نوشته شد

دیوار سبز پونک – کفپوش چوب پلاست در تهران – فروشگاه ناب پروتئین

مراحل اجرای پروژه ی ناب پروتئین – پالیزبام

یکی از پروژه های سبز پالیزبام ، طراحی و اجرای ورودی فروشگاه ناب پروتئین می باشد . کارفرمای محترم برای جذب بیشتر مشتریان و ایجاد فضایی متفاوت و اثرگذار ، درخواست طراحی خود را اعلام کردند . تیم طراحی پالیزبام بر اساس بودجه ، هدف و نوع مخاطبین محیط ، طرحی به صورت دو بعدی و سه بعدی به کارفرما ارائه نمود و پس از اخذ نظرات تکمیلی کارفرما ، ادیت طرح اولیه و تایید طرح نهایی پیش فاکتور و تعیین روز اجرا به کارفرما ارائه گردید .

طرح پروژه ناب پروتئین

طرح نهایی ناب پروتئین شامل دکینگ مسیر ورودی ، دکینگ و نمای پله ها و دیوارسبز می باشد . به علت القای حس طبیعت و به علت ایجاد نمای بصری ، در مسیر دسترسی ناب پروتئین ، از چوب پلاست استفاده شد که این طرح بعد از اجرا حس دعوت کنندگی مشتریان به این شعبه را به ارمغان آورد. بخش دیوار سبزی که برای طرح در نظر گرفته شد به علت خلق نمایی زیبا بر بنا ، اعمال گردید و سبزینگی لازم فضا را تامین نمود .

مراحل اجرای پروژه ی ناب پروتئین

برای اجرای هر پروژه ای ابتدا باید بستر کار را فراهم نمود به این علت که غالبا بعد از اجرای چوب پلاست نمی توان عملیات خاصی بر روی زیرساخت پروژه انجام داد اجرای پروژه ی ناب پروتئین به مدت دو روز به انجام رسید که مراحل آن را در ذیل به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

اولین مرحله ی اجرا ، تامین متریال است باتوجه به میزان متراژ پروژه متریال برآورد و خریداری می شود اعم از پروفیل و چوب پلاست . پروفیل ها بعد از خرید ، به کوره رنگ ارسال شده و با پوشش رنگ پودری کوره ای ( الکترواستاتیک ) در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مقاوم شدند و بعد از رنگ کاری با چوب پلاست به محل پروژه انتقال داده شدند .

در پروژه ی ناب پروتئین سه بخش اجرایی داشتیم

  1. پله
  2. دکینگ کف چوب پلاست
  3. فلاور باکس دیواری

برای اجرای تمام بخش ها باید از شاسی کشی ( استراکچر ) فلزی استفاده کرد در این پروژه پروفیل فلزی سایز  30در30 و  20در30 سانتی متر مورد استفاده قرار گرفت ابتدا با توجه به رفت و آمد فراوان به داخل فروشگاه ، تیم اجرایی ما مراحل ساخت پله ها را آغاز کردند و تمام کف پله ها با یک فریم ساخته شد و بعد از اتمام کف پله ها نمای پله ها اجرا گردید با قراری گیری پله ها سر جای مشخص شده فرمت پله ها تکمیل و جوشکاری آن انجام شد ما در این پروژه شش عدد پله برای اجرا داشتیم که کف پله های آن را با پروفیل چوب پلاست دک 11 سانتی متر و نمای پله ها را با چوب پلاست تایل 10 سانتی متر  کاور نمودیم بعد از اتمام پله ها شاسی کشی دکینگ کف جلوی پله ها و ورودی فروشگاه انجام گردید و دکینگ کف نیز با کاور چوب پلاست سایز 11 سانتی متر انجام شد با توجه به تردد زیاد به فروشگاه سعی بر این شد که زیر سازی و شاسی کشی دکینگ کف به بهترین نحو ممکن انجام گردد تا خساراتی به کار فرما بعد از اتمام پروژه وارد نگردد . بر روی دکینگ کف جانماهایی برای چراغ های دفنی نیز تعبیه و نور پردازی نیز انجام شد .

در این پروژه 11 عدد فلاور باکس نیز برای اجرا داشتیم که شاسی کشی فلزی 20در30 همراه با گلدان پلاستیکی اجرا شد ابتدا تمام شاسی کشی فلاور باکس ها ساخته شد و در جای خود به دیوار فروشگاه بولت گردید پس از قرار دادن گلدان های پلاستیکی درون شاسی کشی ، به صورت مجزا کاور گردید برای کاور کردن فلاور باکس ها از چوب پلاست سایز 7 سانتی متری استفاده شد و تمام مراحل اجرا بجز کاشت گل و گیاه به اتمام رسید در مرحله ی اخر کاشت گل انجام شد که در این پروژه با توجه به پیشنهاد مدیر طراحی و موافقت کار فرما از نوع گل شمشاد برای کاشت استفاده گردید که در هر باکس به تعداد سه گل اعم از شمشاد نعنایی و شمشاد طلایی کاشت گردید .

در خصوص تکمیل طرح پیشنهادهای دیگری مانند تعریف رواق و پرگولا در ورودی ، استفاده از تری باکس در دو طرف درب اصلی ، استفاده از باکس های دیواری بیشتر برای افزایش سطح سبزینگی ، کاشت با تنوع بیشتر با گیاهان فصلی و چهارفصل و … مطرح گردید اما نهایتا مدیریت فروشگاه با تنظیم خواسته ها ، بودجه تخصیص یافته و سلایق خود به همین میزان از کار اکتفا نمودند.

پروژه تراس سبز خیابان پیامبر
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما