آبنما در روف گاردن و انواع آن

آبنما در اجرای روف گاردن پالیزبام

قبل از آنکه به توضیح در مورد آبنما در روف گاردن و انواع آن بپردازیم لازم است اندکی در رابطه با علت ایجاد یک آبنما در محیط خانه ، محل کار و یا … صحبت کنیم . شاید اولین نکته ای که از داشتن یک آبنما به نظر می آید ، زیبایی و خاص بودن آن باشد ، اما بهتر است بدانیم مزیت داشتن یک آبنما در منزل و در کنار آیتم هایی مانند دیوار سبز، بیشتر از موضوع زیبایی ، فوائدی است که به همراه خود دارد ، که احتمالا چندان مورد توجه قرار نمی گیرد .

مزایای آبنما

آرامش :

حتما برایتان پیش آمده چند لحظه ای از گوش دادن به صدای آب آرامش خاصی پیدا کرده باشید و از استرس ها و مشغله های روزانه که ذهن را خسته و فرسوده می کند آسوده شده باشید … ، این موضوع از نظر علمی هم کاملا اثبات شده است و از صدای آب به عنوان یک آرامش بخش ذهنی استفاده میشود ، مغز انسان با شنیدن صدای آب ماده ای را به نام سروتونین آزاد میکند که این ماده مسئول روحیات و احساسات شاد در بدن انسان است و علت این است که با شنیدن صدای آب حس شادابی و تازگی به انسان دست میدهد .

هوای سالم :

جریان آب به عنوان یک فیلتر ، گرد و غبار و باکتری های موجود در فضا را به خود جذب میکند و هوایی سالم و تازه را ایجاد می کند ، به این علت است که وقتی در کنار رودخانه و یا چشمه ای قدم می زنید از نفس کشیدن لذت خاصی می برید و همینطور حتما حس نفس کشیدن بعد از یک باران مفصل را درک کرده اید ، به همین منظور وجود یک آبنما در محیط زندگی میتواند همین وضعیت را برای شما به ارمغان بیاورد.

تزئین و زیبا سازی :

سومین مزیتی که میتوان برای یک آبنما در نظر گرفت ، زیبایی و جذابیتی است که به محیط هدیه میکند . این نوع از زیبایی و لطافت را میتوانیم در معماری اصیل ایرانی بسیار مشاهده کنیم ، وجود حوض های آبی با گلدان های زیبا در کنارش به همراه یک فواره بسیار ساده و چند ماهی قرمز در حوض ، روح خاصی به خانه های سنتی و قدیمی ایرانی می بخشید که شاید سپری کردن چند لحظه از زمان در چنین فضایی برای مردمان امروزی کمتر پیش بیاید و حتی یک آرزو باشد . زندگی آپارتمانی و خانه های امروزی که در آن بافت و پوشش سختی از بتن و آهن ما را احاطه کرده ، در کنار اینکه آن فضای سنتی را از ما گرفته ، رفته رفته روح و روان ما را نیز آزرده و افسرده کرده که این تأثیر ناگوار ، نسل به نسل ، به طور کاملا مشهودی قابل درک است . از این رو وجود یک آبنما به همراه گیاهان سبز و مزین به گل های زیبا در محیط خانه میتواند جایگزین بسیار خوبی برای آن فضای دلنشین باشد که لطافت ، طراوت و شادابی را با خود به همراه می آورد.

آبنما در روف گاردن و انواع آن

آبنما براساس نوع متریال ، کاربرد و محل مورد استفاده آن و همچنین سلایق مشتریان و سازندگان انواع مختلفی دارد که از جمله آنها می توان از آبنما سنگی ، آبنما صخره ای ، آبنما شیشه ای ، آبنما پرده ای ، آبنما ایستاده ، آبنما دیوار سبز ، آبنما موزیکال ، آبنما باغی ، آبنما مه پاش ، آبنما آب و آتش ، آبنما تصویری … نام برد . در اینجا نمونه ای از تصویر انواع آبنما را مشاهده میکنید .

بار وارد بر ساختمان در روف گاردن
مشاهده

2 نوشته

  1. مطلب بسیار خوب و کابردی بود واقعا داشتن آبنما در خونه خیلی رو طراوت و شادابی محیط خونه تاثیر داره

    1. ممنون از وقتی که برای مطالعه گذاشتید و دیدگاه زیباتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما