روف گاردن در چهار اقلیم ایران

روف گاردن در چهار اقلیم ایران

برای آشنایی با مفهوم خرد اقلیم شهر تهران را در نظر بگیرید , در نقاط مختلف این شهر کیفیت های آب و هوای متفاوتی را تجربه میکنیم . برای مثال در حوالی دریاچه چیتگر به دلیل پوشش گیاهی وسیع و حجم آب دریاچه هوای خنک تری را به نسبت نواحی جنوبی تهران تجربه میکنیم . مثال دیگر اینکه در اطراف پارک و یا فواره ی آب هوا خنک تراست . در ادامه به روف گاردن در چهار اقلیم ایران می پردازیم.

روف گاردن در چهار اقلیم ایران

اهمیت طراحی روف گاردن

در واقع با به کارگیری عوامل محیطی و طبیعی برای دستیابی راه حلی برای تعدیل هوا , خرد اقلیم ایجاد کرده ایم . یعنی با اینکه آب و هوای این شهر به نسبت این نقاط گرم تر است توانسته ای آن را تعدیل کنیم . البته ممکن است عکس این هم اتفاق بیفتد یعنی با طراحی نادرست و استفاده از عناصر معماری نادرست سبب گرم تر شدن هوا بشویم.

مطلب پیشنهادی : چوب پلاست

طراحی و اجرا روف گاردن ، تراس سبز و دیوار سبز به روش پالیزبام :
مشاهده

روف گاردن در چهار اقلیم ایران

روف گاردن در چهار اقلیم ایران

مسئله ای که مطرح است این است که با توجه به تورم و قیمت زمین فضای باز کمتری در شهر وجود دارد . و خانه های ویلایی کمتری ساخته میشود و اکثر بناها آپارتمانی و به فضای باز مختصری ساخته میشوند که عموما این فضا های باز طراحی نمیشوند وکارآمدی چندانی ندارند .که در واقع در این شرایط خرد اقلیم های کمتری ایجاد میشود و در نهایت سبب میشود تحمل شرایط آب و هوایی طاقت فرسا باشد . برای حل این مسئله پیشنهاد میشود از فضای بام ها برای ایجاد خرد اقلیم استفاده شود . با استفاده از عناصری همچون سبزینگی و آلاچیق و مصاحلی سبک مثل چوب و مشتقات آن  و با توجه به شرایط آب و هوایی از عوامل محیطی و طبیعی جهت ایجاد فضایی با آب و هوای تعدیل یافته شده استفاده کرد .

روف گاردن در چهار اقلیم ایران

روف گاردن پالیزبام

در معماری گذشته مان در اقلیم گرم و خشک هم در واقع با ایجاد خرد اقلیم توسط عناصری همچون سبزینگی , آب و … خرد اقلیم ایجاد میشد و برای ساکنین , مکان امن خانه مطلوب تر میشد . امید است در معماری امروزه مان با ایجاد روف گاردن و استفاده ی حداکثری و بهینه از فضاهای باز بلا استفاده  نیز بتوانیم از این فرصت برای بهره مندی از کیفیت زندگی بهتر بیشتر استفاده کنیم.

روف گاردن در آلمان
مشاهده

تیم متخصص پالیزبام می تواند در زمینه طراحی، تولید متریال و اجرای روف گاردن همراه شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما