نوشته شد

چمن مصنوعی و کاربرد آن

دلیل استفاده از محصولات مصنوعی

یکی از دلایل استفاده از اقلام مصنوعی در محوطه ، تراس سبز ، روف گاردن ، دیوارسبز و … نیاز به نگهداری و طول عمر به نسبت پایین تر محصولات طبیعی می باشد با توجه به اینکه یکی از پرکاربردترین اقلام مصنوعی در طراحی و اجرای بام سبز چمن مصنوعی می باشد و برای اینکه مزیت های آن را نسبت به چمن طبیعی عنوان کنیم به طور اختصاری به معایب استفاده از چمن طبیعی خصوصا بر روی بام و اماکن مسقف می پردازیم .

  • احتمال نم دادن و وارد کردن خسارت به بام به جهت حجم و دفعات آبیاری زیاد .
  • هزینه زیاد برای اجرا و نگهداری به علت ضرورت اجرای زیرسازی
  • نیاز آبی بالا
  • شرایط نگهداری دشوار ( هرس کردن مداوم)
  • ماندگاری کوتاه و خزان در فصول سرد

طراحی با چمن مصنوعی

استفاده از آن به عنوان یکی از آیتم های جذاب در روف گاردن و بالکن سبز به جهت یکپارچگی و رنگ طبیعی آن در بخش های مختلف طراحی ، قابل اعمال می باشد .

چمن مصنوعی در مسیر

تعریف مسیر با استفاده از چمن ، طراحی های متنوعی را شامل می شود . استفاده از چمن مصنوعی در بین واش بتن ها ، بستر بلوک پلیمری ، کفپوش چمن در مسیر تعریف شده ، ترکیب چمن با حاشیه قلوه سنگ ، ترکیب چمن با چوب ترمو یا چوبپلاست دک و … نمونه هایی کاربردی و قابل اجرا می باشد .

چمن در دیوار سبز

با اینکه چمن مصنوعی را به عنوان یکی از گزینه های کفسازی می شناسیم اما اخیرا یکی از ترندهای نوظهور در طراحی دیوارهای سبز نیز استفاده از چمن می باشد . این طراحی می تواند به صورت تلفیقی با گیاهان یا متریال های دیگر انجام شود یا به صورت یکپارچه ، قسمتی از دیوار مورد نظر را سبز کند که اگرچه برخی افراد این گزینه برایشان قانع کننده نبوده و با داشتن پنل دیواری از چمن مصنوعی موافق نیستند ولی متقابلا خیلی از افراد حس آرامش و تازگی را از رنگ یکدست و سبز چمن دریافت می کنند .

چمن مصنوعی در اقلام

یکی دیگر از کاربردهای اقلام مصنوع استفاده از آن در برخی اقلام می باشد. به عنوان مثال می تواند در قسمت هایی از انواع آبنما ، مینی گلف ، تایل های کف چمن ، فلاورباکس ها ، آکواریوم و … مورد استفاده قرار گیرد .

چمن در فضا

فضاهای زیادی وجود دارند که با چمن تعریف می شوند همچون فضاهای ورزشی ، فضای بازی مهدکودک ها ، فضای بازی حیوانات خانگی ، محیط های داخلی مثل محیط های کاری ، فضای نشیمن در روفگاردن ، تراس سبز ، پاسیو و … .

انواع چمن ها

چمن ها اگرچه دارای ظاهری نزدیک و مشابه می باشند اما مطابق فاکتورهایی از جمله ارتفاع چمن ، نوع و کیفیت نخ ، تراکم ، رنگ ، بافت ، بکینگ ، فرم ، بهاره یا پاییزه بودن و… انواع مختلفی دارند و هر کدام از انواع آن برمبنای کاربرد انتخاب می شوند . اگر کارفرمایی خواستار چمن با حالت طبیعی تری باشد می توان از چمن مصنوعی هایی استفاده کرد که دارای کمی الیاف به رنگ زرد هستند و حالت نامنظمی نیز داشته و جلوه طبیعی تری دارند . یا برای فضاهایی با پاخوری بیشتر استفاده می شود بهتر است فرمی داشته باشند که دیرتر به حالت خوابیده در بیایند و همچنین برای انتخاب چمن مناسب زمین های فوتبال یا مینی گلف و یا فضای بازی حیوانات خانگی و … باید ملاحظات متناسبی مانند پاگیر نبودن ، نظافت راحت و … را مدنظر قرار داد که بتوان ضمن زیباسازی محیط بهینه ترین استفاده را نیز نمود.

طراحی پلان روف گاردن
مشاهده

2 نوشته

  1. تراسمون رو میخوایم با چمن و قلوه سنگ کفپوش کنیم . به ابعاد ۳متر در ۱.۵

    1. عالیه، ماو تیم طراحی و اجرا درخدمتتون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما