نوشته شد

تراس سبز ارزان

بالکن ها فضاهای مسقف و نیمه بازی هستند که جزیی از سرانه واحدهای مسکونی و یا اداری محسوب می شوند و معمولا از سه طرف پوشیده و از یک طرف باز هستند و فرق آنها با تراس در مسقف بودنشان است که البته امروزه به طور عامیانه به بالکن های موجود در بناها تراس گفته می شود و در شرایطی که امکان اجرای روف گاردن در یک ساختمان فراهم نیست می توان ایده تراس سبز ارزان با استفاده از اقلامی مانند انواع فلاورباکس ها ، آبنما دیوار سبز و… را مدنظر قرارداد.

این فضاها را که اغلب توجهی به طراحی آنها نمی شود می توان با کمترین هزینه به یکی از زیباترین بخش های خانه ها تبدیل کرد.

تراس سبز یا بالکن سبز در این روزهای کرونایی که امکان استفاده از فضای سبز و پارک ها به راحتی امکان پذیر نیست می توانند بهترین گزینه برای گذراندن اوقات فراغت باشد ، همچنین تصور کنید که اگر تمام بالکن هایی که در نمای ساختمانها قرار می گیرند و معمولا به ساده ترین حالت ممکن اجرا می شوند ، به صورت تراس و بالکن سبز طراحی و اجرا شوند چقدر می تواند بر زیبایی شهرها و روحیه ساکنین و عموم مردم تاثیرگذار باشد.

با توجه به اینکه با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت در شهرها خصوصا در چند دهه ی اخیر شاهد تخریب گسترده ای از فضاهای سبز شهری بوده ایم ، نیاز به زنده کردن طبیعت در شهرها و خصوصا در خانه ها به شدت احساس می شود.

با توجه به کوچک بودن فضای اکثر بالکن ها در ساختمان ها می توان با کمترین هزینه بهترین تراس سبز ارزان را ایجاد کرد.

الزاماتی که می توان در طراحی تراس سبز ارزان اعمال کرد شامل : فضاهای نشیمن متفاوت ، آبنما ، سبزینگی با استفاده از فلاورباکس های متنوع ، سایبان ، باربیکیو، فضاهای بازی برای کودکان یا حیوانات خانگی ، جان پناه های متفاوت و زیبا و… می باشد . که هرکدام با توجه به نظر و تعامل کارفرما و طراح و مقدار بودجه مدنظر ، طراحی و با کم یا اضافه کردن آیتم ها می توان به نتیجه مطلوب رسید.

داشتن تراسی سبز با کاربری های زیاد اما ارزان

خوشبختانه طراحان بسیاری از جمله پالیزبام وجود دارند که برای اعمال عناصر لازم در تراس ، روف گاردن و … گستره ی متنوعی از اقلام را با قیمت های متفاوت طراحی می کنند و اینگونه محدودیت اجرایی را در تراس ها به حداقل ممکن رسانده اند . علاوه بر تولید تجهیزات به صرفه، استفاده از متریال های گوناگون ، قابلیت دیگری برای کاهش یا افزایش قیمت اجرای تراس سبز با توجه به خواسته کارفرما ایجاد می کند .

به طور مثال پرگولا ها با روش های متفاوتی طراحی می شوند  که متناسب با دیتیل ومتریال اجرایی و مقدار استفاده از پروفیل ، چوب ، چوبپلاست و … قابلیت اجرا دارند و یا استفاده از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش با استفاده مکمل هایی مانند شن ، قلوه سنگ تایل های چوب پلاست و… به راحتی و با کمترین هزینه ، زیبایی بالکن ها را دوچندان می کند .

فضای سبز عمودی و گیاهان خانگی

گیاهان با فرآیند فوتوسنتز علاوه بر حذف دی اکسید کربن و تولید اکسیژن ، برخی از آلاینده های شیمیایی هوا را نیز جذب می کنند که با قرار دادن آنها در بخشی از طراحی به عنوان فضای سبز عمودی در بالکن می توان به این فرآیند کمک شایانی کرد .

بودجه موردنیاز برای داشتن تراس سبز ارزان

طراحان پالیزبام برای هر مقدار بودجه ای که کارفرماها در نظر دارند، می توانند با تغییر چیدمان ، کاهش و افزایش اقلام ، این محدودیت را رفع نموده و برای هر سلیقه و بودجه ای، ایده ای مناسب را پیشنهاد دهند .

به عنوان نمونه در آیتم کفسازی (دکینگ) می توان از متریال متنوعی مانند ترمووود ، چوب پلاست ، چمن مصنوعی ، قلوه سنگ ، شن ، گرانول ، سرامیک ، بلوک پلیمری و … استفاده نمود که طبیعتا دارای قیمت های متفاوتی بوده و می توان متناسب با هر پروژه و نوع طراحی ، ضمن حفظ کیفیت و زیبایی پروژه هزینه نهایی را کاهش یا افزایش داد و برای نیازها ، بودجه ها و سلایق مختلف پاسخ مناسب ارایه داد .

تراس گاردن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما