پروژه روف گاردن گیشا

پروژه روف گاردن گیشا

با گسترش شهرنشینی و کوچک‌ شدن فضای خانه ها، طراحان درصددبرآمدند که فضایی را در ساختمان‌ها طراحی و اجرا کنند تا در آن بتوان با ایجاد محیطی سبز، پیوند دیرینه بین انسان و طبیعت را دوباره برقرار کرد و از آلودگی هوای شهر و خستگی یک روز کاری به این فضا پناه برد. به همین منظور از بام یا سقف ساختمان‌ها استفاده کرده و آن را به فضایی سبز در تلفیق با مسیرها، آلاچیقها و فلاورباکسها و … تبدیل کردند.

پروژه روف گاردن گیشا

بنابراین ساکنین همیشه فضایی باغ مانند در اختیار دارند که در آن به تفریح پرداخته و اوقات فراغت خود را درآن بگذرانند و از مناظر اطراف لذت ببرند. به این فضا روف گاردن یا بام سبز گفته می‌شود. در این مقاله به پروژه روف گاردن گیشا می پردازیم.

پروژه روف گاردن گیشا

در طراحی روف گاردن عناصر مختلفی چون انواع آبنما، آلاچیق و پرگولا، گلدان‌های پرتابل یا ثابت با فضای سبز مناسب، چمن‌ مصنوعی، نیمکت، باربیکیو، جکوزی، استخر‌های فایبرگلاس، مبلمان فضای باز و محل‌هایی جهت آفتاب گرفتن، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بررسی نکات پایه در ساخت روف گاردن
مشاهده
پروژه روف گاردن گیشا

در پروژه روف گاردن گیشا که توسط کارفرمای عزیز به شرکت پالیزبام سپرده شد، پس از انجام طراحی اولیه و نمایش نحوه اجرای فضاها به کارفرما و تایید وی، استارت اجرای خود را زد. پروسه زمانی تماس کارفرما با شرکت تا پایان پروژه حدود 12 روز کاری بود که این زمان کم تنها در پالیزبام و با توجه به روند و سیستم کاری شرکت امکان پذیر است.

کاربری های روف گاردن گیشا

در این پروژه دو قسمت به عنوان نشیمن در نظر گرفته شد. قسمت اول که با دید مستقیم به برج میلاد در قسمت شمالی بام قرار داشت و به اجرای سقف به وسیله ورق سی ان سی و پروفیل آهن انجام شد و می و نیمکت با کاور چوب پلاست به آن اضافه گردید. به عنوان تامین سبزینگی این بخش نیز تری باکسهایی به شکل پرتابل در چهار طرف این فضای نشیمن تعبیه گردید. به منظور مسدود سازی دید مزاحم از واحد همسایگی نیز با ایجاد دیواره ای لوزی شکل از چوب پلاست علاوه بر ارتقا زیبایی بصری سازه، به این نیاز کارفرما نیز پاسخ داده شد.

چه گیاهانی برای روف گاردن مناسب است؟
مشاهده
پروژه روف گاردن گیشا

دومین قسمت نشیمن در جداره شرقی بام به وسیله پرگولا تعبیه گردید. در این فضا نیز استقرار نیمکت با کاور چوب پلاست و تری باکس های پرتابل در دستور کار بود.

پروژه روف گاردن گیشا

فضایی به عنوان باربیکیو در قسمت جنوبی با استمرار پوشش گیاهی به وسیله تری باکس طراحی و اجرا گردید.

در این پروژه به دلیل وجود تاسیسات زیادی چون کولرها و منابع آب، در دو قسمت شرقی و غربی، یکی از آن ها با دیوار پوش چوب پلاست و دیگری با ورق سی ان سی کاور شد تا علاوه بر پوشاندن فضاهای تاسیسات، به ارتقا کیفیت بصری و همخوانی کلیت فضا کمک کند.

علاوه بر این پروژه روف گاردن، کارفرمای گرامی جهت ارتقا سبزینگی و زیبایی فضای محوطه و لابی خود نیز با سفارش 7 عدد فلاورباکس پرتابل سینی دار به رنگ طوسی که رنگی همخوان با سنگ های کار شده در نما و کف فضا نیز بود، فضای خود را چشم نوازتر نمود.

زراعت عمودی – کشاورزی عمودی چیست ؟
مشاهده
پروژه روف گاردن گیشا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما