نامناسب و آسیب دیده ی دیوار ساختمان، ستون و جانپناه تراس

2- ظاهر نامناسب کف تراس

3- اشراف دید همسایه ها از سمت چپ و قسمتی از وجه راست به تراس

4- شرایط آب و هوایی سخت میگون برای مدت عمر گیاهان و انتخاب آن ها

نقاط قوت:

1- ویوی مناسب روبروی تراس

2- آب  و هوای مناسب میگون

خواسته های کارفرما

  • تعریف فضایی برای نشیمن و استراحت
  • پوشاندن دید همسایه
  • تامین سبزینگی
  • پوشاندن دیوارهای اسیب دیده
  • آبنما
  • کفپوش مناسب
  • در نظر گرفتن محلی برای آبنمای خودشان
  • در نظر گرفتن فضا برای باربیکیو

طراحی تراس سبز میگون

در پروژه تراس سبز میگون طرح اولی که با توجه به خواسته های کارفرما انجام شد، همه ی درخواست های کارفرما در طرح اعمال گردید و علاوه برآن سایبان نیز برای فضا به دو صورت متحرک و چادری در نظر گرفته شد. به این صورت که جانپناه ها با استفاده از فلاورباکس و تری باکس ها و در قسمتی با استفاده از فلاورباکس کرو، کاور شدند که دو کارایی را برای تراس ایجاد میکردند. یکی پوشاندن نمای جانپناه ها و دیگری تامین سبزینگی.

کف تراس چمن در نظر گرفته شد و فضایی سکو مانند برای نشیمن تعریف شد.

در آخر وجه های مدنظر برای بستن دید همسایه ها با چوب پلاست کاور و با آبنمایی به طول 1.5 متر و فلاورباکس های دیواری ترکیب شد.

دور ستونی که در تراس بود نیز با فلاورباکس پوشانده شده بود.

در طرح بعدی در پروژه تراس سبز میگون کارفرما فلاورباکس کرو و سایبان را حذف نمود و تریجح بر آن بود که جانپناه ها و بخشی از دیوار ساختمان کاور شود و فلاورباکس ها همه به صورت پرتابل در فضا قراربگیرد.

طرح نهایی حاصل چندین بار ادیت به نوشتن قرارداد ختم شد. در این طرح کاور دیوارها، ستون، جانپناه ها قطعی شد. و دیواری در راست و چپ تراس ایجاد گردید که تعدادی فلاورباکس برایش در نظر گرفته شد. طول آبنمای سازه ای پالیزبام نیز برای کم کردن هزینه کار، یک متر در نظر گرفته شد.

کف تراس نیز چمن در نظر گرفته شد و سکویی به ارتفاع 22 سانت برای فضای نشیمن را قراردادیم که علاوه بر تعریف این فضا، دسترسی به ویوی روبروی تراس را تسهیل نماییم.

اجرای پروژه تراس سبز میگون

اجرای این تراس در یک هفته انجام گردید. چوب پلاستی که برای فلاورباکس ها، تری باکس ها، کاور دیوارساختمان، کاور جانپناه و ستون و دیوار پوشاننده دید همسایه، در نظر گرفته شد، چوب پلاست دک با ضخامت 1.6 سانتی متر می باشد. با توجه به حساسیت زیاد کارفرما سعی شد برای محکم کاری، همه ی چوب پلاست ها از دک استفاده شود.

نگهداری گیاهان روف گاردن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما