نوشته شد

بالکن سبز آپارتمان های کوچک :

یکی از مشکلاتی که ساختمان های کوچک دارند وجود بالکن های کوچکشان است که خیلی از ساکنین بر این تصورند که برای داشتن بالکن سبز حتما نیاز به یک مقیاس بزرگ دارند ، و خیلی ها به دلیل کوچک بودن فضا بالکن خود ، آن را جایگزین انباری و محلی برای نگهداری وسایلشان کرده اند ، اما با داشتن فضایی کوچک هم می توان از بالکنی سبز و فضایی هیجان انگیز بهره برد .

هدف استفاده از تراس سبز :

بهتر است قبل از اقدام به طراحی و اجرا ، هدف خودتان را از استفاده از تراس سبز مشخص کنید زیرا با توجه به کوچک بودن فضا اگر هدف مشخص باشد شما می توانید نهایت استفاده از بالکن خود را بکنید . حتی مبلمان تراس سبز شما با توجه به نیاز و هدف استفاده شما خریداری می شود .

فاکتور های مهم در بالکن سبز :

آرامش فضا : فضای تراس سبز باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی ، دنج و آرامش بخش باشد و حس تازگی را القاء کند . به خصوص در فصل های بهار و تابستان این فضای دنج و نسیم ملایم فرصتی برای لذت بردن از این فصل را ایجاد می کند .

فضای نشیمن بالکن سبز : یکی از معضلاتی که برای تراس های سبز کوچک مطرح می شود این است که چه مبلمانی باید در این فضای کوچک قرار داد ؟ بسته به ابعاد شما می توان از مبلمان های تا شو و یا چهار پایه ای استفاده کرد ، در ایده های مدرن تر می توانید یک فضای کرو برای گوشه بالکن با متریال چوب پلاست اجرا کنید که فضا های پرت شما را هم می گیرد .  مهم تر از موضوع مقیاس مبلمان این است که این مبلمان نسبت به شرایط آب و هوایی و رطوبت مقاوم باشد .

رنگ پردازی در بالکن های سبز :

استفاده مناسب از رنگ ها در فضا های کوچک کمک شایانی در بزرگ نشان دادن فضا می کند و همین طور استفاده از رنگ های تیره در فضاهای کوچک سبب انتقال احساس خفگی در انسان می شود و ناخودآگاه دیگر میلی به استفاده از آن فضا ندارد . انتخاب رنک مناسب هم شامل مبلمان و هم کف سازی و دیوارهای تراس سبز می شود .

نور پردازی تراس سبز :

یکی از مسائلی که بعد از رنگ پردازی قابل بحث است نور پردازی مناسب است ، زیرا نور پردازی هم مثل انتخاب رنگ ها باعث افزایش میل به استفاده از تراس می شود ، در شب می توانید در فضاهایی که تیره تر از بقیه نقاط است لامپ های ریسه ای استفاده کنید و جلوه آن قسمت را بیشتر کنید .

مرز بندی و حریم بالکن سبز :

به دلیل اینکه اکثر تراس ها به سمت خیابان است و در واقع حریمی مشخص نیست و داخل تراس برای همه قابل مشاهده است ، می توان از پرده های پارچه ای و شیشه های ثابت یا ریلی در اطراف بالکن سبز استفاده کنید که هم دید خیابان به تراس را می گیرد و هم ایجاد حریم می کند که خود سبب القاء احساس امنیت به استفاده کنندگان می شود .

کف سازی یا فرش برای بالکن سبز :

شما برای کف تراس خود برای زیباتر شدن می توانید از چوب پلاست استفاده کنید و بر روی آن  فرشی متناسب با رنگ فضا استفاده کنید این ترکیب برای بالکن سبز بسیار جذاب است ، همچنین می توانید از چمن مصنوعی برای کف استفاده کنید .

استفاده از وسایل جانبی برای بالکن سبز :

برای اینکه فضای راحتی برای مهمان ها مهیا باشد شما علاوه بر فضا سازی نیاز به یکسری فضا های جانبی دارید که عبارت است از : فضایی برای قرار گیری وسایل یا کمدی برای قرار گیری لباس مهمان ها ، البته در فضا های کوچکتر می توانید از کمد های تا شویی استفاده کنید که هنگام باز کردن هم بتوان از آن به عنوان کمد و هم به عنوان جایی برای نشستن استفاده کنید .

گیاهان تراس سبز :

استفاده از گیاهان مناسب نیازمند انتخاب مناسب و علمی است زیرا در تراس های کوچک بهتر است از دیوار های سبز که فضای کمی می گیرد استفاده کنید تا گلدان های بزرگ با درختچه های بلند قامت ، اگر به گیاهان علاقه زیادی دارید می توانید روی نرده ها هم فلاور باکس با گیاهان متنوع نصب کنید .

روف گاردن مهدکودک
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما