نوشته شد

روف گاردن مهدکودک

خیلی از مهدکودک هایی وجود دارند که به علت استقرار در یک ساختمان مسکونی از محوطه مناسب و بزرگی برای بازی بچه ها برخوردار نیستند. در صورتی که می توان با رعایت نکات ایمنی لازم بام ها یا تراس های بزرگ را آماده و تجهیز کرد و روف گاردن مهد کودک برایشان به وجود آورد.

با طراحی و اجرای روف گاردن در مهدکودک علاوه بر استفاده از فضا و محیط بلااستفاده پشت بام یا تراس به صورت کاربردی و بهینه می توان جذابیت مهدکودک و میزان استقبال کودکان و خانواده ها را از آن بالا برد.

طراحی روف گاردن مهدکودک

ایده پردازی و خلاقیت در طراحی روف گاردن و تراس گاردن مهدکودک بسیار اهمیت دارد و می تواند در رشد و روحیه ی کودکان بسیار تاثیرگذار باشد. وسایل مخصوص بازی کودکان با در نظر گرفتن باری که بر ساختمان وارد می کنند می توانند مورد استفاده قرار بگیرند و علاوه بر وسایل بازی کافی باید فضاهایی خالی از بام یا تراس با متریال مناسب تعریف و تجهیز شده باشد تا کودکان بتوانند فعالیت آزادانه ای نیز داشته باشند.

در نهایت برای طراحی و اجرای یک روف گاردن یا تراس گاردن بزرگ با کاربری مهدکودک باید به الزامات آن و نکاتی مانند ایمنی، دوام و جذابیت متناسب با سن کودکان توجه کرد تا بتوان نتیجه مطلوب را بدست آورد.

طراحی بام سبز مهدکودک

برای طراحی محیط بام سبز با کاربری مهدکودک باید ضمن استفاده از انواع گل ها و گیاهان برای بالا بردن شادابی و طراوت بام و هچنین استفاده آموزشی از تنوع گیاهی موجود برای کودکان ، فضاهای دیگر شامل محلی برای نشستن، برگزاری کلاس آموزشی، استراحت و بازی را فراهم نمود.

محل های استراحت و بازی کودکان باید در عین جذابیت و کارایی ایمنی و امنیت لازم را برای کودکان تامین نماید تا امکان آسیب دیدگی آنها در حین بازی و آموزش در بام سبز کاهش یابد.

برای نقاط و بخش های مختلف یک روف گاردن مهدکودک می توان ایده پردازی و مناسب سازی نمود که به عنوان نمونه به جان پناه اشاره می کنیم.

ایده جان پناه مهدکودک

طراحی تلفیقی با آبنما می تواند کودکان را با صدای آبی که دارد و آب و هوایی که ایجاد می کند سرحال و سرزنده کند و حس نشاط را برایشان به ارمغان بیاورد. در بعضی موارد می توان دیوار سبز را جایگزین جان پناه نمود و زیبایی فضا را چندین برابر کرد و یا قرار دادن فلاورباکسی که گیاهان آویز دارند بر روی جان پناه پیش فرضی که در بام موجود است می تواند گزینه مناسبی باشد و حتی جان پناه موجود را کاور نمود و با سبزینگی، آن را مناسب تر جلوه داد.

در برخی موارد هم می توان کاربرد جان پناه را بیشتر تعریف نمود و بستری را با آن ایجاد کرد که کودکان بتوانند از آن نیز استفاده کنند. به عنوان مثال جان پناه می تواند به عنوان دیوار نقاشی یا تخته آموزشی در بام تعریف شود.

نور روف گاردن مهدکودک

تابش نور آفتاب برای کودکان لازم است و می توان با ایجاد بستری برای آن ها، نور را بیشتر در دسترس آن ها قرار داد. ولی در برخی قسمت های بام یا ساعاتی از روز امکان دارد اثر برعکس بگذارد و پوست و چشم کودکان را اذیت کند.

برای اینکه بتوانیم کودکان را از مزایای آفتاب و دریافت ویتامینD در بام سبز مهدکودک بهره مند سازیم و از طرفی امکان آسیب دیدگی آنها را از ناحیه پوست و چشم کاهش دهیم می توانیم سایبان های متنوع ثابت و متحرک را در بام برای ایجاد سایه مناسب تامین و نصب نماییم.

طراحی حیاط ویلا
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما