گلخانه در روف گاردن

گلخانه در روف گاردن

امروزه روف گاردن ها می توانند کاربری های متنوع و زیادی را به خود بگیرند. بررسی شرایط و پیش گرفتن روش درست اجرایی برای فضاهای تعریف شده در روف گاردن، این امکان را ایجاد کرده است که بتوان از روف گاردن نیز برای کسب در آمد استفاده نمود. گلخانه در روف گاردن یکی از موضوع های مورد نظر جهت کارآفرینی و کاربری دادن به بام خانه ها می باشد که در این مقاله به آن می پردازیم.

کاربرد گلخانه در روف گاردن

گلخانه با توجه به استراکچر و متریالی که نیاز دارد، به راحتی می تواند در روف گاردن جایگذاری شود  و برای پرورش محصولات جهت مصرف شخصی، بازاری و … مورد استفاده قرار بگیرد. از گلخانه در بام سبز می توان برای کاشت و برداشت محصولاتی از جمله سبزیجات خانگی، گیاهان دارویی، گل های تزئینی و … استفاده نمود.

گلخانه در روف گاردن

همچنین برخی از گلخانه ها را می توان به عنوان فضایی برای نشیمن و استراحت نیز استفاده کرد و از آب و هوایی که گلخانه به علت گیاهانی که دارد ایجاد شده، لذت برد.

پاسیو سبز
مشاهده

طراحی و متریال گلخانه در روف گاردن

متریال هایی که می توان در استراکچر گلخانه استفاده نمود شامل شیشه، آهن، پلکسی، پلی کربنات، چوب پلاست، ترموود و مصالح بنایی می باشد. با در نظر گرفتن متریال های قابل استفاده می توان برای گلخانه طراحی های متنوعی را در نظر گرفت.

طراحی گلخانه در روفگاردن می تواند از جهت فرم کلی گلخانه، بستر کاشت گیاهان مورد نظر، طراحی کاشت گیاهان، فضای نشیمن داخل گلخانه همچون سان روم گاردن، نمای گلخانه، طراحی متناسب با روش اجرایی گلخانه و … تقسیم بندی شود.

گلخانه در روف گاردن

فرم گلخانه به صورت کرو، چهارگوشه و چندضلعی قابل طراحی می باشد. طراحی بستر کاشت در گلخانه بسته به روش اجرایی انتخاب شده، صورت می گیرد. همچنین طراحی کاشتی که در گلخانه انجام می شود بسته به نوع استفاده کارفرما می باشد و بر اساس نوع گیاه، ارتفاع گیاه، رنگ و … کاشت می شوند.

نمای گلخانه می تواند تمام شیشه ای همانند آتریوم، ترکیبی با چوب پلاست و مصالح بنایی، تمام پلکسی و … کار شود. اجرای گلخانه نیز در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

قلوه سنگ و مصارف آن در روفگاردن
مشاهده

گلخانه در روف گاردن به سبک پالیز بام

روش های اجرایی برای گلخانه شامل ماسونری و پرتابل می باشد. روش ماسونری به سبک سنتی با استفاده از مصالح بنایی صورت می گیرد. روش پرتابل مدولار یکی از سبک های اصلی پالیزبام می باشد که شما می توانید با انتخاب این روش، سازه ای سبک تر و قابل مونتاژ در روف گاردن داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما