نوشته شد

تبدیل بام های کوچک به روف گاردن های زیبا

معمولا در افکار عموم اینگونه جا افتاده است که اجرای روفگاردن یا همان بام سبز با داشتن بام ها یا تراس هایی با متراژ بالا امکان پذیر است ؛ اما با طراحی متناسب با فضا و استفاده مناسب از اقلام ، متریال و مبلمان می توان بام های کوچک و تراس سبز زیبایی را حتی با مقیاس کوچک اجرا کرد .

نکاتی در خصوص طراحی بام های کوچک

رنگ متناسب با مقیاس روف گاردن

 برای بزرگتر نشان دادن فضا ، استفاده از رنگ های روشن بسیار تاثیر گذار است ؛ می توان از چوب پلاست های روشن و در کف از بلوک های پلیمری سفید رنگ  و چمن مصنوعی استفاده کرد  . در مورد مبلمان ( آبنما ، آتشدان ، میز و نیمکت ، فلاور باکس و … ) هم بهتر است از اقلام و متریال با رنگ روشن استفاده کرد .

دیوار ها در بام سبز

در روفگاردن های بزرگ معمولا تمرکز بر روی فضا سازی و کف سازی است ، اما در روف گاردن های کوچک با توجه به محدودیت مساحت کف می توان بیشتر تمرکز را بر روی استفاده بهینه از دیوار ها و فضای عمودی گذاشت و به جای استفاده از گلدان ها و فلاور باکس های بزرگ یا آبنماهای محوطه که بر روی کف تراس یا بام مستقر می شوند از گزینه هایی مانند دیوار سبز و یا آبنماهای ایستاده و دیواری استفاده کرد زیرا به علت کوچکی فضا دیوار ها بیشتر از قبل به چشم می آیند .

هماهنگی در روف گارن

به علت کوچکی فضا بهتر است از قرار دادن مبلمان بزرگ مثل ( آبنما ، گلدان ، فلاور باکس ها و میز و صندلی های بزرگ ) خودداری کرد و می توان جایگزین هایی مانند میز و صندلی تاشو و کمجا را پیشنهاد داد و همچنین لازم به تاکید است که باید همیشه این فضا مرتب باشد زیرا تاثیر به سزایی در بزرگ نشان دادن تراس یا روف گاردن شما دارد .

نور پردازی و انعکاس در روف گاردن

استفاده از نور پردازی در جاهای مناسب در بام یا تراس و هم چنین استفاده از لامپ های ریسه ای کوچک بر روی اقلام  و هم چنین نور پردازی در سقف های مشبک می تواند فضای شما را چندین برابر زیبا و هم چنین بزرگتر نشان بدهد ، همانطور که نور پردازی در شب باعث بزرگ نشان دادن فضا می شود ، و در روز استفاده از شیشه ها و انعکاس آن می توان تاثیر مستقیم بر روی مقیاس داشت به طور مثال استفاده از شیشه های ریلی یا ثابت اطراف تراس برای مدیریت فضا و همچنین استفاده چهارفصل از آن یکی از کار هایی است که می توان انجام داد .

گیاهان مناسب بام سبز

یکی از مهمترین بخش ها در طراحی و اجرای روفگاردن ، دیوار سبز و تراس سبز کاشت گیاهان مناسب می باشد . انتخاب گیاهان باید با دقت بسیار صورت گیرد زیرا انتخاب گیاهان نا مناسب علاوه بر اینکه می تواند فضای شما را کوچک نشان بدهد ، زیبایی بصری هم از فضای شما می گیرد . پس انتخاب گیاهان  ظریف تر و رنگ های روشن تر فضایی زیبا تر رامی تواند  برای کارفرما ایجاد کند . استفاده از گیاهان بالا رونده بر روی  دیوار ها بسیار برای محوطه های کوچک جذاب است .

اپلیکیشن های کاربردی طراحی روف گاردن
مشاهده

پالیزبام با طراحی هوشمندانه و متناسب با فضای شما و اجرای دقیق آن و ارائه طرح کاشت تخصصی ، محوطه های کوچک شما از جمله تراس ، پاسیو و پشت بام را به تراس گاردن ، پاسیو سبز و روف گاردن های  زیبا و کاربردی تبدیل می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما