نوشته شد

تصاویر بام سبز

در اکثر مواقع افراد قبل از این که برای اجرای روف گاردن ساختمان خود به دنبال شرکت های مربوطه بگردند، در سایت های مختلف چندین نمونه تصاویر بام سبز را بررسی می کنند. تا ایده ها و مطالبی که از تصاویر دریافت می کنند را به مجری ها ارائه دهند و روف گاردنی مشابه آنچه که مدنظر دارند را سفارش دهند.

اما باید توجه داشت که قبل از دیدن نمونه تصاویر بام سبز موجود در اینترنت ، باید اطلاعاتی را راجع به روف گاردن کسب نمود. در ادامه به بررسی تصاویر بام سبز موجود در سایت های مختلف می پردازیم.

اطلاعات اولیه مربوط به بام سبز

همانطور که گفته شد قبل از درخواست طراحی روف گاردن به شکل تصاویری که در سایت می توان پیدا کرد، باید آگاهی لازم را کسب نمود. این اطلاعات اولیه را می توان از مقالات معتبر موجود در سایت یا مشاوره رایگانی که برخی از شرکت ها در اختیار کارفرماها می گذارند، دریافت نمود.

ضمن آنکه از خود تصاویر بام سبز نیز می توان اطلاعات کلی را دریافت کرد.

تصاویر بام سبز

با بررسی تصویر بالا متوجه می شویم که ساختمان مد نظر می تواند اداری باشد. با توجه به این که آلاچیق های متعددی برای این بام در نظر گرفته شده است تا ساکنین بتوانند از فضا برای استراحت استفاده کنند. همچنین آبنما در مرکز قرار گرفته شده است تا از هر طرف نمای زیبایی را ایجاد کند.

همانطور که در عکس پیداست دیواری از ساختمان روبرو با دیوار سبز پوشانده شده تا از دید نامطلوب آن کاسته شود. لازم به ذکر اینکه ساخت آبنمای سنگی بر روی بام علاوه بر تحمیل بار ثابت و سنگین به ساختمان می تواند احتمال نشت رطوبت را در طول زمان افزایش دهد و آبنمای پرتابل پالیزبام می تواند جایگزین مناسبی برای این آبنما باشد.

در تصویر دوم از تصاویر بام سبز فضایی با استفاده از پرگولا برای نشیمن و غذاخوری تعریف شده است. سایبانی که در تصویر بام سبز مشاهده می کنید، تابش نور را به علت نیمه مسقف بودن در فضا به صورت شیارهایی نشان می دهد و یک نیمه سایه را ایجاد می نماید.

همانطور که پیداست حتی فضایی از شن نیز برای قرار دادن گلدان در نظر گرفته شده است.

در تصویر سوم نیز فضای نشیمن با استفاده از تغییر کفپوش یعنی چمن تعریف شده است. سبزینگی فضا نیز با استفاده از فلاورباکس ها تامین شده است. آیتم دیگری که در این بام وجود دارد، سایبان چتری با قابلیت جمع شوندگی می باشد که می تواند در هوای آفتابی، کاربردی باشد.

متریال مورد استفاده در این تصویر ترمووود می باشد. هرچند متریال مناسبی برای کفپوش به حساب نمی آید ولی در نمای فلاورباکس ها می تواند ظاهر زیبایی را ایجاد کند و حس طبیعت را منتقل نماید.

فضای نشیمن نیز در محل به دور فلاورباکس ها ساخته شده است تا فلاورباکس ها نیز یک تکیه گاه محسوب شوند.

با مشاهده تصویر بالا متوجه می شویم که روش اجرایی این بام به صورت بنایی بوده است. یا به عبارتی سطح بام را مانند سطح زمین در نظر گرفتند و تمام سطح را ابتدا لایه بندی کرده اند. سپس چمن و گیاهان مدنظر را کاشته اند. این روش اگر به صورت اصولی و درست انجام شود احتمالا آسیبی به بام نمی رساند، هرچند معایبی را در بر دارد که در مقالات قبلی سایت پالیزبام به آن اشاره شده است.

آیتم های دیگری که در این روف گاردن می توان به آن اشاره نمود وجود آبنمایی سنتی جلوی فضای نشیمن و استخر کوچکی در کنار داکت می باشد.

اجرای بام سبز به روش پالیزبام

 تمامی آیتم های ذکر شده که در تصاویر بام سبز مشاهده نمودید در فضا با روش اجرایی پرتابل قابل تامین و ساخت می باشد. شما می توانید بر روی بام ساختمان خود نسبت به طراحی و اجرای یک بام سبز اقدام نمایید که انواع کاربری های مورد نیاز را داشته باشد و سبزینگی کافی را در بر بگیرد. تمامی این فضا با استفاده از روش پیش ساخته بدون هیچ ارتباطی با بنای اصلی ساختمان قابل اجرا می باشد.

اقلام بام سبز شامل فلاورباکس ، میز و نیمکت ، آبنما ، باربیکیو و… در کارگاه پالیزبام با استراکچری فلزی ساخته شده و پس از کاور شدن با چوبپلاست و یا ترمووود به محل منتقل شده و در کنار سایر آیتم های سازه ای مانند آلاچیق ، پرگولا و دکینگ کف چیدمان می شوند لذا می توان با ایده گرفتن از تصاویر بام سبز و سپردن کار به طراحان و مجریان پالیزبام بام سبز مدنظر خود را ایجاد نمود.

پروژه تراس سبز خیابان پیامبر
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما