نوشته شد

پروژه پاسیو سبز یوسف آباد

یکی دیگر از پروژه های پالیزبام پروژه پاسیو سبز یوسف آباد می باشد. طی صحبت و مشاوره ای که با کارفرما با تماس تلفنی انجام شد، کارشناسان پالیزبام برای برداشت فضا در محل پروژه حضور پیدا کرده و نمونه هایی از روش های طراحی و اجرا پاسیو سبز و دیوارسبز را به همراه توضیحات کامل به کارفرما ارائه داده و اندازه های سایت را به همراه خواسته های کارفرما برداشت نمودند.

برداشت پاسیو سبز یوسف آباد

خانه در حال بازسازی بود و قرار بود پاسیو در دید آشپزخانه و حال قرار بگیرد. برای همین کارفرما خواستار داشتن ویویی مناسب بود و برای دیوارهای موجود که نمای نامناسبی داشتند و آسیب دیده بودند ، پوشانندگی را نیاز داشت که نمایی از دیوار موجود پیدا نباشد.

در کف پاسیو دریچه های نورگیر طبقه پایین قرار داشت و برای این چالش نیز راهکاری نیاز بود که بتوانند به پاسیو دسترسی داشته باشند.

طراحی دیوارسبز یوسف آباد

در پروژه پاسیو سبز یوسف آباد تیم طراحی برای کارفرما سه طرح آماده کرد که کیفیت متریال هایی که برای فضا در نظر گرفته شده، هرکدام یکسان و بالا می باشد. تنها در تعداد آپشن و قیمت تفاوت دارند.طرح ها سه بعدی و رندر شدن و به کارفرما ارائه شدند.

طرح اول پاسیو سبز یوسف آباد

طرح اول و به اصطلاح طرح فول با ارائه پیشنهاداتی به کارفرما ارائه شد.

کف پاسیو با در نظر گرفتن اینکه آسیبی به نورگیرهای طبقه پایین نرسد ، ترکیب شیشه و چوب پلاست اعمال شده که دیتیل های اجرایی آن با مجری متخصص پالیزبام قبل از ارائه طرح بررسی شده است.

برای پوشانندگی موقت آن از سازه چادری متحرک در این طرح استفاده شده تا در صورت پیش آمدن شرایط جوی نامناسب ، آسیبی به فضا وارد نشود.

دیوارسبزی که برای طرح پروژه پاسیو سبز یوسف آباد وجود دارد به صورت کامل دیوارها را کاور نموده تا دید مناسبی را برای کارفرما ایجاد کند و برای آبیاری آن ها نیز آبیاری اتوماتیک در نظر گرفته شده است تا شرایط نگهداری از گیاهان تسهیل گردد.

طرح دوم پاسیو سبز یوسف آباد

در طرح دوم کمی از سبزینگی را با چوب پلاست ترکیب کرده و برای سقف آن پرگولا در نظرگرفتیم.

طرح سوم پاسیو سبز یوسف آباد

طرح سوم که کاملا سبک تر می باشد و برایش سقف در نظر گرفته نشده است. و برای کمتر نمودن بودجه نیز کف کار هم بدون ترکیب با چوب پلاست و تنها با شیشه در نظر گرفته شده است.

الزامات موجود در طرح های پاسیو سبز

متریالی که برای تمامی این طرح ها در نظر گرفته شده است چوب پلاست است که در برابر شرایط محیطی کاملا مقاوم بوده و با در نظر گرفتن دیتیل اجرایی مهندسی شده ، عمر طولانی خواهند داشت گه برای پروژه پاسیو سبز یوسف آباد هم استفاده شده است.

مه پاش در محوطه
مشاهده

برای فلاورباکس های دیواری که در دیوارسبز استفاده شده است سینی های تخلیه در نظر گرفته شده است که آب اضافی حاصل از آبیاری گیاهان را جمع کند و خودبه خود تبخیر شود و بتواند محیط پاسیو را تمیز نگه دارد.

گیاهانی که برای طراحی کاشت دیوار سبز در فاز بعدی اجرا در نظر گرفته شده است ، همه گیاهانی هستند که شرایط نگهداری آسانی دارند و نمای زیبایی را به وجود می آورد.

طرح نهایی پاسیو سبز

در پروژه پاسیو سبز یوسف آباد طرح های ذکر شده به همراه پیش فاکتور برای کارفرما ارائه شد و کارفرما نسبت به بودجه ای که داشتند طرح سوم را انتخاب کردند و برای تکمیل قرارداد طی مذاکره بعدی رنگ چوب پلاست و زمان اجرا انتخاب شد و اقدامات لازم برای اجرا صورت گرفت و اجرا در کوتاه ترین زمان ممکن استارت خورد.

اجرای پاسیو سبز یوسف آباد

بعد از بستن قرارداد و نهایی شدن رنگ چوب پلاست توسط کارفرما ، باتوجه به برآورد متریالی که قبلا برای پیش فاکتور انجام شده بود، پروفیل آهن برای زیرسازی و چوب پلاست به میزان لازم تولید و تامین گردید. بعد از تهیه متریال های مورد نیاز اقدامات اولیه لازم شامل ضد زنگ و رنگ زدن پروفیل ها در کارگاه صورت گرفت.

تیم اجرایی بعد از فراهم سازی تمامی متریال و اقلام در محل اجرا پروژه پاسیو سبز یوسف آباد حضور یافتند. اولین مرحله ای که اجرا شد زیرسازی دیوارهای سبز بود. که با شاسی کشی بر روی دیوار اصلی صورت گرفت.

 در مرحله ی بعد چوب پلاست های تهیه شده برش خوردند و بر روی شاسی ها نصب شدند.

 بعد از اتمام اجرای چوب پلاست ها و زیرسازی دیوارسبز ، فلاورباکس های دیواری ساخته شده در کارگاه ، آب بندی و نصب شدند. بعداز نصب لایه های فیلتر و زهکش داخل هر فلاورباکس قرار داده شده و سینی های تخلیه در زیر فلاورها قرار گرفتند.

تیم متخصص آبیاری در محل پروژه پاسیو سبز یوسف آباد حضور پیدا کردند و بعد از اتمام کار سیستم آبیاری اتوماتیک گیاهان را نصب کردند و روش استفاده از آن را برای کارفرما توضیح دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما