روف گاردن اصفهان

روف گاردن اصفهان

شهر تاریخی و زیبای اصفهان با قدمت و پیشینه تاریخی خود ، خاطرات زیبایی در دل تمام ایرانیان و ایران دوستان از خود بجای آورده و با توجه به وسعت و امکانات این شهر در دل تاریخ  گذشته ، حال و آینده خود باعث شده که در هر محله خود زیبایی و جذابیت خود و بناهای قدیمی با معماری تماما ایرانی اسلامی خود حرف های برای خود و ساکنین محله ها در در تاریخ تا به حال و آینده داشته باشد. در ادامه به بررسی روف گاردن اصفهان می پردازیم.

چرا روف گاردن

به جرات می توان گفت در هیچ محله ای نیست که شما در ام خانه ای بروید و منظره و دید زیبایی با اماکن تاریخی بیشمار این شهر نداشته باشید .

از میدان نقش جهان تا سی و سه پل از کاخ و عمارت هشت بهشت تا پل خواجو و مساجد و حمام های قدیمی و زیبا تا مناظر طبیعی و کوه صفه همه و همه گوشه ای از چشم انداز زیبای این شهر است .

از طرفی دیگر استان و شهر اصفهان در منطقه کویری و نسبتا گرم و خشک کشور عزیزمان ایران واقع شده است ، که لذا مهندسان و صاحب نظران و معماران بزرگ و  بنام کشورمان که هیچ معماران بزرگ دنیا را هم مشغول به چگونگی حل ساخت بنا در این اقلیم چه ایران و چه در مناطق هم اقلیم دنیا وا داشته که در بهار ، تابستان ، پاییز و زمستان چگونگی تلطیف هوا  را در ساختمان ها داشته باشیم .

پاسیو سبز
مشاهده

از گنبدهای دوپوسته در زمان قدیم تا معماری بوم آور عصر معاصر و پهلوی تا سبز کردن تراس ها ، پاسیو ها و بام های سبز یا به عبارتی روف گاردن این شهر همه و همه  دستخوش ذوق و سلیقه مهندسین هنرمند و خوش ذوق و افکار بزرگ معماران بزرگ تاریخ بوده است که چگونه سبزینگی مورد قبول را اقلیمی کویری داشته باشیم و این شهر زیبا را زیبا تر و سبز تر کنیم .

روف گاردن اصفهان

مزایای روف گاردن اصفهان

نکته مهم در این مورد کمبود آب و گرمای شدید  هوا در تابستان هم  نباید فراموش کنیم اما این مورد با مواد و مصالح و جهت ساخت هوشمندانه و پوشش گیاهی مناسب آن اقلیم تمامی این مشکلات را حل می نمایید.

بطور مثال می توانیم برای روف گاردن و فضاهای سبز داخل منازل مسکونی مانند : تراس سبز و  پاسیو …… بجای چوب های طبیعی که احتیاج به مراقبت دارند از چوب پلاست و زیر سازی آهنی استفاده کنیم به چند دلیل : 1-استحکام کافی در استفاده طولانی مدت .

2-عدم جذب آب این محصول .

3-عدم رسیدگی ماهیانه نسبت به چوب که باید هر چند ماه یکبار رنگ و رزین شود تا از پوسیدگی و ترک جلوگیری گردد .

باغ بام و اثرات آن بر مکان های شهری
مشاهده

4-مقاومت کافی چوب پلاست نسبت به چوب روس و چوب ترمو که به شدت شکننده و خش پذیر هستن .

5- ایجاد سایه و کاور در نقاط که تابش آفتاب به شدت زیاد است ، مانند : دیوار های آلاچیق ها ، آتریوم ها ، سقف کولر ها و فضاهای تاسیساتی .

روف گاردن اصفهان

6-بخاطر خود رنگ بودن و تنوع زیاد طرح و رنگ به راحتی انتباق با هر سبک و طرح ساختمانی دارد .

7-نظافت  راحت و شستشویی آسان .

8- عدم پذیرش آتش و سخت سوز بود محصول .

مطلب پیشنهادی : دیوار سبز

اینها بخش کوچکی از معماری نوین فضای سبز در این اقلیم و اقلیم های مشابه این شهر می توان دانست .

1-استفاده از دیوار سبز مدولار .

2-استندهای پرتابل دیوار سبز که به راحتی قابلیت جابجایی و تغییر دکوراسیون مکان را دارد .

3-مبلمان با دوام با استفاده از چوب پلاست و آهن .

4-میزهای که در خود فضای نگهداری سایه بان چتری را دارد که سایه بسیار مطلوبی را برای استفاده کنندگان به همراه دارد .

5-لایه های محافظ آب و خاک و ریشه گیاهان در بسترهای کاشت که با کمترین آب می توان بیشترین حفظ آب و رطوبت را داشته باشیم .

6- زیبا سازی بام ها و تراس ها و پاسیو که هم  باعث تلطیف هوای این شهر بسیار زیبا است و هم نمای شهری را فوق العاده زیبا و جذاب می کنند برای شهروندان و مسافران و توریست های که غالبا از کشورهای اروپایی و آمریکایی برای دیدن زیبایی این شهر زیبا می آیند و از همه مهم تر محل دنج و مناسب و زیبا برای مهمانی ها و شب نشینی شما عزیزان در زیر آسمان خدا و در دل کویر با چشم انداز زیبای شهری و دید بصری داخلی پر گل و سبز .

چه گل ها و گیاهانی برای دیوارسبز مناسب هستند
مشاهده
روف گاردن اصفهان

7-عدم مراجعه شهرندان به پارک ها و فضاهای اقامتی شهری که باعث شلوغی و ازدیاد جمعیت و ترافیک می شود چون هر شهروند یک پارک خصوصی در بام خود با چشم انداز فوق العاده زیبا دارد.

اینا بخش کوچکی از مزایای سبز کردن و سبز بودن و سبز نگه داشتن فضای خصوصی مانند منازل مسکونی و فضاهای نیمه خصوصی مثل هتل ها و مجتمع تجاری ها و فضاهای اقامتی و تجاری و اداری که با کمی سبزینگی حال خوب و نمای بصری زیبا به این شهر زیبا هدیه داده می شود که هر چه بیشتر زیبا و زیباتر از دل تاریخ به حال و آینده و همچنان زیبا و پر غرور به همدیگر و به آیندگانمان به ارث گذاشته و هدیه دهیم .

نمای زیبا ، با شهر زیبا ، با ساختمان ها و قدمت و فرهنگ ایرانی به همدیگر و آیندگان هدیه دهیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما