روف گاردن لواسان

روف گاردن لواسان

امروزه روف گاردن در ساختمان های آپارتمانی، مجتمع ها و حتی ویلاهای شخصی به عنوان بخش مهمی از برنامه فیزیکی بنا در نظر گرفته می شود. به طوریکه محوطه و حیاط جز جدا نشدنی فضای ساختمان ها می شود و به زودی در تمام ساخت و سازها اعمال و از حالتی که امروزه به عنوان یک فضای اضافه و مازاد و لاکچری در ساختمان هاست، به فضایی معمول و موجود در اکثر بناهای نوساز تبدیل می گردد. این امر تا حد زیادی از نظر زیست محیطی و کیفی مطلوب می باشد. چرا که فضای بام به دلیل پتانسیل بالای خود محیط مناسبی جهت کاشت گیاهان و کمک به تولید اکسیژن شهرها می باشد. در ادامه به بررسی روف گاردن لواسان می پردازیم.

موقعیت لواسان

سازندگان منطقه لواسان که امروزه به عنوان یکی از مناطق لوکس و پرطرفدار اطراف پایتخت می باشد، چند سالی است که در ساخت و سازهای خود و حتی بازسازی ها، به شدت به دنبال ساخت و ایجاد روف گاردن بر بام های خود هستند.

مینی گلف چیست؟
مشاهده

لواسان منطقه مرطوبی نیست بنابر این در ساخت روف گاردن در این منطقه محدودیتی برای استفاده از متریال هایی مانند چوب وجود ندارد. اما با توجه به قرار گیری آن بر روی گسل مشا، استفاده از متریال هایی با استحکام بالا پیشنهاد می‌شود. بدیهی است استفاده از متریال هایی با مقاومت بالا در شرایط جوی خاص در الویت می باشند. چوب پلاست به عنوان متریالی نوین که مقاومت و استحکام خود را در برابر رطوبت، حریق و سرما و گرما اثبات نموده است می تواند انتخاب مناسبی جهت اجر بر روی بام های این منطقه باشد.

طراحی روف گاردن لواسان

از آنجایی که روف گاردن فضایی با کاربری تفریحی است، در آن می‌توان بر اساس خواسته کارفرما، فضایی مانند باربیکو، جکوزی، استخر کوچک و آلاچیق را ایجاد نمود. نکته مهم در طراحی روف گاردن برای این منطقه امکان استفاده از آن در فصول سرد سال است، زیرا دمای هوای لواسان نسبت به تهران چند درجه پایین تر می‌باشد.

باغ بام و اثرات آن بر مکان های شهری
مشاهده

برای تامین گرمایش فضای بام در لواسان نیز می توان از دستگاه گرماتاب در سقف یا شومینه و آتشدان در فضای روف گاردن استفاده نمود.

بنابر این باید در طراحی آن به تفکیک فضاها توجه نمود که برای ایجاد آن راه های متفاوتی وجود دارد. برای مثال تفکیک فضاها توسط کفسازی و ایجاد حصارهای نیمه شفاف (یا همان تفکیک توسط فلاورباکس، پردیس ها و حصارهای شیشه ای و نرده ای) راه حل مناسبی است که شرایط لازم جهت استفاده چند گروه مختلف را در بام فراهم می آورد. به طور کلی در فضای بام می‌توان بر اساس نیاز  و خواسته کارفرما المان های مختلفی را لحاظ نمود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد

  1. بستر کاشت و پوشش گیاهی
  2. نورپردازی
  3. فضای طبخ، بار و باربیکیو
  4. فضای نشیمن باز (آلاچیق) یا چهار فصل (آتریوم)
  5. استخر و جکوزی
  6. زمین بازی کودکان و زمین ورزشی

روف گاردن لواسان به سبک پالیزبام

شرکت پالیزبام با 7 سال سابقه در زمینه طراحی و اجرای بام سبز در سراسر ایران، در منطقه لواسان نیز با توجه به شرایط، اقلیم، موقعیت ویژه و لوکس آن در حال ارائه خدمات بام سبز می باشد و با تیم متخصص و با تجربه خود به ایجاد بام هایی با حداکثر کارایی و کیفیت و مطابق با نیاز و سلیقه کارفرما می پردازد.

انتخاب رنگ چوب پلاست برای روف گاردن
مشاهده

ما در پالیزبام پس از انجام بازدید حضوری از فضای بامتان و برگزاری جلسه مشاوره و مذاکره با شما در راستای توجه به نیازها و خواسته هایتان از فضای بام، به انجام طراحی با مناسب ترین جانمایی در فضای موجود نموده و پس از تایید طرح توسط شما به اجرای آن با تیم حرفه ای و مجرب خود می پردازیم که گامی موثر در جهت سبزینگی منظر شهری و ارتقا کیفیت محیطی شهر برداشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما