نوشته شد

اکسسوری در روف گاردن

استفاده از اکسسوری ها در روف گاردن و محوطه، یکی از نقاط کانونی که می توان در فضا ایجاد کرد و با رعایت شرایط و نکاتی زیبایی ان ها را چندین برابر نمود. در این مقاله به بررسی اکسسوری در روف گاردن می پردازیم.

الزامات استفاده از اکسسوری

یکی از نکات مهمی که باید در انتخاب اکسسوری برای بام سبز و لنداسکیپ رعایت کنیم، در نظر گرفتن هماهنگی متریال آنها با فضای طراحی شده و همچنین مقاومت متریال آن با شرایط محیطی می باشد.

به عنوان مثال در صورتی که متریال غالب فضای ما از چوب پلاست یا متریالی شبیه به آن مثل ترموود باشد، می توان از اکسسوری هایی استفاده نمود که نمای چوب و طبیعت را به ما نشان دهند.

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که می توان متریال اکسسوری را با متریالی متفاوت از فضا انتخاب نمود و آن را شاخص تر نشان داد.

دیوار سبز خزه ای – ماس وال
مشاهده

برای متریال های مورد استفاده در اکسسوری فضاهای باز می توان به شیشه سکوریت، سنگ، فایبرگلاس، چوب، گچ، بتن و … اشاره نمود.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن پرداخت، جانمایی اکسسوری ها در محل های مناسب بام یا محوطه می باشد. اکسسوری ها باید در فضاهایی قرار بگیرند که اختلالی در کاربری ایجاد نکنند و باعث اشغال شدن فضا نشوند. ابعاد اکسسوری نباید به گونه ای باشد که تمام توجه بیننده را به خود جذب نماید.

نکته دیگر به کاربردن عناصر والمان های مفهومی می باشد. در صورتی که المان ها بدون تامل انتخاب شوند بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، به عنوان عواملی کسل کننده در فضا محسوب می شوند.

اکسسوری های مورد استفاده در روف گاردن و محوطه

اکسسوری ها برای محوطه سازی می توانند کاربردی و یا تنها زیبایی داشته باشند. برای استفاده از اکسسوری های کاربردی می توان به سراغ المان های نورپردازی، بسترهای کاشت، نشیمن های تزئینی، آبنماهای زیبا و… رفت.

زری اسکیپ چیست – زری اسکیپ در روف گاردن
مشاهده

اکسسوری هایی هم هستند که تنها می توانند به عنوان نمادی معنا بخش برای کارفرما تهییه و در جای مناسب از فضا قرار بگیرند. به عنوان مثال استفاده از مجسمه هایی در بین گیاهان.

نقش شرکت های طراح برای تامین اکسسوری در روف گاردن یا محوطه ها

شرکت های طراحی و اجرای فضای باز قبل از طراحی های خود به بررسی سلیقه ی کارفرما و سبک طراحی می پردازند و طراحی های خود نمونه هایی از اکسسوری ها را می آورند و با توجه به انتخاب کارفرما اکسسوری ها را از جاهای مربوطه تهییه و یا در صورت توانایی، می سازند. در برخی از موارد نیز خود کارفرما تامین اکسسوری را به عهده می گیرد و شرکت مربوطه تنها فضای قرار گیری اکسسوری را برای کارفرما در نظر می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما