نوشته شد

دیوار سبز نمدی

دیوار سبز یا همان گرین وال فضای سبز عمودی است که با استفاده از گیاهان بالارونده و یا فلاورباکس های دیوارسبز ایجاد شده و به علت بالا رفتن قیمت زمین ، گسترش آپارتمان نشینی در شهرها و محدودیت و پر هزینه بودن فضای سبز افقی، امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است، دیوار سبز در انواع و ابعاد مختلفی قابل اجرا است که یک نمونه آن دیوار سبز نمدی است که به صورت جداگانه در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

دیوار سبز هم در فضاهای داخلی و هم فضاهای بیرونی قابل اجرا است، توجه داشته باشید نوع دیوار سبزی که انتخاب و نصب می کنید باید متناسب با فضای شما انتخاب می شود. دیوار سبز به دو روش کلی کابلی و فلاورباکسی یا یکپارچه تقسیم بندی می شود و فلاورباکسی خود به چند روش و با استفاده از فلاورباکس های فلزی، پلاستیکی و یا نمدی اجرا می گردد.

به طور معمول باید در فضاهای بیرونی دیوار سبز شما از استحکام بالاتری برخوردار باشد و توان حفظ کیفیت خود را در مقابل شرایط محیطی بیرونی داشته باشد که استفاده از فلاورباکس های گالوانیزه پالیزبام بهترین گزینه برای این منظور است لکن در این مقاله قصد داریم به دیوار سبز نمدی بپردازیم.

دیوار سبز نمدی

دیوار سبز نمدی که با نام نمد پلیمری هم شناخته می شود یکی از انواع گرین وال ها است که به صورت تکی یا تعدادی گلجای نمدی بر روی یک دیوار یا سازه عمودی نصب می شود. گل و گیاهان مدنظر در لایه ای از ژئوتکستایل پیچیده شده و درون گلدان های دیوارسبز نمدی اصلی قرار می گیرند و در این نمد ها به صورت عمودی کاشته می شود. دیوار سبز نمدی در واقع یک لایه نمد پلیمری است که خم می شود وبر روی با قاب زیر ساخت قرار می گیرد.

نحوه قرار گیری

لایه پشتی یک عایق از جنس ژئوممبران می باشد که مانع نشت رطوبت به دیوار پایه شود. گلدان های دیوارسبز نمدی به روی این لایه عایق نصب و سپس به دیوار متصل می شوند. معمولا برای سهولت نصب بر روی لایه عایق اتصالات و گیره هایی نصب می شود که بتوان با پیچ و رولپلاک آن را بر روی دیوار نصب نمود.

انواع دیوار سبز نمدی

دیوار سبز نمدی تقریبا به یک شکل واحد و مشخص تولید و اجرا می شود و نمی توان آن را دسته بندی نمود و تفاوت هایی که می توان مشاهده نمود صرفا عبارتند از اندازه گلجاها، کیفیت نمد مصرفی و رنگ بندی نمدهای دیوارسبز نمدی .

مزایا

سیستم دیوار سبز نمدی تقریبا سیستم جدید تری نسبت به انواع مختلف دیوار های سبز است و شامل مزایای خاص خود است که در ذیل به آن ها می پردازیم:

  • وزن سازه: از لحاظ وزنی نسبت به انواع دیوار سبزها از وزن کم تری برخوردار است همین امر به خصوص در فضاهای داخلی سبب دوام آن در طولانی مدت می شود و هزینه نگهداری به مراتب کم تر خواهد شد.
  • تغییرات راحت : در به راحتی می توان در هر زمان نمد ها را جا به جا کنید بدون اینکه آسیبی به گیاهان شما برسد.
  • نصب و نگهداری آسان: علاوه بر اجرای راحت، نگهداری آسان تری دارد و همینطور هزینه نگهداری پایین تری را دارد.
  • گیاهان دیوار سبز نمدی : هر نوع گیاهی را با هر شرایط آب و هوایی می توان کاشت هرچند بیشتر توصیه می شود که این دیوار در محیط داخلی نصب و از گل های داخلی استفاده شود.
  • قابل اجرا در هر فضا
  • تهویه مناسب و زهکشی قوی
  • قیمت پایین و اقتصادی نسبت به سایر روش های اجرای دیوار سبز

آبیاری

آبیاری دیوار سبزنمدی معمولا به روش آبیاری اتوماتیک است تا در زمان مشخص و اندازه دقیق آب مورد نیاز گیاهان را تامین کند، این سیستم آبیاری علاوه بر بالا بردن راندمان آبیاری و نگهداری، هدر رفت آب را هم به حداقل می رساند. البته در صورتی که دیوار سبز نمدی در منزل و در متراژ پایین اجرا شود بهتر است که آبیاری به روش دستی و با اسپری انجام شود تا میزان خروج زه آب به صفر رسیده و از طرفی با کمتر نمودن رطوبت نمدها ماندگاری و کیفیت آنها در بلند مدت تضمین گردد.

روف گاردن نمای پنجم
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما