روف گاردن مازندران

روف گاردن مازندران

جغرافیای گوناگون مازندران شامل جلگه‌ها، علفزارها، بیشه‌ها و جنگلهای هیرکانی است . آب و هوای مازندران با توجه به وجود دریا، کوه و جنگل به دو نوع معتدل مرطوب و کوهستانی تقسیم می‌شود. در واقع وجود دریای خزر و رشته کوه‌های البرز و نزدیکی شان به یکدیگرآب و هوای معتدل و مرطوب را به وجود آورده‌است، تابستان‌های آن به ویژه در سواحل دریا گرم و مرطوب است. و زمستان‌های این نواحی معتدل و مرطوب و به ندرت یخبندان می‌شود. در این مقاله به بررسی روف گاردن مازندران می پردازیم.

مطلب پیشنهادی : مبلمان فضای باز

اقلیم شهر مازندران

) بارندگي زياد در تمام طول سال به ویژه در فصول پاييز و زمستان.

۲) رطوبت نسبتاً زياد در تمام فصول سال

۳) اختلاف كم درجه حرارت بين شب وروز به دليل وجود رطوبت بسيار زياد هوا

۴)  پوشش گیاهی وسيع

روف گاردن مازندران

طراحی در اقلیم معتدل و مرطوب

هواي مرطوب از هواي خشك سنگين تر است و در قسمت زيرين هواي خشك قرار می گیرد. در واقع هوای مرطوب به سطح زمین نزدیک تر است و زندگی ما انسانها در اقلیم های با رطوبت بالا را تحت تاثیر قرار میدهد. براي جلوگيري از ساكن شدن رطوبت بيش از حد در نزدیکی سطح زمین ، بايد از جريان هوا حداكثر استفاده صورت گيرد. لذا ساختمان هاي اين منطقه، با حياط ها و فضاهاي باز و وسيع است كه اغلب توسط حصاری کوتاه تر از قد انسان از هم جدا مي شوند تا از جريان هوا و كوران استفاده شود و همچنین از طبيعت زيبا وسرسبز منطقه بهره مند شد.

طراحی محوطه ساحلی
مشاهده

همانطور که گفته شد به دلیل نزدیکی به دریا آب و هوای شهرهای شمالی شرجی و مرطوب است و به همین دلیل بافت شهر ها گسترده و پراکنده است . و خانه ها از هم فاصله دارند . همین امر سبب شده که فضای حیاط در این مناطق نسبت به سایر شهر ها وسیع تر باشد . برای تعدیل هوای شرجی  در این مناطق از فضای بالکن و روف گاردن استفاده ی زیادی میشود و فضای بالکن وسیع تر از سایر شهر ها است و گاهی  به صورت  غلامگرد به دور ساختمان قرار دارد . در صورتی که فضای حیاط و بالکن به صورت اصولی و کاربردی طراحی شود , کاربران از این فضاها بهتر بهره مند میشود و کیفیت فضایی بهتری را تجربه میکنند. افراد بسیاری در شهر های مختلف از جمله مازندران به دنبال انجام محوطه سازی در ویلا یا خانه ی خود هستند.

روف گاردن مازندران

گیاهان روف گاردن مازندران

گیاهانی که در فضاهای سبز استفاده می شوند ماندگاری بالایی دارند، و باید در برابر تغییرات آب و هوایی استحکام خوبی داشته باشند. با توجه به آب و هوای مطبوع شمال گیاهان زیادی هستند که مناسب فضاهای سبز و روف گاردن هستند.

لنداسکیپ آموزشی – روف گاردن آموزشی
مشاهده

اجرای فضاهای سبز در شمال بر اساس عمق لایه کاشت به صورت متراکم، نیمه‌متراکم و گسترده دسته بندی می شود.

فضای سبز متراکم وزن بالایی دارد و قابل پیاده‌سازی برای مکان هایی است که ظرفیت مناسبی به حیث تحمل وزن دارند. اجرای فضای سبز در شمال به روش متراکم هزینه بالایی دارد و قبل از اجرا نیازمند بررسی میزان تحمل وزن ساختمان است. اجرای فضای سبز در شمال به روش نیمه متراکم حد وسطی از روش متراکم و گسترده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما