روف گاردن آبسرد

روف گاردن آبسرد

امروزه آبسرد به عنوان یکی از شهرهای شهرستان دماوند واقع در تهران، به جهت شرایط آب و هوایی خوبی که دارد، بین مردمان تهران و شهرستان های اطراف، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در همین راستا خیلی از افراد برای خرید ویلا و خانه در منطقه ای خوش آب و هوا، آبسرد را در بین گزینه های خود در نظر می گیرند و برای استفاده از منظره زیبای آبسرد و استفاده از هوای آن برای روف گاردن آبسرد، تراس گاردن و محوطه سازی ویلای خود برنامه ریزی می کنند.

الزامات طراحی روف گاردن آبسرد

هر منطقه برای داشتن روف گاردن در ویلا یا ساختمان خود باید الزاماتی را جهت رسیدن به نتیجه ای مطلوب رعایت کند. طراحی و اجرای روف گاردن به مطالعاتی نیاز دارد که باید قبل از شروع پروژه صورت بگیرد. به عنوان مثال در ادامه عواملی که به شرایط آب و هوایی منطقه آبسرد بستگی دارد را بررسی می کنیم:

  • طراحی کاشت: انتخاب گیاهان بومی برای کاشت روف گاردن و یا حداقل استفاده از گیاهان سازگار با نوع شرایط آب و هوایی بهترین گزینه محسوب می شوند. همچنین انتخاب ارتفاع، رنگ و کاربری گیاهان در روف گاردن می تواند تاثیر مثبتی در فضا بگذارد. به عنوان مثال گیاهان بومی که می توان در روف گاردن آبسرد استفاده کرد شامل درخچه های سرو نقره ای، سرو کوهی، گل ختمی، شمشاد، پیرکانتا، رز، گل محمدی و … می باشد.
پروژه کفسازی تراس سبز هروی
مشاهده
  • استفاده از سایبان و بادبند: به علت سردسیر بودن منطقه آبسرد و وزش بادهای شدید، استفاده از درخچه ها، نرده های کارو شده و … در قالب بادبند حاشیه روف گاردن می تواند یکی از نکات مثبت در اجرای روف گاردن باشد. در برخی از قسمت های بام سبز نیز استفاده از آلاچیق و سایبان جهت استفاده از فضا در شرایط بارندگی گزینه مناسبی خواهد بود.
  • متریال های مناسب: متریال هایی که می توان برای اجرای روف گاردن در نظر گرفت باید آمادگی و مقاومت لازم در برابر بارش های شدید باران، تگرگ و … را داشته باشند. متریال هایی مثل آهن، چوب پلاست، سنگ و … می توانند گزینه های مناسبی برای انتخاب باشند.
  • آیتم های لازم برای روف گاردن: فضاها و کاربری هایی که می توان برای بام سبز در نظر گرفت، آتشگاه با نشیمن های مناسب، فضای تهیه غذا، آلاچیق، آلاچیق چهارفصل(آتریوم) و … می باشد.
  • بودجه مورد نظر: میزان بودجه ای که باید برای طراحی و اجرای روف گاردن آبسرد یا هر منطقه ی دیگری در نظر گرفت، بستگی به وضعیت اقتصاد منطقه و کاربری های درخواست شده توسط کارفرما دارد.
چیدمان روف گاردن
مشاهده

مراحل طراحی و اجرای روف گاردن آبسرد

شرکت پالیزبام در مرحله ی طراحی روف گاردن، به کارفرما دو آلترناتیو در قالب دو پلان، رندرهای سه بعدی و انیمیشن ارائه می دهد. در این فرآیند نکته های کارفرما و خواسته های او را در طرح نهایی اعمال کرده و رضایت کارفرما را جلب می کنند.

بعد از توافق رسیدن در موضوع طرح، پیش فاکتور طرح انتخابی به کارفرما ارائه می شود و کارفرما می تواند به صلاح دید خودش و میزان بودجه ای که در نظر دارد آیتم های پیش فاکتور را کم، اضافه و یا متعادل سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما