نوشته شد

ایجاد باغچه بر روف گاردن – بام سبز

معمولا ایجاد باغچه بر روی بام سبز یکی از فاکتور هایی است که به شدت بر روی زیبایی بصری و هماهنگی فضا تاثیر به سزایی دارد ، اما ایجاد باغچه گاها کارفرما را می ترساند زیرا بسیاری از مردم بر این باورند که ایجاد باغچه در روف گاردن سبب نشتی در بام ساختمان می شود . از طرفی در شرایط امروزی که مزرعه و زمین های کشاورزی در حال نابودی هستند گرایش به کشاورزی در بام ها به شدت طرفدار پیدا کرده است.

حال اگر بخواهید باغچه و باغ بامی بر روی پشت بام خانه خود داشته باشید باید به نکات زیر توجه کنید :

 عایق بام سبز

اولین مسئله برای ایجاد باغچه، عایق بام شما است که بسیار هم مهم است ، ابتدا یقین پیدا کنید که بام شما طبق استاندارد ها و ضوابط به درستی عایق بندی و ایزالاسیون شده است و برای ایجاد باغ بام و باغچه باید سقف بام شما ساختاری متراکم داشته باشد و بام هایی که شیب کم تری دارند برای این کار مناسب تر هستند . زهکشی مناسب بام ، بستر مناسبی برای رشد بیشتر گیاه را مهیا می سازد . این زهکشی باید طوری انجام گیرد که آب به تمام نقاط باغچه برسد .

بستر باغچه روف گاردن

دومین نکته برای ایجاد باغچه روف گاردن که باید آن را رعایت کرد ، استفاده از  باکس های مخصوص باغچه است که این باکس ها مستقیم بر روی عایق بام شما قرار نمی گیرد و از آن فاصله دارد و در زیر آن یک لایه فیلتر مخصوص خاک قرار می گیرد.

خاک باغ بام

سومین نکته که باید به آن توجه کنید ، حتما از خاک سبک برای باغچه خود استفاده کنید که بار زیادی به ساختمان اضافه نشود و فشار نقطه ای بر بام شما وارد نشود.

آبیاری روف گاردن

پیشنهاد طراح همیشه استفاده  از گیاهانی از که نیاز آبی پایینی داشته باشند و با آب باران رشد کنند اما در سال های اخیر به علت تغییر جوی زمین ممکن است در برخی ماه های سال شاهد بارندگی نباشیم و گیاهان باغچه خشک شوند و از بین بروند پس  برای انتخاب مناسب سیستم آبیاری بهتر است به مقیاس باغچه خود توجه کنید چرا که اگر باغچه شما اندازه کوچکی داشته باشد می توانید از روش آب پاش و دستی استفاده کنید ، اگر هم باغ بام و یا باغچه ای با ابعاد بزرگی دارید بهتر است از روش سیستم آبیاری اتوماتیک و یا هوشمند استفاده کنید.

گیاهان باغ بام

علاوه بر دقت در انتخاب باکس و خاک باغچه می بایستی در انتخاب گیاهان که رکن اساسی در ساخت باغچه است دقت زیادی به عمل بیاورید ؛ فاکتور هایی که برای انتخاب گیاهان باغچه روف گاردن باید در نظر بگیرید عبارت است از :

گیاهانی که انتخاب می کنید می بایستی متناسب با شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه ای که می خواهند کاشته شوند باشند ، و معمولا بهتر است گیاهانی انتخاب کنید که مقاوم به کم آبی و خشکی باشند و حتی الامکان با آب باران رشد کنند.

دوام و عمر گیاهانی که کاشته می شوند هر چه طولانی تر باشد، دوام باغچه ای که ایجاد کرده اید افزایش پیدا می کند. در واقع اگر طول عمر گیاه کوتاه باشد علاوه بر اینکه نگهداری از آن سخت می شود، هزینه نگهداری افزایش پیدا می کند زیرا اگر گیاه  باغچه ای که ایجاد کرده اید طول عمر کوتاهی داشته باشد نیاز به تعویض دارد که همین امر به بستر باغچه صدمه وارد می کند.

استفاده از گیاهانی با سازگاری بالا طول عمر باغچه را افزایش می دهد زیرا این گیاهان با هر شرایط اقلیمی خود را به سرعت تطبیق می دهند و همین امر سبب دوام بیشتر گیاه شده و تعویض گیاهان باغچه را به تعویق می اندازد.

تاثیر اصوات مصنوع و طبیعی بر روی فضای روف گاردن :
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما