گل و گیاه روف گاردن

گل و گیاه روف گاردن

امروزه طراحی و اجرای روف گاردن در اکثر ساختمانها  به دلیل کمبود فضاهای سبز شهری ، یکی از انتخاب های اصلی مالکین و سازندگان ساختمانها شده است که در همه این فضاهای سبز  گل و گیاه عضو جدایی ناپذیر آنها محسوب می شود و در هر اقلیمی باتوجه به شرایط آب و هوایی گیاهان مناسب آن اقلیم کاشت می شود. در این مقاله به گل و گیاه روف گاردن می پردازیم.

نیازمندی های گیاهان

اصولا در هر اقلیم گل و گیاه متناسب با شرایط آب و هوایی مشخص خود رشد می کند به طور مثال یک گل در اقلیم گرم وخشک به راحتی رشد و پرورش پیدا میکند و اگر آن را به اقلیمی دیگر مانند سرد و کوهستانی انتقال دهیم از بین رفته و خشک می شود ،حال برای اینکه یگ گل در اقلیمی دیگر هم بتواند رشد کند یکسری نیازهای اولیه را باید برای رشد آن گل مهیا کرد که عبارتند از:

بررسی تراس گاردن روما سنتر
مشاهده

بستر مورد نیاز (خاک) ، میزان آب دهی ، میزان رطوبت محیط ، میزان تابش نور

ویژگی گیاهان مناسب روف گاردن

گل ها و گیاهانی که در روف گاردن ها کاشته می شوند باتوجه به اینکه روف گاردذن ها فضاهای سبز نیمه خصوصی محسوب می شوند لازم است که همیشه طراوت و تازگی خود را داشته باشند تا ساکنین محیطی همیشه سبز و قابل استفاده داشته باشند از جمله ویژگی های گیاهان مناسب در فضای روف گاردن عبارتند از:

گیاهان همیشه سبز : گیاهانی که در فصول مختلف سبزینگی خود را بتوانند حفظ کنند و تحمل بالایی نسبت به شرایط آب و هوایی مختلف داشته باشند.

امکان گستردگی و کاشت در یک فضا را داشته باشند و همچنین عمر طولانی تری نسبت به گیاهان دیگر در سایر فضاهای شهری داشته باشند.

آبیاری گیاهان روف گاردن

در طراحی و اجرای روف گاردن ها و کاشت گیاهان علاوه بر توجه به نوع گیاه و اقلیم مناسب آن توجه به آبیاری گل ها و گیاهان یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار در ارائه طرح کاشت می باشد.

کشاورزی شهری در عراق
مشاهده

باتوجه به بزرگی و کوچکی روف گاردن دو نوع آبیاری برای روف گاردن در نظر گرفته می شود :

آبیاری اتوماتیک و آبیاری دستی

در شرایطی که ساختمان کوچک باشد و یا سرایدار داشته باشد با توجه به نظر ساکنین و بهره برداران می توان از آبیاری دستی استفاده کرد و در زمان های مشخص جهت آبیاری گیاهان و رسیدگی به آنها اقدام شود.

ابیاری اتوماتیک نیز در این شرایط و یا اینکه ساختمان بزرگ با مساحت بالای روف گاردن باشد قابل استفاده است که سیستم آبیاری به گونه ایست که با توجه به تایمری که بر روی سیستم آبیاری نصب می شود و در زمان های مشخص به صورت اتوماتیک به گل ها و گیاهان موجود در روف گاردن آبرسانی می شود .

مطلب پیشنهادی : دیوار سبز

به طور کلی می توان گفت در ارائه طرح کاشت و اجرای بخش های سبز یک روف گاردن علاوه بر توجه به تمام عوامل اقلیمی و محیطی باید به نوع گیاه ، میزان بهر مندی از آب و نور طبیعی و همچنین علاقه ساکنین به تنوع پوششی گیاهان توجه کرد که شرکت پالیزبام با داشتن تخصصی چندین ساله در طراحی و اجرای روف گاردن و تیمی فعال و پویا در جهت ارائه مشاوره در خدمت شما عزیزان می باشد.

گیاهان مناسب آپارتمان - نگهداری گل ها و گیاهان فضای بسته ( بخش دوم )
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما