نوشته شد

اجرای سقف در روف گاردن

سقف از جمله المان‌های مهم و اساسی در اجرای روف گاردن می‌باشد. از آنجایی ک روف گاردن در برابر تابش مستقیم نور و حرارت خورشید قرار دارد و در بازه‌های زمانی مختلف از طول روز و همینطور در فصول مختلف سال (برف و باران) نیز انتظار استفاده مفید از آن را داریم، به همین دلیل استفاده از سقف در آن امری ضروری است.سقف به عنوان پوششی مناسب در روف گاردن در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، انواع مختلفی دارد.در این مقاله به بررسی اجرای سقف در روف گاردن می پردازیم:

انواع اجرای سقف در روف گاردن

انواع سقف قابل اجرا در روف گاردن به شرح زیر می‌باشد:

1-سقف متحرک (دستی و ماشینی)

2-سقف ثابت

جنس سقف‌های قابل اجرا به چند دسته تقسیم می‌گردد.

1-سقف چوب پلاست با شاسی کشی فلزی

چوب پلاست به عنوان متریال جایگزین چوب، امروزه از پرطرفدارترین و مقاوم‌ترین مصالح در ساخت سقف روف گاردن می‌باشد که به دلیل استفاده از گرانول چوب و مواد پلیمری و خورده چوب در ساخت آن باعث مزایای زیادی گردیده که از آن جمله می‌توان به مقاومت در برابر حشرات موذی، عدم تغییر رنگ و پوسیدگی و مقاومت بالاترنسبت به چوب و ترمو اشاره نمود.

تجهیزات دیوار سبز
مشاهده

2-سقف روف گاردن با پلی کربونات

پلی کربونات از جمله مصالحی‌ است که به دلیل ویژگی‌های خاص خود برای اجرا در روف گاردن بسیار مفید و کارآمد می‌باشد که به عنوان سازه سقف و با چهارچوب آهنی یا چوب پلاست اجرا می‌گردد.

3-سقف روف گاردن پارچه‌ای

در اجرای سقف برای بام سبز، سادگی و صرفه اقتصادی از اساسی‌ترین دلایل و نکات اجرایی است. بنابراین سقف پارچه‌ای مناسب ترین انتخاب برای این امر است.

وزن کم، اجرای سریع و ماندگاری بالا از سایر نکات قوت سقف پارچه‌ای می‌باشد.

پارچه‌ها به دلیل انعطاف پذیری بالا با ابعاد و طرح‌های متفاوتی قابل اجرا هستند.

4-سقف روف گاردن شیشه‌ای

شیشه نیز مانند پلی کربونات از مصالح پر کاربرد در ساخت سقف بام سبز می‌باشد. اما متریالی بسیار پر هزینه و گران  قیمت است که نیاز به اتصالاتی خاص و بهره گیری از نیروی متخصص در اجرا می‌باشد.

5-سقف روف گاردن با ورق موج دار

ساخت باغچه
مشاهده

ورق موج دار به عنوان متریالی با هزینه اجرای مناسب در روف گاردن مورد استفاده قرار می‌گیرد اما دارای معایبی چون عدم عایق بودن در برابر سرما و گرما، انعکاس بالای صدا و سبکی سازه در برابر باد و طوفان می‌باشد.

6- سقف روف گاردن با سفال

از سفال نیز در اجرای سقف بام سبز استفاده می‌گردد. از مزایای این مصالح میتوان به تنوع رنگی بالا، ضد حریق بودن و دوام بالا در برابر سرما و گرما اشاره نمود. سنگینی بیش از حد سفال و نیاز به زیرسازی قوی در استفاده از آن از معایب این متریال می‌باشد.

7-سقف روف گاردن با پلکسی

پلکسی در مقایس با پلی کربونات از هزینه بالاتری برخوردار است. نظافت و آب بندی آن سخت بوده و پس از مدتی دچار تغییر رنگ و کدری می‌گردد. اما شفافیت آن جهت استفاده در سقف و ایجاد دید مطلوب به آسمان بسیار کارآمد می‌باشد.

بهترین سقف برای روف گاردن

انتخاب بهترین گزینه برای اجرای سقف در بام سبز به شرایط متعددی بستگی دارد که مهم ترین آنها بودجه مالی و سلیقه کارفرما می‌باشد. از نظر زیبایی شناختی استفاده از دو مدل چوب پلاست و شیشه ای انتخاب بهتری است اما از نظر هزینه گرانتر خواهد بود.

روف گاردن کوچک
مشاهده

برای اجرای سقف با هزینه مطلوب تر، مدل های پارچه ای و پلی کربونات بیشتر مورد استفاده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما