نوشته شد

خاک مناسب کاشت روف گاردن و لنداسکیپ

خاک خوب پایه و اساس یک گلخانه ، بستر کاشت و یا باغ بام سالم است . یکی از مهمترین مزایای نگهداری گل و گیاه بر روی تراس ، بام و یا در باکس های گل این است که می توانید کیفیت و کمیت خاک آن را پایش کنید. این مزیت به طور خاص برای افرادی که در رشد یا ریشه گیاهان دارای مشکلاتی هستند بسیار سودمند است.

میزان خاک مورد نیاز در فلاورباکس ها

فلاورباکس های پرتابل می توانند در هر ابعاد و اندازه ای باشند ، اما برای یک فلاورباکس استاندارد ، ابعادی بین 30 الی 60 سانتی متر در عرض و طول 60 الی 100 سانتی متر و عمق کاشت 15 الی 50 سانتی متر توصیه می شود که این ابعاد به یک باغبان اجازه می دهد که به راحتی و با دسترسی مطلوب بتواند نسبت به کاشت و نگهداری پوشش گیاهی اقدام نموده و از طرفی عمق کاشت و خاک کافی و با کیفیت نیز برای پرورش گیاهان در اختیار داشته باشد.

پر کردن فلاورباکس ها احتمالاً بیش از آنچه تصور می کنید به خاک نیاز دارد. خرید خاک اگرچه ممکن است از نظر اقتصادی منطقی باشد با این حال خود شما هم می توانید از حیاط و یا زمین های حاشیه محل زندگی خود خاک مناسب را پیدا کنید و از سطح آن ، خاک مورد نیاز خود را بردارید و در صورت نیاز با استفاده از کود و تقویت کننده و سموم قارچ کش خاک را برای کاشت آماده نمایید.

خاک مناسب کاشت در روف گاردن
خاک مناسب کاشت گیاهان

بهترین خاک برای یک بستر کاشت

انواع خاک هایی که برای کاشت و نگهداری گیاهان در گلدان مورد استفاده قرار می گیرند شامل خاک های رسی ، سیلتی ، شنی ، لومی ، کوکوپیت ، پیت ماس ، خاک برگ ، پرلیت ، هوموس و ورمی کمپوست می‌شود که متناسب با نوع پوشش گیاهان می توان از مخلوطی از دو یا چند نمونه از آنها استفاده نمود.

 برخی از خاک های موجود در بازار از مناطقی برداشت شده که ممکن است از نظر مواد مغذی فقیر باشند لذا اگر کیسه های خاک را خریداری می کنید به دنبال برچسب هایی مانند حاوی کود ، تقویت شده ، مخلوط سبزیجات و گیاهان ارگانیک یا خاک باغچه های ارگانیک برای سبزیجات و گل ها و … باشید .

در نهایت تمام نمونه های فوق الذکر درصدی از رطوبت را در خود نگه می دارند و مواد مغذی گیاهان شما را تأمین می کنند لکن استفاده از کمپوست به عنوان یک ماده اساسی برای خاک فلاورباکس ها و باغچه توصیه می شود و بهتر است که آن را با کمپوست اصلاح کنید .

اگر کمپوست ندارید ، انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد و گل فروشی های انواع کمپوست قارچ ، کود کمپوست و … را عرضه می نمایند.

خاک مناسب کاشت در روف گاردن
بهترین خاک مناسب کاشت

نکات اضافی در مورد خاک

بهتر است هر از گاهی آزمایش pH خاک انجام دهید ، ومطابق نتیجه آن ، اصلاحات لازم را انجام دهید که به بهبود کیفیت خاک و در نتیجه گل و گیاهان شما کمک کند.

شناخت گیاهان و اینکه کدام گیاهان با خاک اسیدی و کدام با خاک قلیایی تناسب دارند و شناخت اسیدیته (ph) خاک می تواند ما را در تهیه خاک مناسب و در نتیجه کمک به رشد و پرورش گیاهان کمک نماید .

به عنوان نمونه هایی از گیاهان مناسب خاک قلیایی می توان از پیچک ، کلماتیس ، کیوی ، عشقه ، یاسمن ، شمشاد جنگلی ، شیرخشت ، لاوسون ، یاس بنفش ، یوکا نام برد .

و همچنین از نمونه گیاهان اسید دوست می توان به آزالیا ، کاملیا ، نرگس ، زنبق ، بگونیا ، مگنولیا اشاره نمود .

بام سبز لاهیجان
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما