نوشته شد

تراس سبز اقدسیه و درب ریلی جداکننده تاسیسات

یکی از پروژه های اجرا شده ی پالیزبام طراحی و اجرای تراس سبز اقدسیه و درب جداکننده تاسیسات با سازه فلزی و نمای چوب پلاست بود.

امروزه زیبایی بصری یکی از اولویت های اصلی در طراحی و اجرای فضاهای باز ، تراس و حیاط ها می باشد. در پروژه تراس سبز اقدسیه با توجه به قرارگیری تاسیسات ساختمان در قسمتی از تراس ساکنین ساختمان تصمیم برآن داشتند که با اجرای درب ریلی که به راحتی باز و بسته شود و هم کاوری مناسب برای تاسیسات باشد ، زیبایی را به حیاط ساختمان خود القا کنند.

اجرای تراس سبز اقدسیه و درب ریلی چوب پلاست

طی تماس اولیه کارفرما با تیم پالیزبام کارشناسان طراحی و اجرا برای بازدید اولیه در محل حضور پیدا کردند و پس از اخذ خواسته های مشخص کارفرما ابعاد و اندازه های دقیق آن برداشت شد.

 پس از برداشت اولیه تراس سبز اقدسیه طراحی مدنظر برای درب ریلی به ابعاد 2.20 در 3 متر با متریال چوب پلاست انجام شد و به همراه برآورد هزینه به کارفرما ارائه شد.

همانند سایر پروژه ها و برابر روش جاری دو طرح سه بعدی برای این درب ریلی به کارفرما در دو بخش پرهزینه و کم هزینه ارائه شد طرح اول به صورت سه قسمتی که یک بخش وسط ثابت و از دو طرف بصورت متحرک مدل سازی شد و طرح دوم به صورت دو قسمتی و متحرک مدل شد که با توجه به نظر کارفرما طرح دوم به مرحله اجرا رسید . بعد از تایید طرح ، متریال به صورت دقیق بررسی و برآورد می شود.

ابتدا استراکچر به صورت کامل رنگ آمیزی شده و فریم درها ساخته شدند برای ساخت درب ریلی حتما نکاتی باید رعایت شود که درب به صورت کاملا روان باز و بسته شود و تعادل خود را حفظ کند برای ریل پایین درب حتما باید از چرخهای ریلی استفاده گردد و برای پایه چرخ ریلی میلگرد بدون آج استفاده نمود برای بالای درب نیز از بلبرینگ یا چرخ های ریز می توان استفاده کرد برای بالای درب ریلی می توانیم از پروفیل ناودانی استفاده کنیم بعد از رنگ آمیزی پروفیل ها و ساخت فریم درب باید قاب کلی درب ساخته شود برای ساخت ریل ابتدا میلگرد را به وسیله ی جوش بر روی پروفیل متصل می کنیم و در دو وجه پروفیل ستون قرار می دهیم و ستون ها را به دیوار رول بولت می کنیم بعد از اجرای ستون درب را بروی ریل سوار می کنیم و پروفیل ناودانی را روی آن قرار داده و به ستون ها اتصال می دهیم . از آنجایی که پروژه تراس سبز اقدسیه دو درب ریلی داشت ما این درب را به صورت دوبل و به فاصله ی 3 سانتیمتر اجرا کردیم و تمام مراحل اجرا برای این دو درب تکرار گردید بعد از اتمام جوشکاری تمام نقطه های اتصال دوباره رنگ آمیزی می شود.

برای کاور درب در این پروژه چوب پلاست تایل ده سانتی متری با رنگ ونگه مورد استفاده قرار گرفت. کاور چوب پلاست با فاصله ی یک سانتی متری انجام گردید و تمام پروفیل ها به صورت یک پارچه کاور گردید.

چوب پلاست در فضای باز

در فضاهای باز مانند بام سبز ، تراس سبز و محوطه سازی یکی از متریال های مناسب و پرکاربرد برای ساخت مبلمان فضای باز و نمای سازه هایی مانند آتریوم ، آلاچیق ، درب ، دیوار ، دکینگ کف و … چوب پلاست می باشد که ضمن مقاومت بالا در مقابل عوامل محیطی، تابش مستقیم آفتاب و تغییرات دمایی دارای قالب ها و رنگ های متنوعی بوده و امکان تطبیق آن با اقلام و سازه های مختلف وجود دارد. به همین دلیل در پروژه تراس سبز اقدسیه از بین نمای چوب پلاست ، فلز و ترمووود ، چوبلاست انتخاب و اجرا گردید.

آبیاری گرین وال - دیوار سبز
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما