انتخاب رنگ چوب پلاست برای روف گاردن

انتخاب رنگ چوب پلاست برای روف گاردن

بعد از انتخاب متریال چوب پلاست توسط طراح و کارفرما، انتخاب رنگ آن مدنظر می باشد. ابن مقاله کمک می کند تا بتوان فرآیند انتخاب رنگ چوب پلاست برای روف گاردن، تراس گاردن را راحت تر و درست انجام دهیم.

رنگ پذیری چوب پلاست

در ابتدا به مزیتی که چوب پلاست دارد می توان اشاره نمود. این مزیت ویژگی مهم و کاربردی هست که چوب پلاست را نسبت به متریال های دیگر مثل ترموود متمایز می کند. این ویژگی رنگ پذیری چوب پلاست می باشد. WPC یا همان چوب پلاست از رنگ پذیری خوبی برخوردار می باشد.

دوام رنگی که چوب پلاست ها دارند، بسیار بالا می باشد. تنها آسیبی که در طول سالیان ممکن است برای این متریال ایجاد شود، رنگ پریدگی جزئی می باشد. این فرایند طبیعی بوده و نمای نامناسبی را بعد از رنگ پریدگی ایجاد نمی کند.

برای جلوگیری از این فرایند تا حد امکان می توان رنگ تیره را برای چوب پلاست های مورد نیاز فضا انتخاب نمود.

بررسی طرح فضای کافه سم بی سم
مشاهده
انتخاب رنگ چوب پلاست برای روف گاردن

انواع رنگ چوب پلاست شرکت پالیزوود

شرکت هایی که چوب پلاست تولید می کنند از تناژهای رنگی متفاوتی استفاده می کنند. در این راستا شما نمی توانید یک رنگ مشخص را از همه ی تولیدی ها یکسان دریافت کنید. تولیدی پالیزوود با در نظر گرفتن سلیقه ی کارفرما ها و تحت نظارت طراحان جهت هماهنگی هارمونی فضاها، 8 کد رنگی تولید کرده است. این 8 رنگ چوب پلاست می تواند جوابگوی انواع سلیقه ها باشد و در اجرای روف گاردن، تراس گاردن، پاسیو گاردن و … تنوع ایجاد نماید.

این رنگ ها شامل بلوطی، ماهگونی، ونگه، گردویی، ترمویی، خاکستری، سفید و سدری می باشد. تناژ رنگی بلوطی و ماهگونی کمی به سمت سرخ و ترموویی و سدری به سمت رنگ چوب طبیعی می باشد. ونگه و گردویی نیز جزو رنگ های تیره تر چوب پلاست محسوب می شوند. موارد ذکر شده در انتخاب رنگ چوب پلاست برای روف گاردن کمک شایانی می کند.

تفاوت تراس و بالکن
مشاهده
انتخاب رنگ چوب پلاست برای روف گاردن

انتخاب رنگ چوب پلاست برای روف گاردن و محوطه

هر کدام از این رنگ ها با در نظر گرفتن عواملی برای اجرای فضا انتخاب می شوند. استفاده از رنگ خاکستری و سفید چوب پلاست معمول نمی باشد. اما برای طراحی هایی به سبک کلاسیک و برای هماهنگی با فضای داخلی انتخاب و استفاده می شوند.

رنگ بلوطی وماهگونی در فضاهایی که سبزینگی زیادی دارد به چشم می اید و طراوت در فضا را به کارفرما منتقل می کند. اکثر پروژه هایی که از چوب پلاست بلوطی استفاده شده در مناطق با بارندگی و سبزینگی بالا بوده است که فضای اجرا شده را زیباتر نشان دهد.

در طرح هایی که می خواهیم حس طبیعیت انعکاس شود قطعا انتخاب رنگ ترموویی یا سدری بهترین گزینه محسوب می شود. در سبک های مدرن استفاده از رنگ گردویی و یا ونگه کار را زیباتر جلوه می دهد.

انتخاب رنگ چوب پلاست برای روف گاردن

انتخاب رنگ به روش کارفرما

در مواقعی که کارفرما موافق با رنگ پیشنهادی طراح نباشد می تواند با اسان ترین روش کد رنگی مورد پسند خود را انتخاب نماید. اولین روشی که طراح می تواند این فرایند را برای کارفرما تسهیل کند استفاده از رنگ های مورد نظر کارفرما در خروجی طرح می باشد که به راحت تر تصمیم گرفتن کارفرما کمک شایانی می کند. دومین روش قرار دادن رنگ چوب پلاست مد نظر کنار بنای اصلی، چمن مصنوعی در صورت وجود آن در طرح و یا اقلام موجود دیگر در بام یا محوطه می باشد که در این راستا رنگ چوب پلاست بهتر نشان داده می شود.

ترموود چیست – معرفی انواع آن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما