نوشته شد

تعمیرات در روف گاردن

روف گاردن نیز مانند هر سازه یا سیستم دیگری پس از مدتی نیاز به نگهداری و تعمیرات خواهد داشت هرچند با اجرای صحیح و اصولی می توان تعمیرات در روف گاردن را به حداقل ممکن کاهش داد.

 تعمیرات روف گاردن شامل چه مواردی می شود؟

1- ترمیم و اصلاح عایق که شامل موارد زیر می باشد:

  • جداشدن لایه عایق از بدنه بام سبز
  • پوسیدگی عایق روف گاردن
  • عدم کیفیت عایق روف گاردن
  • گرفتگی کفشور پشت بام

می توان گفت عمر روف گاردن به عایق آن بستگی دارد و طبعا یکی از موارد تعمیرات روف گاردن به عایق آن مرتبط خواهد بود. البته اگر اجرای طرح مدنظر در سطحی بالاتر از کف اصلی بام صورت گرفته باشد، روف گاردن دائمی خواهد بود. این روش که در برخی شرکت ها از جمله پالیزبام مرسوم تر است به این صورت می باشد که ، مجری سطحی صاف را با عملیات شاسی کشی ایجاد می کند که این سطح از کف بام حداقل 5 سانت فاصله خواهد داشت و به شیب بام ، خروجی فاصلاب بام و بنای اصلی برخوردی نخواهد داشت و در صورت نم دادن ساختمان ، به راحتی کف سازی ها و عناصری که به صورت پرتابل قرار داده شده اند برداشته می شوند و عایق توسط متخصصین این کار اصلاح می شود و دوباره کف سازی های بدون خسارت و آسیبی نصب می شوند.

در بام هایی که به صورت گسترده و روی کف اصلی بام ، فضای سبز ایجاد شده ، می تواند خود علت خرابی عایق موجود در بام باشد و ترمیم آن خسارت زیادی در تخریب و بازسازی فضای طراحی و اجراشده ی بام وارد می کند.

2- اصلاح کفسازی

در برخی موارد مجریان در کفسازی از متریال های نامرغوب استفاده می کنند و یا متریال با کیفیت را به طور نامناسبی اجرا می کنند و پس از مدتی باعث الزامی شدن تعمیرات روف گاردن خواهند شد. به طور مثال در مواردی که برای بستر کاشت گیاهان زهکشی در نظر گرفته نشده باشد و آب زیر چمن مصنوعی جمع شود می تواند بوی نامطلوب و آلودگی ایجاد کند و چمن مصنوعی نیاز به پاکسازی و یا جابه جایی داشته باشد. یا مثال دیگری که می توان عنوان کرد این است که احتمال دارد در موقع نصب چوب پلاست یا ترموود روی شاسی ، به تعداد کافی پیچ زده نشود و بعد از مدتی تاب بردارد.

3- اصلاح نورپردازی

المان های نوری و نورپردازی های انجام شده در بام سبز امکان دارد به علت برخورد با آب یا موارد دیگر نیاز به اصلاح داشته باشد که در این فرایند اگر روف گاردن به صورت پرتابل ایجاد شده باشد می توان به راحتی به نورپردازی های زیر کار و یا حتی کابل های پنهان در سازه ، دسترسی پیدا نمود و تعمیرات روف گاردن و سیستم نورپردازی را به راحتی انجام داد.

4- اصلاح و ترمیم سقف سایبان ها

گاهی به علت اجرا و یا متریال نامناسب ممکن است سایبان چوبی یا پلاستیکی و یا پارچه ای در اثر شرایط جوی متفاوت آسیب ببیند که در این صورت با هزینه ی دیگری باید متریال بهتری استفاده و بازسازی شود.

5- اصلاح عناصر موجود در بام

ضعف های اجرایی دیگری نیز وجود دارد که با تحقیق نکردن راجع به شرکت های مربوطه و راضی شدن به کم هزینه کردن ، پدید می آید. مثل ضعف اجرایی یا متریال بی کیفیت یا کم عمر در آماده سازی فلاورباکس ، نشیمن ، میز ، رواق ، پرگولا ، آلاچیق ، آبنما و … که تمام این ضعف ها مشمول صرف دوباره ی هزینه ، زمان ، آلودگی و… می شود و اگرچه هزینه اولیه پایین است لکن تعمیرات روف گارن هزینه نهایی را بالا خواهد برد.

6- اصلاح بستر کاشت گیاهان

از جمله موارد نگهداری و تعمیرات روف گاردن بستر کاشت و پوشش گیاهی بام سبز است. درصورت نبود تخصص در کارشناسان مربوطه نسبت به انتخاب گیاهان و شرایط نگهداری آن ها ، دوباره کاری در بخش سبزینگی روف گاردن نیز صورت خواهد گرفت. به طور مثال امکان دارد عمق کاشت گیاهان به اشتباه در نظر گرفته شود و بستر کاشت نامناسبی ساخته شود که در این صورت هم گیاه و هم بستر کاشت مشمول خسارت و آسیب می شوند.

7- باز طراحی و بازسازی

اگر طراح و کارشناس مدنظر در جلسه اول بازدید و مذاکره با کارفرما ، مطالبات کارفرما را در نظر نگرفته باشد و یا در طرح و اجرا تناقصی ایجاد شده باشد با نارضایتی کارفرما بعد از اجرا مواجه خواهد شد و تمامی مسئولین پروژه باید با صرف هزینه ، زمان ، نیرو و انرژی مجدد کار را به رضایت کارفرما برسانند.

تعمیرات روف گاردن در پالیزبام

نیروهای متخصص پالیزبام با تجربه چندین ساله ی خود که همان اجرای تراس سبز و بام سبز پرتابل مدولار می باشد، توانسته اند با استفاده از طراحی هوشمندانه ، استفاده از متریال مرغوب ، اجرای صحیح ، توجه به جزئیات و پشتیبانی در نگهداری روف گاردن ، در میان مدت نیاز به تعمیرات روف گاردن را در حد صفر نگه داشته و در بلند مدت نیز هزینه های تعمیرات روف گاردن را به حداقل ممکن کاهش دهند.

نورپردازی در روف گاردن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما