نوشته شد

پروژه کفسازی تراس سبز هروی

کارفرما جناب آقای ابراهیم زاده تراسی واقع در هروی داشتند که تنها کف آن نمای نامناسبی ایجاد می کرد. علاوه بر آن روشی را می خواستند که علاوه بر زیبایی هزینه کم تری را داشته باشد. در این مقالهه به بررسی پروژه کفسازی تراس سبز هروی می پردازییم.

کفسازی تراس

برای پوشاندن کف تراس راه های متفاوتی وجود دارد که می توان بر حسب میزان پوشانندگی، کاربرد آن، میزان پاخوری، هزینه متریال و اجرا، رنگ متریال و عمر آن یکی یا ترکیبی از آن ها را انتخاب نمود.

ضمن آنکه هر کدام از آن ها که انتخاب شود، خود تنوع زیادی در رنگ، اندازه و… دارد. روش های مرسومی که برای پوشاندن کف تراس وجود دارد شامل چمن مصنوعی، چوب پلاست، ترمووود، قلوه سنگ، شن و … می باشد. به عنوان مثال چمن مصنوعی تنوع زیادی دارد. علاوه بر هزینه، این تفاوت در رنگ، تراکم بافت، طول آن و… وجود دارد. یا شن که اندازه و رنگ های متفاوتی دارد.

بررسی تراس گاردن اسکای لانژ
مشاهده

روش پروژه کفسازی تراس سبز هروی

با توجه به آن که کارفرما تنها خواستار این بود که قسمتی از کف خود را پوشش دهد، پس این چالش وجود داشت که باید روشی انتخاب شود که نمای کف از کناره ها نامناسب دیده نشود.

علاوه بر این ها کارفرما مایل بود اتصالی با کف اصلی تراس اتفاق نیفتد و روش انتخابی قابلیت جابه جایی و نصب اسان را داشته باشد.

در اخر با توجه به راهنمایی هایی که به کارفرما شد، تصمیم بر آن شد که از چوب پلاست استفاده کنیم. چمن به علت تکان خوردن زیاد و اتصال نقطه ای که به زمین داشت گزینه مناسبی محسوب نشد و ترموود نیز به علت نصب سخت و هزینه زیاد در تامین متریال و نگهداری آن رد شد. شن و قلوه سنگ هم به علت اینکه رفت و آمد در تراس زیاد بود گزینه های خوبی نبودند.

مزایای استفاده از چوب پلاست در پروژه کفسازی تراس سبز هروی

  • رفت و آمد زیاد و مقاومت بالای متریال چوب پلاست
  • هزینه نگهداری پایین
  • قابلیت مونتاژ کردن
  • هزینه اجرا و متریال کم
  • نمای مناسب و زیبا و کاربردی
  • اجرای آسان
طراحی پشت بام سبز – روف گاردن مجزا برای هر واحد یک ساختمان
مشاهده

مطلب پیشنهادی : مبلمان فضای باز

اجرای کفسازی تراس هروی

استفاده از چوب پلاست در کف به دو روش انجام می شود. یکی از این روش ها همون روش مرسوم شاسی کشی و نصب چوب پلاست می باشد که در صورت استفاده از این روش باید نمای کناره های آن نیز با تایل های چوب پلاست کاور شود. روش دوم که ساده ترین روش می باشد و حتی توسط کارفرما نیز قابل اجرا است، استفاده از تایل های 30 در 30 موزاییکی چوب پلاست می باشد.

هرکدام از این تایل ها یک زیره پلاستیکی دارند که در تایل های دیگر قفل می شوند و مانند پازل چیده می شوند.

قبل از اجرا کارفرما مایل بود تا برای جلوگیری از صرف وقت و نیرو قبل از چیدمان تایل ها در کف تراس، چیدمان آن را در طرح ببیند. در همین راستا مدیر این پروژه بعد از بازدید و برداشت سایت مورد نظر، تراس هروی را مدلسازی کرده و به دو روش آن را چیدمان کرد.

اجرای روف گاردن در ساری
مشاهده

بعد از انتخاب نوع چیدمان به علت قناصی تراس و اجبار در برش چندین تایل، کارفرما مایل بود تیم اجرایی پالیزبام چیدمان را نیز انجام دهد و در صورت نیاز به برش، برش چوب صورت بگیرد.

اجرای کف سازی این تراس در یک تایم 5 ساعته به اتمام رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما