نوشته شد

آبنما در روف گاردن

آبنما در روف گاردن با نمای زیبا و صدای دلنشین آب می تواند حس سرزندگی و نشاط را جایگزین تمام احساس های نا خوشایند به وجود آمده از پیرامون بشر کند.

انواع آبنما در روف گاردن

آبنما شامل انواع مختلفی می شود که در این جا به صورت موردی به آن اشاره می کنیم:

  • آبنما مدرن
  • آبنما کلاسیک
  • آبنما طبیعی
  • آبنما دیواری
  • آبنما صخره ای
  • آبنما شیشه ای
  • آبنما موزیکال
  • آبنما پالیزبام

آبنما پالیزبام

تصوری که عموم مردم از ساخت و اجرای آبنما دارند این است که مدت زمان اجرای آن بسیار طولانی است، اما تیم پالیزبام کاملا با آبنماهای خود این تصور را از ذهن شما برای همیشه پاک می کند زیرا آبنما در روف گاردن توسط تیم پالیزبام در کم ترین زمان و به بهترین شکل ممکن قابل اجرا می باشد.  

آبنماهای پالیزبام به سه دسته اصلی ( آبنما سازه ای، آبنما چهارسو و آبنما آبشاری ) تقسیم می شود که با هم به بررسی آن ها می پردازیم:

آبنما سازه ای:

این نوع آبنما به دلیل وجود دیوار سبزی که در پشت نمای آب و یا در کنارهای آن قرار می گیرد حس بودن در یک فضای طبیعی و بکر را چندین برابر می کند. در این آبنما، آب از قسمت زیرین پرگولایی که در بالا نصب گردیده است خارج می شود، دیوار سبزی که همراه آبنما سازه ای کار می شود به صورت باکسی می باشد که هرکدام از این باکس ها به واسطه رنگ پودری کوره ای که دارند، بسیار مقاوم هستند.

گیاهان دیوار سبز آبنما در روف گاردن با توجه به اقلیم محیط ساختمان شما انتخاب می شود و با سیستم آبیاری اتوماتیک آبیاری می شوند، تعداد باکس های دیوار سبز با توجه به نیاز کارفرما قابل تغییر است.

آبنما چهارسو:

آبنمای چهارسو یک آبنمای پرتابل می باشد که به صورت کارگاهی و با استفاده از استراکچر فلزی و کاور چوب پلاست و چمن مصنوعی ساخته می شود و نازل های آبنما در هر چهار وجه آبنما قرار دارد . این آبنما برای چیدمان در محیط هایی مناسب است که از چهار طرف دید داشته باشند مثلا در نقاط وسط بام سبز ، لابی ، رستوران ف محوطه و … . سیستم چرخه آب این آبنما به صورت بسته و با استفاده از یک پمپ می باشد و نیازی به اتصال به شیر آب شهری ندارد.

آبنما آبشاری:

آبنمای آبشاری مشابه مدل چهارسو با استفاده از فلز و کاور چوب پلاست یا ترمووود به صورت پرتابل ساخته می شود اما نازل های آبنما در یک جهت آن قرار دارد و این آبنما مناسب قرار گیری در کنار دیوار و یا ایجاد دیوارهای جداکننده می باشد . در آبنمای آبشاری می توان با تعبیه یک یا چند فلاورباکس دیواری ترکیبی از دیوار سبز و آبنما را ایجاد نمود. همچنین سیستم چرخش آب در این آبنما نیز به صورت چرخه بسته و استفاده از پمپ می باشد.

کاربرد های آبنما در روف گاردن

ایجاد آبنما در روف گاردن علاوه بر افزایش حس سرزندگی کاربرهای دیگری را هم شامل می شود که در موارد زیر به بررسی آن خواهیم پرداخت:

  1. جدا کننده فضاها: در بسیاری از موارد در روف گاردن یا تراس گاردن ها فضاها و کاربری های مختلف از یکدیگر تفکیک نشده اند برای این جدا سازی می توان در مابین دو فضا آبنمایی اجرا کرد.
  2. پوشاندن دیوار و یا فضایی که باب میل کارفرما نمی باشد، به طور مثال در روف گاردن دیواری وجود دارد که قسمت هایی از آن قابل تعمیر هم نیست در این جا به راحتی می توان با دیوار پوش چوی پلاست و یا ایجاد آبنمایی همراه با دیوار سبز آن قسمت از خرابی ها را کاور کرد.  
اجرای روف گاردن کردان
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما